Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Extensie B1/B2 Visa?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
piet2patat
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Extensie B1/B2 Visa?

Bericht door piet2patat »

Hi,

Ik ben van plan om 1 jaar in Amerika door te brengen om daar mijn hobby uit te oefenen ( skydiven ). Ik ben niet van plan te werken en begrijp dat ik via een B1/B2 visa 6 maanden kan blijven, en dan extensie kan aanvragen voor een extra 6 maanden.

Nu wil zeker weten dat ik de 6 maanden extensie ook daadwerkelijk zal krijgen en ben ik de volgende eisen tegengekomen voor het aanvragen van de extensie:
- Documents showing the reason for your extended visit (such as medical records, police reports documenting an emergency, letters from U.S. relatives who need you to remain longer than expected) Heb ik niet
- Planned arrangements to depart from the United States (if you are extending your stay) - Heb ik
- Bank accounts and pay stubs showing you have sufficient funds to support yourself in the United States - Heb ik
- Letter or an Affidavit of Support from a U.S. friend or relative - Heb ik
- Documents showing that you have permanent property and a residence abroad, or - Heb ik
- A letter from your foreign employer stating that he or she is aware of your extended absence and that you will retain your position once you return. Heb ik niet
Zoals je kan zien kan ik aan sommige eisen voldoen, maar aan sommige ook niet. Nu ben ik benieuwd of andere mensen hun ervaring kunnen delen met het aanvragen van extensie op t B1 / B2 visa.
USInsider
Amerika-expert

Re: Extensie B1/B2 Visa?

Bericht door USInsider »

Je vraagt je visum aan bij de US Department of State.
DOS probeert mogelijke illegale immigranten te weren.
Daarom kan het lastig zijn een visum te verkrijgen als er niet genoeg "binding" aangetoond kan worden met het thuisland. Zoals een brief van een werkgever.
Een verlenging van je visum vraag je - in de US - aan bij USCIS.

Je beschrijft je situatie alsof het zeker is dat je een B-1/2 vsium zult krijgen. Wat baseer je dat op ?

Ervaringen met het aanvragen van een extension zijn nuttig, maar wat de een lukt, kan bij een ander niet lukken.

Ik heb de indruk, maar pin me er niet op vast, dat het USCIS er vooral om te doen is dat je hier geen kosten zult veroorzaken voor de US samenleving. De grootste zorg van DOS is dat je je na afloop van je verblijf inderdaad zult vertrekken.

Raliseer je dat het voor het merendeel van de USers verbijsterend is dat je zomaar een jaar weg kunt om je hobby uit te oefenen, zonder daarvoor betaald te worden, zonder daar inkomsten uit te genereren.
Je zult ook goed verzekerd moeten zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer