Expediten van B1/B2 visum aanvraag

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Japser
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Expediten van B1/B2 visum aanvraag

Bericht door Japser »

Hoi!

Zit in een lastig parket op dit moment m.b.t. een trip naar New York. De trip is van 17/06 t.m 24/06 om een weekje NYC te doen.

Goed, het zit als volgt: we hebben eind Mei onze ESTA aanvraag ingediend en nu is die van mij afgekeurd blijkt gisteren en die van mijn vriendin goedgekeurd. Dus nu moet ik heel rap een visum aanvraag erdoorheen zien te krijgen. Reden van afkeur zal zijn dat mijn geboorteplaats Teheran is, maar met Nederlandse nationaliteit. Denk ik tenminste.

(Ter info: ben in 2010, 2011 en 2012 zonder probs met ESTA naar de USA geweest voor zakenreizen).

Ik heb de aanvraag ingediend, DS-160 formulier. Ook is dit direct betaald (152,-). Nu is de eerstvolgende mogelijkheid die ik toegewezen kreeg voor een interview pas op 14/06 dus 3 dagen voor vertrek. Dat gaat m.i. niet lukken.

Nu is de vraag: welke snelste mogelijkheid heb ik eerstvolgende werkdag om het US Consul te bellen om e.e.a. te bespoedigen en wat zijn mijn kansen hierin? Nog bepaalde eisen die ik alvast kan voorbereiden (paspoort, US formaat foto is geregeld, aanvraagform DS-160 uitgeprint, confirmatie uitgeprint, vlucht gegevens geprint, etc. )? Verder nog tips hoe het Consulaat te benaderen? Telefonisch kost meen ik 15,-?

Alle tips om e.e.a. te bespoedigen zijn zeer welkom! Alvast veel dank :)
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Expediten van B1/B2 visum aanvraag

Bericht door heidem »

Met de vraag zelf kan ik helaas niet helpen maar voor de volledigheid: De regels zijn in januari 2016 gewijzigd. Personen die na 1 maart 2011 in Iran, Irak, Sudan of Syrië zijn geweest en personen die ook de nationaliteit van een van die landen hebben, kunnen niet meer op een ESTA naar de VS reizen.

Ik gok dat het systeem vanwege jouw geboorteplaats vermoed dat je ook de Iraanse nationaliteit hebt.
Japser
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Expediten van B1/B2 visum aanvraag

Bericht door Japser »

Op bovenstaande respons: opzich is dat apart, want ik voldoe aan geen van beide voorwaarden die genoemd worden. Dus je zou ervan uitgaan dat mijn ESTA gewoon goedgekeurd zou gaan worden.

Nou ik heb in ieder geval nu een afspraak voor 13/06/2017 gekregen, ging redelijk soepel om dat te regelen. Hopelijk lukt het om op 16/06 m'n paspoort terug te krijgen...

Nu de vraag natuurlijk: wat kan ik verwachten, wat moet ik doen om te zorgen dat ik niet alsnog afgewezen wordt? Hebben jullie tips voor een goede voorbereiding van een visum gesprek?
Japser
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Expediten van B1/B2 visum aanvraag

Bericht door Japser »

update: visa interview is geweest, zonder problemen een visa toegekend gekregen. Nu hopen dat paspoort vrijdag binnen is...
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Expediten van B1/B2 visum aanvraag

Bericht door babarage »

gaven ze indicatie bij het interview of het haalbaar ging zijn? effectief moet het ding dan uiterlijk donderdag op de post. je zou zeggen dat dat fysiek moet kunnen (hoe moeilijk is het om een visa d'r in te plakken / stempelen :)) maar weet niet of er voor hun nog veel
administratie aan vast zit.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Expediten van B1/B2 visum aanvraag

Bericht door Galapogos »

Het was niet mogelijk het paspoort in persoon op te komen halen of iets dergelijks? Enfin, wel fijn dat het visum probleemloos werd toegekend. Als ik uit ga van wat ik op dit forum en ook elders lees heb ik het idee dat velen die ivm de 'Iran-kwestie' een visum nodig hebben die gelukkig probleemloos krijgen. Mijn vriendin en ik hadden er vorig jaar ook last van, ivm een vakantie naar Iran in 2015. Ging ook zonder problemen gelukkig.
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Expediten van B1/B2 visum aanvraag

Bericht door Ataturk007 »

Je kan je visum daar ook ophalen, moest je tijdens de interview gezegd hebben dat je volgende week ofzo gaat vertrekken, konnen ze zoals bij mij gezegd hebben dat je na 2 dagen erom mocht komen ..

aleja, ik had het geluk dat ik er zelf om mocht gaan in Brussel. ( was zelfs tijdens die terroristische aanslagen toen)
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Japser
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Expediten van B1/B2 visum aanvraag

Bericht door Japser »

Ik kreeg alleen te horen: 2-4 werkdagen en dan heeft u uw paspoort. Toen was de volgende alweer aan de beurt. Ik wordt helemaal gek van zenuwen en het feit dat je gewoon geen contact kan krijgen met die gasten om e.e.a. nog eens te benadrukken.

Anyway, status van application is nu "Issued". Dan zou ie elk moment verzonden kunnen worden, toch?! :?
Japser
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Expediten van B1/B2 visum aanvraag

Bericht door Japser »

Iemand die weet of ik op een manier, welke dan ook, US Consul kan bereiken om paspoort op te halen??
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Expediten van B1/B2 visum aanvraag

Bericht door Galapogos »

Ik heb in het verleden weleens een vraag gevraagd gesteld via ConsularAmster@state.gov en die werd toen vrij snel beantwoord.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 15 jun 2017, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Expediten van B1/B2 visum aanvraag

Bericht door Rachel. »

Ja, mailen is sneller dan bellen, met bellen kom je in een eindeloos keuzemenu terecht.
Japser
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Expediten van B1/B2 visum aanvraag

Bericht door Japser »

Paspoort zal morgen met de post worden geleverd! Over just in time gesproken...dat was een hoop stress =]
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Expediten van B1/B2 visum aanvraag

Bericht door Old Faithful »

Mooi. :clap:
Fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer