Vriend in Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Joanie
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2017, 16:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Vriend in Amerika

Bericht door Joanie »

Hi allemaal.. :D

Als eerste, wauw bedankt voor dit forum. Ik ben er al dagen doorheen aan het scrollen.. En daar waar het hoop meteen wegneemt ( balen, maar beter duidelijkheid ;-) ), worden er ook veel dingen duidelijk. Mijn verhaal is vast te vergelijken met andere verhalen.. maar ik zou graag nog wat willen vragen en hopelijk kunnen jullie mij helpen :thumbup:

Ik ben tot over mijn oren verliefd geworden op een Amerikaan. Ik ben net terug van een weekje New York waar ik de familie heb leren kennen en waar duidelijk is geworden dat wij er echt voor willen gaan samen. Nu weet ik - er zijn geen andere opties dan voor nu gaan op ESTA en uiteindelijk te trouwen - dus ik ga de andere opties niet eens aankaarten, haha... MAAR. ik ben nu aan het kijken om vanaf juli langere tijd naar hem toe te gaan. 2 maanden / 2.5 maand? We willen vanuit dan beslissen wat onze verdere stappen zijn.. Hij is een actieve marinier die zeker nog eens uitgezonden gaat worden, dus we weten dat we elkaar langere tijd zullen moeten missen. Stappen zoals trouwen willen we dan ook pas maken na de 1e uitzending ;-) Dit zal ergens volgend jaar zijn.

Waar moet ik voor nu rekening mee houden? Is er een kans dat je de 1e keer al geweigerd wordt? ( ik zal daar niet werken, retour ticket boeken, bewijzen kunnen overleggen dat hij mij kan onderhouden en genoeg plannen om te laten zien dat ik mij niet zal vervelen daar )
Daarna een aantal maanden thuis blijven en dan is het wel mogelijk om nog eens bijvoorbeeld een paar weken te gaan?
Heeft het zin om hier eens over te bellen met de US Ambassy voor tips & tricks?

Alle tips zijn welkom & sorry als dit al 100 x gevraagd is, maar ik zag bij iedere situatie wel weer iets wat anders is dan die van ons.
Bedankt bedankt .. Liefs Joanie
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vriend in Amerika

Bericht door mtl »

Het is heel simpel: vaak en lang naar de VS op een esta kan vragen oproepen bij de paspoortcontrole. Zonder een plausibel verhaal is er een kans dat je terug gestuurd wordt en niet meer op een esta kan reizen. Verder zal de Amerikaanse ambassade of consulaat jou zeker geen tips en tricks verstekken, dus hun bellen is zinloos.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Bennogr »

Esta is voor 90 dagen. Gewoon op vakantie gaan, met als reden: vrienden bezoeken, VS bekijken. Voldoende geld meenemen, kredietkaarten, eventueel voor alle zekerheid: bankafschriften. Niets zeggen over vriend en andere mogelijke toegangsplannen. Dat kun je altijd later doen.

En als het echt serieus wordt: laat je vriend naar de militaire juristen gaan. Soldaten hebben hier een streepje voor.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Njit »

- ik zal daar niet werken --> mag sowieso niet
- retour ticket boeken --> moet sowieso, enkeltje is hoogst verdacht
- bewijzen kunnen overleggen dat hij mij kan onderhouden --> je moet jezelf kunnen onderhouden. Waarom zou EEN vriend jou sponsoren tenzij het Je vriend is..
- genoeg plannen om te laten zien dat ik mij niet zal vervelen daar ) --> lijkt me sowieso goed.

Ik sluit me aan bij wat er al eerder gezegd is. Ga op vakantie om de US te bekijken en wat vrienden te bezoeken. Al het andere roept vragen op.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Joanie
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2017, 16:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Joanie »

Maar je geeft als adres en contact persoon wel zijn adresgegevens op, dus is het dan niet heel verdacht als ik niks zeg over dat hij mijn vriend is? :) of als ze er echt naar vragen - is hij je vriend? Liegen is dan toch niet de goede optie?

Wat ik hier uit opmerk is dat het de 1e keer wel moet lukken, daarna zal het lastiger worden om voor langere tijd te gaan.. Toch?
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Bushmaster »

Maar je geeft als adres en contact persoon wel zijn adresgegevens op, dus is het dan niet heel verdacht als ik niks zeg over dat hij mijn vriend is?
Waarom zou je dat risico nemen? ga de eerste nacht in een (airport) hotel en zet dat op je Esta/APIS.
Joanie
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2017, 16:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Joanie »

Oké. En op de letterlijke vraag of ik een Amerikaanse vriend heb? ( als dat ter sprake komt ) :?:
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Bushmaster »

Als je net terug bent uit de US, heb je nog een geldige ESTA toch?
als je dan zorgt dat je op een luchthaven binnenkomt welke APC kiosken heeft, dan worden er geen moeilijke vragen gesteld.
Joanie
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2017, 16:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Joanie »

Ja dat klopt. Zal alleen het adres van verblijf moeten aanpassen :) Het zou gaan om Raleigh-Durham airport.. Daar hebben ze die kiosken!
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Bushmaster »

Nee je bestaande ESTA hoeft je niet aan te passen, is optional.
Wel moet je bij inchecken de "Advance Passenger Information" opgeven, waar dus wel je eerste verblijfsadres komt te staan.
Persoonlijk zou ik daar liever een hotel hebben staan, dan het adres van je vriend.
Joanie
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2017, 16:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Joanie »

Oké. Bedankt voor de tips!
Vraag mij alleen zo af hoe het zo onmogelijk klinkt ( en ik weet dat het op de lange termijn onmogelijk is, maar die 1e lange keer al ) dit doen mensen toch heel vaak.. Las ook een verhaal van een meid die 2 x bijna 3 maanden is gegaan?! Hoe dan :sadcry:
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Njit »

Vrouw alleen gaat voor 90 dagen naar de US en verblijft daar de hele periode op hetzelfde adres. Hoeveel Red Flags wil je hebben?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Joanie
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2017, 16:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Joanie »

Dus eigenlijk mag je je vriend niet bezoeken met een ESTA.. als je puur voor eerlijkheid zou gaan? :)
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Bushmaster »

Immigration wil alleen maar 125% zekerheid dat je na maximaal 90 dagen het land weer uit gaat.
Vrouw "alleen" welke (90 dagen) op bezoek gaat bij haar mogelijke "aanstaande", zou bij mij ook de alarmbellen doen rinkelen.
Joanie
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2017, 16:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Joanie »

Oké ik begrijp het. Als ik de 1e nacht in het hotel verblijf en daarna uiteraard naar hem ga... Als ik apart wordt ondervraagd, vragen ze alsnog naar mijn verdere verblijf? Is het dan niet juist verdacht als ze er dan achter komen dat ik bij mijn vriend verblijf. Ik mag de adressen van de familie gebruiken die ik ga bezoeken, maar het leidt allemaal terug naar mijn vriend :)
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Queste »

Focus vooral op de banden die je hebt met Nederland. Het aannemelijk maken dat je daadwerkelijk terug gaat. Heb je werk? Doe je een opleiding? heb je eigen woonruimte?
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Joanie
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2017, 16:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Joanie »

Dankjewel! Helaas woon ik bij mijn moeder en ben ik klaar met studeren. Wel run ik een eigen bedrijf vanuit Nederland en Zweden, dit kan ik wel aantonen :)
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Njit »

Maar dat bedrijf zul je dan waarschijnlijk ook vanuit de US kunnen runnen. Dus wat bind je dan aan Nederland?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Joanie
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2017, 16:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Joanie »

Helaas alleen mijn bedrijf. Wat ik niet zomaar vanuit US zou kunnen runnen ( ik reis veel op en neer tussen NL en Zweden )
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Bushmaster »

- geen eigen woning
- klaar met studie
- 90 dagen op bezoek willen bij je vriend/aanstaande
- vaag verhaal over werk/eigen bedrijf (sorry kan het niet anders formuleren)

Als je met zo'n slap verhaal aankomt bij immigrations, hoeft je de koffers niet eens uit te pakken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer