Vriend in Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Joanie
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2017, 16:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Joanie »

Oké ik begrijp het. Werk zou ik uit kunnen leggen aan de immigrations, dit is namelijk alleen voor Europa en werk alleen in NL, BE en Zweden. Helaas kan ik van de andere dingen niks anders maken?

2 maanden gaan, mooi reisplan maken - wat we ook van plan zijn, 1e nacht hotel, genoeg geld ...

Nog steeds mijn koffer niet uitpakken? Sommige dingen kun je niet veranderen toch? :blink:
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Bushmaster »

zorg dat je goed beslagen ten ijs komt,
maak gewoon een fysiek mapje, met je al je reisplannen ed.
tickets, hotelovernachtiging(en), huurauto, google-maps-route-uitdraai blablablabla zo moeilijk is het niet,
paar boekingen bij booking.com die je daarna weer annuleert, huurautoboeking (ook te annuleren indien gewenst), maar maak het wel aannemelijk dat je op vakantie komt, en niet als een potentiële "illegaal" .
Boek desnoods een ticket welke flexibel is, eerst voor twee/drie weke en pas je daarna (als je in de US bent) aan naar 89 dagen.
Eenmaal geweigerd bij immigrations, is er één ding zeker, je komt er nooit meer in op ESTA.
Joanie
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2017, 16:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Joanie »

Dankjewel !! Daar kan ik zeker mee aan de slag ;-) Toerisme gestudeerd haha.. Dit moet te doen zijn voor 1 x 2 maanden te gaan :wink:

Gaan toch ook maar eens navragen of er andere opties zijn, omdat hij een actieve marinier is.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Bushmaster »

nog 1 tip dan:
mocht je niet via de APC kiosk naar binnen kunnen, maar bij een immigration officer langs moeten,
vraag die je bijna 100% zeker krijgt, "what's your job?"
Heb je nu nog mooi even de tijd om daar over na te denken :thumbup:
En dan graag een kort antwoord: bakker slager it-concultant nurse brandweerman..... niet meer niet minder
Joanie
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2017, 16:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Joanie »

Alle tips zijn welkom! Daar ga ik zeker een mooi, duidelijk verhaal van maken met bewijzen :wink:

Mooi reismapje en dan gaan we ervoor!
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Queste »

Bushmaster schreef: vraag die je bijna 100% zeker krijgt, "what's your job?"
Bij mij willen ze meestal de naam van m'n werkgever hebben.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Vriend in Amerika

Bericht door Essiej »

Joh het hangt er echt net vanaf wie je voor je hebt natuurlijk,

maar ik ben ooit binnengekomen met dit:

Vriend in amerika (die ik nog nooit had ontmoet),
Geen baan of huis,
weinig geld.
En dat heb ik ook allemaal eerlijk verteld toen ze er naar vroegen.

Ondertussen ben ik getrouwd en woon ik in usa.
Ik was die eerste keer wel ondervraagd bij secondary, maar toen ze mijn smsjes met hem lazen en zagen wat ik bij me had was het allemaal prima.
Ga alsjeblieft niet liegen, want als ze zien dat je liegt (en ze checken alles) dan kom je er niet in en mag je amerika ook voorlopig niet meer in. Een vriend in Amerika hebben is echt geen probleem, laat zien dat je nog banden hebt met thuis mochten ze er naar vragen. En ga niet te vaak in een jaar, dat roept ook vragen op, ik zat hier 1x per jaar 2 en een halve maand en dat was prima.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vriend in Amerika

Bericht door PSVwally »

Queste schreef:
Bushmaster schreef: vraag die je bijna 100% zeker krijgt, "what's your job?"
Bij mij willen ze meestal de naam van m'n werkgever hebben.
Bij mij hebben ze nog nooit naar de naam gevraagd, alleen naar wat voor werk ik doe. Ook is er mij bv. nog nooit gevraagd naar hoeveel geld ik bij me had of dat soort zaken. Ik leg meestal gewoon mijn roadbookje op de balie.

Ik ben niet zo'n fan van liegen en vind hier persoonlijk nogal wat vergezochte 'oplossingen'. Er zijn ook genoeg verhalen zoals dat van essiej hierboven op dit forum van mensen die gewoon de ware reden van hun bezoek hebben verteld en met een 'have fun' door konden. Het hangt denk ik inderdaad erg af van de immigration officer die je voor je hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer