O1 visa

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Satudance
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2017, 00:55
Aantal x V.S. bezocht: 30

O1 visa

Bericht door Satudance »

Hallo Allemaal!

Ik heb deze forum zojuist van iemand doorgekregen, want wellicht kunnen jullie mij (verder)helpen!

Ik ben een proffesioneel danser , afkomstig en woonachtig in Nederland.
Ik reis de hele wereld over voor wedstrijden/shows of coachings.

Nu sinds afgelopen november heb ik een danspartner in Texas. En ben dus sinds dit jaar ook meer in TX dan in Europa.
We trainen ongeveer 5/6 uur per dag en hebben eind deze maand ons eerste wedstrijd in Amerika.
Aangezien hier een groot aanbod voor mij is om les te geven en/of shows wil ik graag een visum aanvragen. Met name een O1, ik weet dat meerdere dansers uit Europa op een O1 visum zijn binnengekomen maar dit is slechts al een paar jaar geleden en zijn het geen Nederlanders.
Ik heb zelf al de nodige documentatie qua jury rapporten en media, heb leuke (wereld)titels op mijn naam staan en heb inmiddels al verscheidene mensen geholpen met hun titels te behalen.

Graag hoor ik jullie Advies en of tips, hoe ik dit het beste kan aanpakken!
Of voor diegene die een werkvisum hebben jullie ervaringen!

Gr, uit Texas
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: O1 visa

Bericht door Queste »

Als ik het goed heb is er een forumlid die met een O1 verhuisd is maar naar mijn mening is een O1 zo specifiek en individueel dat je dat zeker met een immigration laywer wil bespreken. Met mijn (beperkte) kennis lijk je er zeker wel voor in aanmerking te komen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: O1 visa

Bericht door goldenhills »

Ik zou inderdaad van een immigration lawyer gebruik maken. Ik ben zelf op een O1-A (science) binnengekomen, en de papierwinkel is pittig, en de ervaring van de advocaat met wat goed bewijs is en hoe je het presenteert was erg nuttig.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: O1 visa

Bericht door Pete.Z »

Hoe ben je nu in Amerika, op een ander soort visum of op een ESTA?
En let op dat lesgeven wordt gezien als werken, en dat mag sowieso niet op een ESTA, dus wees voorzichtig mocht dat zo zijn, dat zou een eventuele visumaanvraah bij voorbaat kansloos maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer