Geselecteerd in H1-B lotterij. Wat nu?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
volar92
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 jun 2014, 21:03

Geselecteerd in H1-B lotterij. Wat nu?

Bericht door volar92 »

Vandaag van de immigration lawyer van mijn bedrijf te horen gekregen dat ik geselecteerd ben in de H1-B lotterij. Uitstekend nieuws uiteraard :D

Ik werk momenteel in de US op F1 OPT status, deze is nog geldig tot 2020, mits STEM extension.

Volgens de laywer kan ik (als alles goedgekeurd wordt) op Oktober 1 een Adjustment of Status doen naar H1-B (van F1). Weet iemand wat dit precies inhoud? Kan ik dit doen zonder naar huis te moeten vliegen (Ik ben een Belg als het iets uitmaakt).

Alvast bedankt!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Geselecteerd in H1-B lotterij. Wat nu?

Bericht door mtl »

Die vraag kan je toch aan die immigrations lawyer stellen? Hij zal er meer verstand van hebben dan wij.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Geselecteerd in H1-B lotterij. Wat nu?

Bericht door Queste »

Zoals ik het lees heeft de laywer het al beantwoord: AoS == vanuit de USA.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Geselecteerd in H1-B lotterij. Wat nu?

Bericht door hemmie »

Inderdaad bij de lawyer navragen, maar een collega van mijn man is volgens mij gedurende het hele F1-OPT-H1-greencard procedure nooit het land uit geweest, en dat was dus geen probleem.
Terug in Texas!
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Geselecteerd in H1-B lotterij. Wat nu?

Bericht door Dakloze »

volar92 schreef:Adjustment of Status doen naar H1-B (van F1). Weet iemand wat dit precies inhoud? Kan ik dit doen zonder naar huis te moeten vliegen (Ik ben een Belg als het iets uitmaakt).
Adjustment of Status houdt in dat jouw status veranderd van F1-OPT naar H1-B. Dit kan alleen wanneer je in de V.S. verblijft, en je hoeft (kan) daarvoor niet terug naar Belgie. Je krijgt geen visum, maar je krijgt de bijbehorende status en een nieuw I-94 nummer.

Wat je wel in het achterhoofd moet houden is dat je geen H1-B visum in je paspoort kan krijgen zonder naar Belgie te gaan (visa stamping). Dit houdt in dat je niet kan reizen buiten de V.S. zonder naar het Amerikaanse consulaat in Belgie te gaan om een fysiek visum in je paspoort te halen.

Het eerste visum moet je in je thuisland halen, een eventuele verlenging kan in Canada of Mexico (maar check voor de zekerheid, de regels veranderen regelmatig).
--
I route, therefore you are.
volar92
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 jun 2014, 21:03

Re: Geselecteerd in H1-B lotterij. Wat nu?

Bericht door volar92 »

Top, bedankt voor de antwoorden :) Dit is alles wat ik wou weten.

Veel success aan diegenen die nog in de lotterij zitten voor H1-B dit jaar!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer