Aanvragen B2-visa

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
robertmaverick
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2017, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Aanvragen B2-visa

Bericht door robertmaverick »

Hallo allemaal,

In de zomer van 2019 wil ik heel graag de Appalachian Trail uitlopen in de VS. Dit is een hike van 3500km, wat mij uiteraard meer kost dan de 90 dagen die ik kan krijgen via een ESTA. Nu heb ik dus een B2-visa nodig, waarmee ik 6 maanden in de VS kan verblijven.

Ik zit echter met het volgende, a.d.h.v. de informatie die ik op het internet verzameld heb, is het vrij duidelijk dat je in aanmerking komt voor een B2-visa als je duidelijk kunt maken dat je sterke banden hebt met Nederland en dat het dus waarschijnlijk is dat je aan het einde van de periode terug naar huis gaat. Voor mij is het moeilijk om dit aan te tonen, omdat ik op dit moment weer bij mijn ouders woon (geen eigen huis) en in de zomer van 2019 klaar ben met mijn studie. Het enige wat ik op dit moment heb is een ZZP-onderneming (KvK ingeschreven), maar deze werkzaamheden kan ik eigenlijk overal ter wereld uitvoeren (programmeur) en een parttime baan als software programmeur. Is het voor mij mogelijk om toch nog in aanmerking te komen? Zijn er zaken die ik kan regelen om dit beter aan te tonen?

Daar wil ik aan toevoegen dat ik een jaar geleden op het politiebureau heb moeten komen, omdat ik verdachte was in een hennep-kwekerij. Dit is helaas gekomen door identiteitsfraude en het appartement waarin de hennep-kwekerij gevonden is was op mijn gestolen identiteitskaart gehuurd. De zaak is echter door het OM in januari dit jaar wel geseponeerd, waardoor ik niet langer word gezien als verdachte. Heeft dit verder nog invloed op de aanvraag?

Alvast bedankt!

Robert
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Aanvragen B2-visa

Bericht door Queste »

The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanvragen B2-visa

Bericht door Galapogos »

Is het geen idee om hem in twee delen te lopen? Dan lukt het wél binnen de ESTA-beperkingen. Toegegeven, je moet dan voor het tweede deel wel lang verlof kunnen krijgen van een eventuele werkgever die je tzt hebt. Of moet en zal je hem thru-hiken? :D
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Aanvragen B2-visa

Bericht door Dakloze »

robertmaverick schreef: Daar wil ik aan toevoegen dat ik een jaar geleden op het politiebureau heb moeten komen, omdat ik verdachte was in een hennep-kwekerij. Dit is helaas gekomen door identiteitsfraude en het appartement waarin de hennep-kwekerij gevonden is was op mijn gestolen identiteitskaart gehuurd. De zaak is echter door het OM in januari dit jaar wel geseponeerd, waardoor ik niet langer word gezien als verdachte. Heeft dit verder nog invloed op de aanvraag?
Niks aan de hand, je was getuige/slachtoffer, en bent niet veroordeeld. Niet eens over beginnen, want tenzij je formeel bent voorgeleid (en/of langer dan 15 uur tegen je wil bent vastgehouden) doet het niet ter zake.
--
I route, therefore you are.
Doppie
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2017, 09:42

Re: Aanvragen B2-visa

Bericht door Doppie »

Ha Robert,

Gave plannen! Ik zit in hetzelfde schuitje (Pacific Crest Trail 2018 dromer).
Het blijft, zoals je hebt gelezen, een gok. Ik heb zelf niet eens een baan tegen die tijd(die moet ik hoogstwaarschijnlijk opzeggen) en dus heb ik nog een 'vinkje' minder bij de redenen om terug naar NL te gaan.
Ik heb mezelf voorgenomen nu eerst een andere Thru-hike te doen (Te Araroa, visum voor 6 maanden is geen enkel probleem) in okt/nov dit jaar tm april. Dan in begin mei op ESTA voor 90 dagen naar de PCT gaan (ik gok dat ik van Campo-South Lake Tahoe ga redden), en later een keer voor het laatste deel gaan. Ik heb de thru-hike een klein beetje opgegeven, ik vind het té riskant in mijn geval. Geen huis, geen partner, geen baan, wel zat spaargeld maar daar blijft het bij.

Aangezien jij nog wel een baan heb, denk ik dat dat wel helpt. Het blijft wel een gok natuurlijk met een risico. Ik ben heel benieuwd wat je gaat beslissen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer