J1 visum na vakantie op VWP

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
stunning
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2012, 21:10

J1 visum na vakantie op VWP

Bericht door stunning »

Hoi allemaal!

Ik ga binnenkort op vakantie naar de Verenigde Staten en ben hiervoor de ESTA aan het invullen. Nu kwam ik dit tegen:
WARNING: If upon application for admission to the United States at a port of entry you are admitted under the Visa Waiver Program (VWP) by a US Customs and Border Protection Officer, you may not accept unauthorized employment; or attend school; or represent the foreign information media during your visit under the program. You may not apply for: 1) a change of nonimmigrant status, 2) an extension of stay, or 3) adjustment of status to temporary or permanent resident, unless eligible under section 245(c)(4) of the Immigration and Nationality Act. Violation of these terms will subject you to REMOVAL.

Ik zou graag mijn afstudeerstage ook in de VS willen doen, maar kan ik dan wel een J1 visum aanvragen nadat ik kort geleden op vakantie ben geweest in de VS? Ik weet dat ik niet vanuit de VS een visum aan kan vragen als ik daar ben via de VWP, maar zou het wel kunnen dat ik het proces daarvoor (dingen die je eerst online moet invullen e.d.) al wel kan regelen terwijl ik nog in de VS zit, terug vlieg naar NL en het interview bij de consulaat in NL doe en daarna redelijk snel weer terug te vliegen naar de VS? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of uberhaupt ervaring hebben met redelijk snel na vakantie op een non immigrant visum naar de VS zijn gegaan?

Groetjes Stephanie
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: J1 visum na vakantie op VWP

Bericht door Dakloze »

Ja, dat is geen probleem. Wat je niet kan doen is in de VS een visum aanvragen met "Adjustment of Status". Je moet dus het land verlaten om een visum te krijgen. Dat is jouw plan, dus geen probleem.
--
I route, therefore you are.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: J1 visum na vakantie op VWP

Bericht door roelb »

Maar deel het vooral niet vrijwillig mee aan de immigration officer als je het land binnenkomt. Nergens voor nodig. Je komt voor een vakantie. Wat je plannen zijn nadat je het land weer hebt verlaten doet er niet toe.
stunning
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2012, 21:10

Re: J1 visum na vakantie op VWP

Bericht door stunning »

Bedankt voor de reacties!

Voel ik me toch weer wat relaxer voordat ik wegga :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer