Visum aanvragen na 2 vakanties in Iran

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
ijsvogel
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2017, 14:08
Aantal x V.S. bezocht: 15

Visum aanvragen na 2 vakanties in Iran

Bericht door ijsvogel »

Ik ben in 2014 voor vakantie in Iran geweest en ga mogelijk dit najaar een tweede keer. Maar wat voor gevolgen heeft een tweede reis naar Iran op mijn kans voor een visum voor de VS? Of kan ik maar beter de reis afblazen?
Die reis naar de VS Is voor familiebezoek eind 2017. Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie?
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Visum aanvragen na 2 vakanties in Iran

Bericht door goldenhills »

Als zelfs een voormalige Prime Minister van Noorwegen vastgehouden en ondervraagd kan worden over bezoek aan Iran dan moet de boel nog uitstuiteren. De nieuwe regels rondom de zes gebande landen zijn nog erg vers, en er zijn diverse rechtzaken aangespannen en tijdelijke uitspraken. Het lijkt erop dat niet alleen nationaliteit maar ook 'bezoek aan' een probleem kan opleveren. De berichten van immigratieadvocaten die ik lees geven aan dat nog veel onzeker is, en dat niet alle points of entry dezelfde regels hanteren.

Je bent echter al een keer naar Iran geweest, en ik vraag me af of een tweede bezoek wel zoveel uitmaakt. Je zult sowieso een visum moeten aanvragen, en hopelijk tegen die tijd weet je dan ook waar je aan toe bent als je een visum krijgt. Nu worden visas ingetrokken ondanks dat alles in orde was bij de aanvraag.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Visum aanvragen na 2 vakanties in Iran

Bericht door Marcopstal »

Niemand kan inschatten wat de eventuele gevolgen zijn, als die er al zijn.

Ik ken ook iemand die naar Iran is geweest en die kreeg gewoon zijn visum.

Er zijn zoveel andere factoren die meespelen in een visumaanvraag.....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer