Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alsnog naar de VS op een ESTA met een nieuw paspoort na Iran bezocht te hebben
Alsnog naar de VS op een ESTA met een nieuw paspoort na Iran bezocht te hebben
Hallo allemaal,
Graag zou ik weer een keer naar Amerika willen. Echter, ik ben na 1 maart 2011 naar Iran geweest en dan kom je volgens de regels niet meer in aanmerking voor een ESTA en zou je dus een visum moeten aanvragen.
Nou verloopt mijn paspoort (waarin mijn visum voor Iran staat) binnenkort. Zou ik dan gewoon mijn nieuwe paspoort kunnen gebruiken om met een ESTA naar de VS te reizen? Aan mijn nieuwe paspoort zal immers niet te zien zijn dat ik in Iran ben geweest. En omdat Iran en de VS nou niet bepaald elkaars beste vrienden zijn, zullen ze ook geen data met elkaar uitwisselen over wie er het land zijn binnengekomen.
Graag zou ik weer een keer naar Amerika willen. Echter, ik ben na 1 maart 2011 naar Iran geweest en dan kom je volgens de regels niet meer in aanmerking voor een ESTA en zou je dus een visum moeten aanvragen.
Nou verloopt mijn paspoort (waarin mijn visum voor Iran staat) binnenkort. Zou ik dan gewoon mijn nieuwe paspoort kunnen gebruiken om met een ESTA naar de VS te reizen? Aan mijn nieuwe paspoort zal immers niet te zien zijn dat ik in Iran ben geweest. En omdat Iran en de VS nou niet bepaald elkaars beste vrienden zijn, zullen ze ook geen data met elkaar uitwisselen over wie er het land zijn binnengekomen.
Laatst gewijzigd door Paul op 05 dec 2016, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alsnog naar de VS op een ESTA met een nieuw paspoort na Iran bezocht te hebben
Hangt er van af. Bij een vorige bezoek aan de VS kan het zijn dat de US Immigrations beambte een aantekening heeft gemaakt van eventuele Iraanse stempels. Zat er al een Iraanse stempel op jouw paspoort bij je laatste bezoek aan de VS?
Re: Alsnog naar de VS op een ESTA met een nieuw paspoort na Iran bezocht te hebben
Nee, bij mijn laatste bezoek aan de VS stond(en) er nog geen Iraans(e) visum of stempels in mijn paspoort.mtl schreef:Zat er al een Iraanse stempel op jouw paspoort bij je laatste bezoek aan de VS?
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Je bent er geweest, daar gaat het om, niet om die stempel.
Je moet dus een visum aanvragen.
Je moet dus een visum aanvragen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Officieel wel ja, maar hoe gaan de Amerikanen erachter komen dat ik na 1 maart 2011 in Iran geweest?Marcopstal schreef:Je moet dus een visum aanvragen.
Laatst gewijzigd door Paul op 05 dec 2016, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
In principe kunnen ze er niet achter komen. Maar er zijn andere manieren om erachter te komen.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als je dat het risico waard vindt ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe lang ben je in Iran geweest? Wat was het doel van je bezoek? Heb je banden (vriendschappelijke, familiale, zakelijke) met mensen of instanties in Iran?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Een paar weken.kastelke schreef:Hoe lang ben je in Iran geweest?
Vakantie.Wat was het doel van je bezoek?
Nee.Heb je banden (vriendschappelijke, familiale, zakelijke) met mensen of instanties in Iran?
Ik zou zelf het risico niet lopen, als ze er ooit achter komen dat je gelogen hebt kun je flink in de problemen komen. Wat als je ooit voor iets anders alsnog een visum moet aanvragen, ga je dan weer liegen erover?
Ik heb inmiddels van meerdere mensen gehoord dat ze na een bezoek aan iran (voor vakantie) een visum aangevraagd hebben, zonder problemen, dus waarom moeilijk doen?
Ik heb inmiddels van meerdere mensen gehoord dat ze na een bezoek aan iran (voor vakantie) een visum aangevraagd hebben, zonder problemen, dus waarom moeilijk doen?
Terug in Texas!
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Persoonlijk zou ik ook niet zo moeilijk doen en een visum aanvragen. Stel dat jij je toch net wat anders gedraagt en de immigration officer pikt je eruit en stuurt je terug, is dat het je waard om illegaal op ESTA te reizen ?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook gewoon voor een visum gaan.
Elke
Bedankt voor alle info! Ik ga, als het zover is (ik heb nog geen concrete plannen), zeker een visum aanvragen om een verpeste vakantie en andere problemen te voorkomen, plus dat ik me gewoon aan de Amerikaanse wet heb te houden.
Maar ik blijf het wel jammer en oneerlijk vinden dat ik puur en alleen vanwege een vakantie in Iran anders word behandeld.
Maar ik blijf het wel jammer en oneerlijk vinden dat ik puur en alleen vanwege een vakantie in Iran anders word behandeld.
PNR gegevens. De meeste grote luchtvaartmaatschappijen zitten in een partnership zoals Skyteam of Star Alliance. Die delen al hun boekingsgegevens, en ik garandeer je dat de Amerikanen daar in kunnen kijken.Paul schreef:Officieel wel ja, maar hoe gaan de Amerikanen erachter komen dat ik na 1 maart 2011 in Iran geweest?
--
I route, therefore you are.
I route, therefore you are.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 8115 Weergaves
-