Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Brief werkgever binding NL

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
BFTE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Brief werkgever binding NL

Bericht door BFTE »

Beste allen,

Ik ben getrouwd met een Amerikaanse vrouw en heb zoals jullie terug kunnen lezen van dec'15-aug'16 in de VS verbleven op een studievisum.
Nu ga ik aankomende donderdag voor 2,5 week naar de VS om mijn eerste Thanksgiving met haar te vieren. Ik heb gewoon een jaarcontract op basis van fulltime werk als marketeer. Ik wil mijn werkgever dan ook graag, als extra zekerheid om binding met NL aan te tonen, een brief op laten stellen waarin zij aangeven dat ik daar werk en dat ik op 5 december weer terugverwacht wordt. Hieraan willen ze wel meewerken, maar ik moet hiervoor een opzetje leveren en kan totaal geen voorbeeld vinden op het internet. Nu mijn vraag of er iemand een opzetje heeft over wat er precies in moet, misschien dat je zelf eens in dezelfde situatie gezeten hebt?

Alvast bedankt!

Robin
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Brief werkgever binding NL

Bericht door PSVwally »

Kan je niet gewoon een Esta aanvragen?
Zit je in een procedure om daar te gaan wonen?
BFTE
Amerika-ontdekker

Bericht door BFTE »

Ik reis met een Esta! :)
Maar omdat ik mijn vrouw ga bezoeken wil ik gewoon goed voorbereid zijn en zeg maar een soort van letter of employment bij me hebben waarin wordt aangegeven dat ik werk heb en dat ik weer terugverwacht wordt op 5 december. Gewoon om extra bewijsmateriaal aangaande binding met NL te kunnen tonen, mocht ik vragen krijgen.
Afbeelding
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Op briefpapier met (indrukwekkend) briefhoofd:

We, company XX, herewith certify that YY is employed by us and we expect him to be back at work on MM/DAG/JAAR.

Handtekening van de CEO (met vermelding van haar titel onder de handtekening) en een (zo indrukwekkend mogelijk) stempel en handtekening van een notaris.

Maar als je voor twee weken komt zou je dat niet nodig moeten hebben met een ESTA.

Plus ze kunnen niet zien dat je getrouwd bent, Amerika heeft namelijk geen burgerlijke stand.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ze zullen echter wel vragen wat hij komt doen. Thanksgiving vieren met mijn vrouw zal vragen oproepen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Dus gewoon: Thanksgiving meemaken. Punt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Alhoewel ik het met je eens ben Bennogr vind ik dit een lastige. Er kan gevraagd worden bij wie hij verblijft. Als je dan zegt vrienden en ze vragen door en later blijkt bij je vrouw, dan zit je in een lastig parket.

@BFTE, zorg dus dat je heel goed kan beantwoorden waarom jullie wel getrouwd zijn en niet samenwonen en wat jullie plannen zijn voor de toekomst.
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

Ik zou je ook adviseren om eventuele documenten van een greencard aanvraag (of een andere procedure) mocht je die hebben, mee te nemen, zodat je kan aantonen dat je de legale route wilt bewandelen. Veel plezier met thanksgiving!
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
BFTE
Amerika-ontdekker

Bericht door BFTE »

Even een korte terugkoppeling.

Ik heb er voor gekozen om gewoon eerlijk te zijn en heb dus verteld dat ik o.a. Thanksgiving en mijn verjaardag met mijn vrouw kwam vieren.
De beambte bleef normaal vragen en vroeg verder naar wat voor werk ik deed, wat mijn vrouw deed en wanneer ik weer terug ging. Daarna was het goed en werd me een fijn verblijf toegewenst. Alles is dus goed gekomen en ik heb een hele fijne 2,5 weken met mijn vrouw door kunnen brengen zonder poespas :).
Afbeelding
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wat fijn dat jullie zo'n goede paar weken hebben gehad en ook dat je zonder gedoe het land binnenkwam. En dat je hier even komt vertellen hoe het bij immigrations gegaan is, dank je!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer