Met J-1 halfjaar stage in VS: welke plek meest geschikt?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Met J-1 halfjaar stage in VS: welke plek meest geschikt?

Bericht door SemJes »

Here you go: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=59292. M'n eigen topic met onze weg naar de green card (J-1, H1B, en green card via EB-1b). :)
hlwoudsma
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:18
Locatie: San Jose, CA

Re: Met J-1 halfjaar stage in VS: welke plek meest geschikt?

Bericht door hlwoudsma »

Kijk eens aan, dat vind ik interessant om te lezen! Heel erg bedankt voor je doorverwijzing, heb ik wat te doen voor straks, haha
hlwoudsma
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:18
Locatie: San Jose, CA

Re: Met J-1 halfjaar stage in VS: welke plek meest geschikt?

Bericht door hlwoudsma »

Zojuist een nieuwe mail gekregen, weet niet zeker wat ik er van moet denken.

Om het verhaal compleet te maken, het begon gisteravond, bijna middernacht, met deze:
Dear Exchange Visitor,

Thank you for your participation in the Cultural Homestay International's Internship/Training Program. There is one last step to take in order to complete your paperwork.

The link below will take you to a page where you can review your personal information and your DS-7002 Training Plan, created for your placement. There you can review the information for accuracy and electronically sign the DS-7002 form. Once this is done, we will be able to process the final paperwork for your visa interview and upcoming arrival. If you find any errors, please report them to your agency, so it can notify CHI.

Click here to review and sign your training plan

Kind regards,
CHI ITP Department
Ik dacht dus goed nieuws! Nog een krabbeltje en dan ben ik bijna in Amerika. Tot ik vanochtend deze mail kreeg van mijn bemiddelingsbureau:
Hello (naam),

We have to switch sponsors because CHI rejected your application due to the ratio of interns to employees. I know this sounds bad, but do not worry because we already have a backup.Our other sponsor, CICD, accepts a lower ratio of interns to employees, so it should be fine with this sponsor. Please fill out this one last form and I will still be able to submit your application right away.

· CICD Trainee/Intern Agreement (see attached): Fill out the attached agreement (digitally, a handwritten version will be not accepted by the sponsor). You are required to take CICD’s health insurance, please just choose which insurance plan you prefer. Please do not sign this document yet.


Best wishes,
(naam)
Ik dacht bij mezelf, waarom krijg ik in zo'n korte tijd van elkaar twee compleet afwijkende berichten? Bovendien werkt de link van CHI nog. Ik stuurde net dus deze mail terug naar mijn bemiddelingsbureau:
Hi (naam),

Thanks for the mail!

However, last night I received an email from CHI in which they stated I only have to sign the DS-7002 form in order to complete all the paperwork. And apparently I can still do so, because the link still works which they provided.

I attached a copy of their mail to this email.

Should I just ignore their email which they sent me last night and proceed with CICD anyways?

Best,
(naam)
Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
Dear (naam),

Yeah, they canceled it after they spoke to your supervisor which was a few hours later, so sadly you should ignore that. On my end, you have disappeared from the sytem. So I think it is best if we proceed with CHI.

Best wishes,
(naam)
Ik neem aan dat CHI in de laatste zin een fout is, en CICD zou moeten zijn. Maar dan, wie is mijn supervisor dan? Is dat mijn begeleider binnen het stagebedrijf, of de vrouw van CHI die mijn verblijf in de VS had moeten begeleiden (verplicht helaas). En ik kan nog steeds de link openen van CHI en het als nog digitaal ondertekenen, ik zou vermoeden dat anders deze pagina wel onbereikbaar voor mij is geworden? Van binnen vraag ik me af wat er gebeurt als ik dit zou doen. Aan de andere kant moet ik misschien niet moeilijk doen en gewoon het formulier van CICD ondertekenen, maar dan zijn alsnog mijn bovenstaande vragen niet beantwoord. Verder heb ik nog niks heb betaald, op stagebemiddeling na, dus ik neem aan dat dit zonder bijkomende kosten is.

Misschien is het waar wat er in onze mailuitwisseling wordt gezegd, misschien wilt mijn bemiddelingsbureau uit eigen belang dat ik met een ander sponsororganisatie verder ga, ik heb geen idee, wat denken jullie?
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Met J-1 halfjaar stage in VS: welke plek meest geschikt?

Bericht door SemJes »

Vreemde situatie zeg. Al meer nieuws inmiddels?
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Met J-1 halfjaar stage in VS: welke plek meest geschikt?

Bericht door Rachel. »

Blijkbaar denken we niet zoveel, die vraag is te specifiek :wink: Goed dat je kritisch blijft. Kun je hun bericht verifiëren met je supervisor?
hlwoudsma
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:18
Locatie: San Jose, CA

Re: Met J-1 halfjaar stage in VS: welke plek meest geschikt?

Bericht door hlwoudsma »

Om nog wel even snel antwoord op het bovenstaande te geven: ik had mij maar vertrouwt op hun woord. Ik schakelde dus inderdaad over naar een tweede visa sponsor en deze keurde mijn stage gelukkig wel goed. Uiteindelijk de benodigde papieren toegestuurd gekregen, waarmee ik naar het consulaat kon en een J-1 visum kreeg. Vanaf het moment dat ik hoorde dat ik als intern was aangenomen (1 december) tot ik hier was (1 maart) heeft dus in totaal 3 maanden geduurd.

Ik zit ondertussen een maand in New York en zal dit weekend (dan heb ik wat meer tijd) een update schrijven hoe het tweede deel verliep van mijn visa procedure en hoe ik huisvesting geregeld heb.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Met J-1 halfjaar stage in VS: welke plek meest geschikt?

Bericht door Old Faithful »

Mooi dat het gelukt is en fijn dat je dat even vermeldt. :thumbup:

Succes met je stage.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer