Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Update stage NY

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Update stage NY

Bericht door StageNYCfall2007 »

Even een update van mijn stage-in-NY-proces (start: eind augustus 2007).
Het bedrijf dat ik in eerste instantie had gevonden, heb ik nog steeds. De stageovereenkomst is door alle 3 de partijen ondertekend (bedrijf, school en ikzelf).

Er zijn een paar dingen waardoor het niet door kan gaan:
- Ik haal mijn benodigde toetsen uit studiejaar 1 niet (voor de niet-ingewijden: na 2 jaar studie moet je minstens al je punten uit jaar 1 behaald hebben)
- De visa application procedure gaat fout (niet meer dan 10% van een bedrijf mag intern zijn). Het bedrijf is een E-commerce bedrijfje, met niet eens 20 medewerkers. Oftewel: ik mag de enige intern zijn in die periode.

Zo. Dus nu nog een paar maanden wachten, want om nu al de ds2019 form aan te vragen is veel te vroeg. Daar begin in denk ik in Februari mee.

Ondanks dat ik nu de handtekeningen heb, heb ik nog niet het gevoel dat het ook echt gebeuren gaat. Ben nog wat terughoudend. Het zal me weinig verbazen als er nog iets gebeurd waardoor het alsnog niet doorgaat. Het is natuurlijk ook nog vrij ver weg.
Ik weet pas aan het einde van het 4e kwartaal (!) of ik al mijn studiepunten heb... :cry: Ik heb namelijk aan het eind van het jaar een herkansing uit jaar 1.

Omdat het geld sparen zeer voorspoedig gaat, heb ik mijn vakantieplannen wat bijgesteld. Ik streef er nu naar om in de Mei-vakantie (eind april/begin mei) voor een week naar New York te gaan.
De vriend met wie ik de vorige keer naar NY ging, kan waarschijnlijk niet (vanwege geldgebrek (student)). Maar goed, een reispartner heeft voor mij niet echt een hoge prioriteit.
Als ik maar naar New York kan!

Ik houd jullie up to date.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer