Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
A3
Amerikakenner
Berichten: 679
Lid geworden op: 06 aug 2007, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Heesch

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door A3 »

adam747 schreef:Bij nader inzien ben ik het met jou eens.
Knap om toe te geven dat je fout zat.

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
A3
Amerikakenner
Berichten: 679
Lid geworden op: 06 aug 2007, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Heesch

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door A3 »

thenextdtrump schreef: De enige racist in deze draad ben jij. Het enige waar je naar kijkt is z'n naam, en je trekt gelijk al conclusies. Ja, inderdaad, als iedereen zo zou denken zou het niet te best zijn. Walgelijk.
Sorry hoor, maar wat een belachelijk post is dit. Met een nog belachelijker 'conclusie'.
'Pathetic' is één van de twee woorden die bij me opkomt. Het andere zal ik voor me houden.

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door RiverCola »

A3 schreef:
adam747 schreef:Bij nader inzien ben ik het met jou eens.
Knap om toe te geven dat je fout zat.

A3
Daar sluit ik me bij aan. Thanks adam47!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door USInsider »

RiverCola, ik vond het moedig dat je de mogelijkheid aangaf. Wahid kan zelf bepalen in hoeverre dat op zijn situatie van toepassing zou kunnen zijn.

Adam, dat er studenten uit 'moslimlanden' worden toegelaten op F-1/M-1/J-1 enz. is niet te vergelijken met de aanvrage van een B-1/2 visum. Bezoekers eenmaal toegelaten kunnen gaan en staan waar ze willen. Studenten worden gevolgd - waar ze zijn en wat ze doen - met SEVIS.
Bovendien zijn foreign students uitgegroeid tot een bijna 30 miljard dollar per jaar gebeuren.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door Dakloze »

Hockey schreef:
adam747 schreef:De TS maakt een reële kans om een visa te verkrijgen als hij de twijfel weg kan nemen dat hij bij familie zal achterblijven door financiële en andere banden met Nederland te tonen. Zulke tips helpen hem verder dan louter speculaties.
Over pure speculatie gesproken. Waarom TS geweigerd is weten we niet. Immigratie intent is meestal de reden bij section 214 (B). Maar feit is dat de weigering van een visum gedaan wordt met zodanig weinig informatie dat je als geweigerde met de handen in het haar zit.
Onzin, we weten prima waarom TS geweigerd is: vanwege de presumption of immigrant intent. Dat is het enige waar section 214(B) over gaat: de visa aanvrager moet aantonen dat hij of zij geen intentie heeft om te immigreren. Dat kan TS alleen doen door aan te tonen dat hij/zij voldoende banden met Nederland heeft.

Als TS was afgewezen op veiligheidsgronden (crimineel verleden of vermoeden van terrorisme wegens afkomst) dan zou er een andere sectie worden gemeld. Juist door section 214(B) te noemen, geeft het consulaat aan dat TS opnieuw een aanvraag kan doen, en daarbij de banden met Nederland beter moet documenteren.

De verwijzingen naar afkomst zijn wel degelijk een teken van racisme, en hoe op mijn vaststelling wordt gereageerd is tekenend voor de Nederlandse samenleving. Over het algemeen geef ik zo min mogelijk persoonlijke informatie op publieke fora zoals dit, maar voor deze keer een uitzondering.

Je suis Wahid. Ok, ik heet niet Wahid, maar ik heb wel een buitenlandse naam doordat mijn vader in het buitenland (Oost-Europa) geboren is. Ik heb een Nederlandse moeder en ben gewoon in Nederland opgegroeid. In Nederland heb ik al mijn hele leven te maken gehad met verkapt racisme, en dan precies zoals ik het in dit draadje zie: "oh, je hebt een niet-Nederlandse naam, dus je bent Marokkaan of Turk". Hier in de V.S. ben ik immigrant, maar ik heb me nog nooit zo welkom gevoeld. In Nederland ben ik altijd de Auslander, Allochtoon of Turk (ook al ben ik niet Turks). In de V.S. boeit niemand dat. Als afkomst al onderwerp van gesprek wordt, dan is dat omdat ik begin met "as you can hear, I'm not from the United States). Mijn naam is zo islamitisch als het maar mogelijk is. Toch heb ik hier in de VS nog nooit problemen gehad. Nul, nada, noppes. Niet bij USCIS, niet op het consulaat, niet bij de TSA of CBP. Ik heb gewoon Global Entry en TSA PRE. Ik ben zelfs piloot en moest dus een extra background check met fingerprinting ondergaan. Hier in de VS ben ik gewoon een "priviliged white man". In Nederland ben ik een smerige allochtoon.

De enigen die ooit moeilijk doen, zijn de zielige Melkertbaners op Schiphol die je paspoort extra controleren als je naar de VS gaat. "Die naam klinkt niet Nederlands." als ik m'n Greencard geef.

Wat Rivercola hier doet is op basis van een voornaam gelijk de conclusie trekken dat TS een Marokkaan of Mohammedaan is, om vervolgens doodleuk te melden dat aanslagplegers vaak jonge mannen met een crimineel verleden zijn. F dat zeg, #jesuiswahid.

Conclusies trekken op basis van een voornaam is racisme. Ook al wil je het niet zien.
--
I route, therefore you are.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door USInsider »

Het valt me op dat je jouw, gelukkig goede, ervaringen als maatgevend ziet hier. Ik woon al ruim 20 jaar in de US, sta al die jaren aan de zijlijn, en dat geeft een heel ander perspectief. Je bent op dit moment nog een bron van inkomsten het bedrijf waar je voor werkt, en je wordt navenant behandeld.

Ik ben/wordt juist in de US volledig in de grond getrapt. In mijn ervaringen is de US helemaal niet 'welcoming' waar het om immigranten gaat. Hier ben ik de smerige immigrant, mijn man is de banensteler, wij zijn profiteurs, freeloaders. We vernielen het milieu. We brengen ziekten, werkloosheid, armoede, en de ondergang van de moraliteit. (Het visum dat ik had wordt meestal uitgereikt aan vrouwen uit India.)
Ik mocht hier niet werken - voor straf zo is me uitgelegd. Omdat mijn man zoveel USers levens heeft geruineerd door zijn H-1B's.
Officieel mag een H-4 studeren, ik ben drie keer toe geweigerd op een opleiding. (De mevrouw die over de admissions gaat heeft nu eenmaal een enorme hekel aan immigranten ! Uw visum is nog maar twee jaar geldig ! Enz.)

Als je een opm. over je naam al als racisme ziet, dan kunnen we wel bezig blijven. Jij maakt de paspoortcontroleurs ook meteen uit voor 'zielige Melkertbaners'. Dat is niet gebaseerd op ras/geloof/nationaliteit dus die belediging mag ?

Je hebt in Ned. toch kans gehad te studeren en te gaan werken, en wel dermate dat je naar de US kon op een L-1 visum en snel een Groene Kaart kreeg. Terwijl er genoeg Nederlander niet verder komen dan - een Melkertbaan.

In de US - waar alles zoveel beter is vlgs. jou in dit opzicht - gaan de résumes van sollicitanten met een typisch African American naam meteen in het ronde archief. Daar zijn enorme diskussies over - moet je de kansen van je kind verbeteren door hem/haar een 'doorsnee' US naam te geven ?
In hoeverre een islamitisch aandoende naam een beperking zou kunnen zijn, ik weet het niet, maar het zou best kunnen gebeuren.

Ik merk ook omgekeerd overigens: mijn man heeft een naam waarvan in India een variatie populair is. Hij krijgt soms een aanbod voor werk. Maar als men dan ontdekt dat hij geen Indier is - plus 55+ - verdwijnt het aanbod meteen.

Nogmaals, RiverCola gaf aan dat de naam een reden KON zijn, omdat ze - zoals wij allemaal - weet dat racisme overal en bij iedereen wordt gevonden. Dat vermelden maakt haar niet een racist maar een realist.
Art. 214(b) is een kapstok waar veel aan opgehangen kan worden. Zodra dit artikel in het spel is gaat men niet ook andere redenen noemen, want waarom ? de weigering is er al.

#jesuiswahid - bleh.
Laatst gewijzigd door USInsider op 22 jun 2016, 04:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door hemmie »

Ik heb nergens gelezen dat iemand beweerde dat je met een niet-westerse naam de VS nooit in zou komen, dus het feit dat jij geen problemen hebt gehad zegt natuurlijk niets. Ik woon hier in de VS ook tussen de moslims (afkomstige uit diverse landen), ik snap ook wel dat het gros gewoon een geheel reguliere visumprocedure achter de rug heeft. Maar de voorbeelden hier om het forum liegen er niet om (en gaan overigens ook met name om het B-visa, niet om werkvisa e.d.), het visumweigeringen en esta problemen lijken toch echt meer voor te komen bij personen met een dergelijke afkomst. En die visum-weigering is inderdaad vaak vanwege immigration-intent, maar dan vraag ik me af waarom westerse visum-aanvragers in een vergelijkbare situatie lang zo vaak niet lijken te krijgen.

Maar goed, ik geloof niet dat je ons wil begrijpen, en je hebt blijkbaar je mening sowieso al klaar, dus ik ga hier verder geen tijd meer aan verspillen. Ik blijf er echter bij dat je op een bijzonder vervelende manier Rivercola beschuldigt.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door USInsider »

Er zijn no-fly lists, dat weten we. En als je naam lijkt op een naam die op zo'n lijst staat, dan kan dat een reden zijn voor het weigeren van een ESTA of een toeristenvisum.
We hebben hier ook postings gelezen van reizigers die naar de US vertrokken met goedgekeurd ESTA en die in Londen niet mochten overstappen want tussen het eerste en het tweede stuk van de reis was de ESTA opeens ingetrokken.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door Marcopstal »

Onzin, we weten prima waarom TS geweigerd is: vanwege de presumption of immigrant intent. Dat is het enige waar section 214(B) over gaat: de visa aanvrager moet aantonen dat hij of zij geen intentie heeft om te immigreren. Dat kan TS alleen doen door aan te tonen dat hij/zij voldoende banden met Nederland heeft.
Dit is correct, maar het blijft steeds een raadsel waarom men vind dat de banden onvoldoende zijn aangetoond. Men geeft immers geen uitleg.
Conclusies trekken op basis van een voornaam is racisme. Ook al wil je het niet zien.
Dit is ook correct, op voorwaarde uiteraard dat dit gebeurd door iemand die de conclusies moet trekken, maw de diensten van de US.
Wat Rivercola hier doet is op basis van een voornaam gelijk de conclusie trekken dat TS een Marokkaan of Mohammedaan is, om vervolgens doodleuk te melden dat aanslagplegers vaak jonge mannen met een crimineel verleden zijn.
Wat het eerste deel betreft, dat lees ik niet, ik lees alleen dat de voornaam "mogelijks" de situatie niet helpt. Wat het tweede deel betreft, dat is helaas de realiteit waar we mee geconfronteerd worden. Als je het daar niet mee eens bent dan heb je een "probleem", kijk maar naar Parijs en Brussel.


Voor de rest, stop met mensen hier op het forum van racisme te beschuldigen, en probeer ons niet wijs te maken dat racisme in de VS geen probleem zou zijn. We weten allemaal dat dit ook in de VS een enorm probleem is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door PSVwally »

note mod: Dames en heren. Let aub op dat we hier niet een zwartepieten discussie krijgen mbt elkaar persoonlijk aan te vallen op raciscme. Het melden dat racisme misschien een reden kan zijn, zoals Rivercola aangeeft, is op zichzelf niet racistisch en mag gewoon vermeld worden. Maar ga elkaar hier nou niet beschuldigen (of voorkom het), want dat komt de discussie niet ten goede.
8. Persoonlijke meningen van forumleden die bijzonder grof, racistisch, seksistisch, of haatdragend zijn, kunnen worden gemodereerd of verwijderd. We proberen hier een open atmosfeer te bieden waarin iedereen zijn of haar eigen mening kwijt kan, maar als die mening, of de manier waarop ze geuit wordt, anderen kan kwetsen of tot een kwetsende actie kan leiden, zullen we gedwongen zijn actie te ondernemen tegen de betreffende perso(o)n(en).

om vervolgens doodleuk te melden dat aanslagplegers vaak jonge mannen met een crimineel verleden zijn.
Om even wat blanke aanslagplegers te noemen...Breivik? De man tijdens Koninginnedag uiteindelijk tegen de naald tot stilstand kwam? De man die in Alphen in een winkelcentrum veel mensen neerschoot? Geen idee of deze ook een crimineel verleden hadden overigens.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door Marcopstal »

om vervolgens doodleuk te melden dat aanslagplegers vaak jonge mannen met een crimineel verleden zijn.


Om even wat blanke aanslagplegers te noemen...Breivik? De man tijdens Koninginnedag uiteindelijk tegen de naald tot stilstand kwam? De man die in Alphen in een winkelcentrum veel mensen neerschoot? Geen idee of deze ook een crimineel verleden hadden overigens.
Er staat toch nergens dat deze jonge mannen niet "blank" kunnen zijn ? Er staat alleen dat het vaak jonge mannen zijn en dat is iets wat je nu eenmaal heel vaak ziet bij de terroristische aanslagen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door PSVwally »

Nee, maar de teneur is dat het vaak alleen 'gekleurde' moslimmannen zijn die aanslagen plegen. Door veel media wordt m.i. (te) weinig onderscheid gemaakt. Alles wordt veel te snel direct aan IS gelinkt. En deze groepering maakt daar door hun online media gretig gebruik van om direct te zeggen dat het door hun gefaciliteerd wordt. Maar vele aanslagen in Palestina/Israel, of bv in Turkije hebben daar geen bal mee van doen. Maar goed, samen met zn allen langs elkaar leven en iedereen vrij laten in geloof, cultuur of sexuele geaardheid mag helaas niet in deze wereld en dat houdt in dat je met een bepaald uiterlijk of naam eruit geplukt wordt.
Fellow2012

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door Fellow2012 »

Marcopstal schreef: Maar zoals ik al eerder aangaf weten we heel goed dat dit in veel zaken meespeelt. Laatst las ik nog een artikel in de krant van iemand die een duidelijk islamitische naam had en na het veranderen van zijn naam plots snel werk kon vinden. Het is en blijft de realiteit dat dit meespeelt.
Bijna drie jaar geleden schreef ik op dit forum over discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt in Nederland in precies dezelfde bewoording als die van jouw hierboven. Tot mijn stomme verbazing, alhoewel ik beter had moeten weten, waren nagenoeg alle reacties ontkennend – pure denail. Er zat zelfs een reactie tussen van “ik heb een Marokkaanse collega op m'n werk die wordt voorgetrokken”, dus het tegenovergestelde is feitelijk waar.

Andere reacties van “iedereen heeft vooroordelen, zelfs jij Adam”, daarbij compleet voorbij gaan aan het feit dat vooroordelen van diegene die macht hebben er toedoen en niet de mijne of die van de gewone man/vrouw. Met andere woorden, de vooroordelen van de blanken die beleidsmakers zijn of decision makers (school directuren/HR-managers/politieagenten) hebben daadwerkelijk impact op het leven van anderen.. zoals men hier in de VS zegt, people with the full force and the weight of the state behind them.

De ontkenning is, in mijn optiek, erger dan het feit.Trouwens, pas agfegelopen jaar verschenen verschillende overheidsrapporten die dit verhaal bevestigen!

Overigens, wat jij hierboven beschrijft is niet vanwege de recente gebeurtenissen, aanslagen/oorglogen, waarbij moslims er veelvuldig bij betrokken zijn. In mijn belevenis, dat is altijd zo geweest in Nederland. Sterker nog, de jaren 90 waren aanzienlijk erger met veel en openlijke discriminatie in het onderwijs. De meeste docenten waren overtuigd dat allochtonen inferieur waren en handelden letterlijk er ook naar. Ik zag hoe allochtone jongens standaard schooladvies LTS kregen. Mind you, LTS was natuurlijk niet per se slecht, maar in dat tijdperk en vooral in enkele grote steden, LTS was het eindstation, een dumping ground met een cocktail van moeilijklerende, ADHD, autistisch – want waarom zou men enig differentiatie maken als alle zwarten een en dezelfde zijn.

Ken je de (mooie) Amerikaanse term Railroading? De jaren 90 waren een mass railroading van allochtone kinderen. Tot de dag van vandaag vraag me ik af wat er geworden is van het leven van mijn oud klasgenoten.

A blessing in disguise was wel de opkomst van de algehele zwarte school. Eindelijk zag men dat differentiatie wel mogelijk is, tussen allochtonen bevinden zich leerlingen in het volle spectrum van uitstekende/middelmatige/slechte/onrustzaaiers.

Be that as it may, voor de allochtonen die wel werk vinden komen niet altijd in een werkomgeving die prettig te noemen is. Vooral allochtone midden- (MBO) en laagopgeleiden hebben met een hostile werkomgeving te maken. Dit is overigens niet alleen een probleem voor allochtonen maar autochtonen hebben er ook last van.

De afdeling HR in Nederland is de definitie en belichaming van incompetentie. Klachten over pesterijen worden zelden serieus genomen. De term “overspannen” moet haast een Nederlandse uitvinding zijn. Welk bedrijf heeft geen een medewerker die niet overspannen is? Niet voor enkele weken maar half jaar of langer? Hoe is het mogelijk dat zelfs bij een grote bank waar men slechts 36 uur werkt, op vrijdags geen enkele interne medewerker te vinden is op de werkvloer behalve externen en zes weken vakantie per jaar en dan toch overspannen raken? Alles wijst naar een onprettige werksfeer waarbij HR niets doet.

Als er iets is in Amerika die bloedserieus wordt genomen door afdeling HR dan is het wel pesterijen en discriminatie op de werkvloer. Zelfs “onschuldige” racistische moppen die men via werkemail naar een vertrouwde collega stuurt zullen (en niet kunnen) tot ontslag leiden. Het zal allemaal wel CYA (cover your ass) zijn om rechtszaken en imagoschade te voorkomen maar het leidt wel naar werkomgeving waar men met respect met elkaar omgaat.

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ss#p873225
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door Marcopstal »

adam747, die discriminatie bestaat inderdaad, we moeten daarin niet naïef zijn.

Maar, ook het voortrekken bestaat wel degelijk, de zogenaamde positieve discriminatie. In de VS heeft men dat vele jaren terug ook gedaan, bepaalde percentages aan bvb afro-amerikanen dienden gehaald te worden. Dit heeft dan weer geleid tot processen door anderen die eigenlijk beter scoorden maar uit de boot vielen. Het is en blijft een wankel evenwicht.

Als je de uitspraken van Trump bekijkt en ziet hoeveel aanhang hij heeft....

Is dit niet door de recente gebeurtenissen ? Nee, inderdaad het bestaat al vele jaren. Maar, je kan ook niet ontkennen dat deze recente gebeurtenissen er allesbehalve goed aan hebben gedaan en de tegenstelling groter hebben gemaakt. Kijk naar wat op politiek vlak gebeurd in bvb Oostenrijk, waar het een haar scheelde of extreem rechts had de absolute macht in handen. Enkele duizenden stemmen op miljoenen inwoners verschil.

Wat je doorgaans wel ziet is dat wie zich echt aan onze maatschappij aanpast toch minder problemen heeft dan diegene die in zijn, voor ons vreemde, leefwereld blijft. Natuurlijk kan je niet verwachten dat iedereen zijn afkomst echt afzweert. Je hebt uiteraard recht op je background.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door Dakloze »

PSVwally schreef: Om even wat blanke aanslagplegers te noemen...Breivik? De man tijdens Koninginnedag uiteindelijk tegen de naald tot stilstand kwam? De man die in Alphen in een winkelcentrum veel mensen neerschoot? Geen idee of deze ook een crimineel verleden hadden overigens.
En dat is mijn punt exactemundo. Ik verzet me ernstig tegen de notie dat TS z'n visum maar moet vergeten omdat ie een niet-Westerse voornaam heeft.
--
I route, therefore you are.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door Dakloze »

adam747 schreef:De meeste docenten waren overtuigd dat allochtonen inferieur waren en handelden letterlijk er ook naar. Ik zag hoe allochtone jongens standaard schooladvies LTS kregen.
Dat is precies wat er met mij ook is gebeurd. In Nederland heb ik alleen de lagere school afgemaakt. Hoewel ik de 5e klas heb overgeslagen kreeg ik in de 6e klas een MAVO advies. En die heb ik dan ook niet afgemaakt. Ik ben ervan overtuigd dat dit alleen is omdat mijn vader enigszins gebrekkig Nederlands sprak (hij is nu vloeiend overigens).

Na mijn emigratie heb ik in anderhalf jaar mijn MSc gehaald, dus het niveau zit er wel.

Als moord legaal was, zouden mijn oude lagere school docenten zich maar beter kunnen opsluiten in een bunker.

En nogmaals, hier in de V.S. heb ik een compleet andere ervaring. Misschien zit ik wel in het juiste gebied (eerst in Silicon Valley, nu in Socal), maar ik heb niks dan vriendelijkheid om me heen. Of misschien komt het wel omdat ik simpelweg in de juiste buurt woon. Ik woon tussen de hoger opgeleiden: engineers, artsen, etc. Wellicht dat het in Ghettoville anders zit, maar die mensen zoeken vaak een reden om een ander de schuld te geven van hun eigen misery.
--
I route, therefore you are.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door Dakloze »

USInsider schreef:Het valt me op dat je jouw, gelukkig goede, ervaringen als maatgevend ziet hier.
Is dat ook niet de reden dat de halve wereld naar de V.S. wil?
USInsider schreef: Ik ben/wordt juist in de US volledig in de grond getrapt. In mijn ervaringen is de US helemaal niet 'welcoming' waar het om immigranten gaat. Hier ben ik de smerige immigrant, mijn man is de banensteler, wij zijn profiteurs, freeloaders. We vernielen het milieu. We brengen ziekten, werkloosheid, armoede, en de ondergang van de moraliteit. (Het visum dat ik had wordt meestal uitgereikt aan vrouwen uit India.)
Ik mocht hier niet werken - voor straf zo is me uitgelegd. Omdat mijn man zoveel USers levens heeft geruineerd door zijn H-1B's.
Officieel mag een H-4 studeren, ik ben drie keer toe geweigerd op een opleiding. (De mevrouw die over de admissions gaat heeft nu eenmaal een enorme hekel aan immigranten ! Uw visum is nog maar twee jaar geldig ! Enz.)
Waar is "hier"? Met H-4 mag je tegenwoordig werken als er een goedgekeurde I-140 ligt overigens.

Mijn vrouw had al een job-offer voordat we verhuisd waren! Uit zichzelf, niet eens gesolliciteerd.
USInsider schreef: Als je een opm. over je naam al als racisme ziet, dan kunnen we wel bezig blijven. Jij maakt de paspoortcontroleurs ook meteen uit voor 'zielige Melkertbaners'. Dat is niet gebaseerd op ras/geloof/nationaliteit dus die belediging mag ?
Een Melkertbaner is een langdurig werkloze die aan het werk geschopt is door de overheid middels een subsidie aan de werkgever (a.k.a: de overheid betaalt het salaris). Dat staat los van ras/geloof/nationaliteit en heeft alles te maken met de keuzes die de langdurig werkloze gemaakt heeft.

Daar komt bij dat met name de Melkertbaners die tot stadswacht werden gebombardeerd de meest irritante figuren op de aardbol zijn. Het type dat je een boete geeft voor foutparkeren als je iemand aan het reanimeren bent. Dat kunnen ze, want de Nederlandse overheid heeft in haar wijsheid besloten om deze kanslozen (zie Wikipedia, ze zijn het echt) een bijzondere opsporingsbevoegdheid te geven.
USInsider schreef: Je hebt in Ned. toch kans gehad te studeren en te gaan werken, en wel dermate dat je naar de US kon op een L-1 visum en snel een Groene Kaart kreeg. Terwijl er genoeg Nederlander niet verder komen dan - een Melkertbaan.
Het enige wat Nederland heeft bijgedragen aan mijn succes is het leveren van de electriciteit voor zelfstudie. Alle kennis die mij zo valuable maakt op de arbeidsmarkt heb ik opgedaan ondanks de overheid, niet dankzij de overheid.
USInsider schreef: In de US - waar alles zoveel beter is vlgs. jou in dit opzicht - gaan de résumes van sollicitanten met een typisch African American naam meteen in het ronde archief. Daar zijn enorme diskussies over - moet je de kansen van je kind verbeteren door hem/haar een 'doorsnee' US naam te geven ?
In hoeverre een islamitisch aandoende naam een beperking zou kunnen zijn, ik weet het niet, maar het zou best kunnen gebeuren.
Nogmaals, we leven kennelijk op een ander niveau. Ik zie dat niet gebeuren, al geloof ik best dat dat in sommige sectoren en gebieden wel gebeurd. Ik heb meerdere African Americans als manager gehad (VP/SVP niveau) in Silicon Valley.
USInsider schreef: Ik merk ook omgekeerd overigens: mijn man heeft een naam waarvan in India een variatie populair is. Hij krijgt soms een aanbod voor werk. Maar als men dan ontdekt dat hij geen Indier is - plus 55+ - verdwijnt het aanbod meteen.
Grappig, mijn voor- en achternaam doet sommige mensen ook denk dat ik uit die omgeving kom. Als er dan een witte man binnen komt lopen kijken mensen wel eens raar. Desalniettemin heb ik altijd een offer gekregen na een interview.

Ik denk dat leeftijdsdiscriminatie vaker voorkomt dan "gewone" discriminatie. Al heb ik ook daar wel anekdotisch tegenbewijs voor wat ik bijna elk team waar ik in gewerkt heb, heb ik wel te maken gehad met grijze collega's.
USInsider schreef: Nogmaals, RiverCola gaf aan dat de naam een reden KON zijn, omdat ze - zoals wij allemaal - weet dat racisme overal en bij iedereen wordt gevonden. Dat vermelden maakt haar niet een racist maar een realist.
Ik verzet me gewoon ernstig tegen A: gelijk maar de conclusie trekken dat TS een Marokkaan is en B: vervolgens maar de conclusie trekken dat TS geen kans maakt op een visum.
USInsider schreef:
Art. 214(b) is een kapstok waar veel aan opgehangen kan worden. Zodra dit artikel in het spel is gaat men niet ook andere redenen noemen, want waarom ? de weigering is er al.
Integendeel, 214(b) gaat expliciet alleen over immigrant intent (lees het maar eens).
Every alien shall be presumed to be an immigrant until he establishes to the satisfaction of the consular officer, at the time of application for admission, that he is entitled to a nonimmigrant status.
Leg mij nou eens uit what hier kapstop aan is.
USInsider schreef: #jesuiswahid - bleh.
Ja, je hebt gelijk. Wahid is hoger opgeleid ten tijde van z'n visumaanvraag. En zou dus meer kans moeten maken dan mij.
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door PSVwally »

Ik verzet me gewoon ernstig tegen A: gelijk maar de conclusie trekken dat TS een Marokkaan is en B: vervolgens maar de conclusie trekken dat TS geen kans maakt op een visum.
Dat jij dat hier als enige blijkbaar zo leest roept bij jouw dus geen vraagtekens op? Zij trekt die conclusie niet, zij geeft aan dat veel werkgevers die conclusie trekken. Maar dat wil jij blijkbaar niet zo lezen...
gastxyz

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door gastxyz »

Ik las het ook zo, hoor.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door PSVwally »

Ik in combinatie met het hele bericht iig zeker niet. Maar nogmaals, ik denk dat het handiger is als TS zelft weer eens zou reageren....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer