Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Wahid
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door Wahid » 13 jun 2016, 19:09

Hallo,

Mijn visum is geweigerd onder Section 214(B). Ik zou echt niet weten wat precies de reden ervan zou zijn dat ik geweigerd ben. Ik zal eerst even vertellen waarom ik via de ds-160 naar Amerika wil gaan reizen.

Ik ben vroeger medeplichtig geweest bij een straatroof. Dat was in 2011 (toen was ik 15), daardoor heb ik vorig jaar bij het aanvragen van de ESTA bij de vraag over of ik een ernstig misdrijf heb gepleegd `` Ja`` ingevuld. Op dat moment wist ik niet of mijn situatie daardoor een ja of een nee moest zijn. Maar goed, eenmaal dat gedaan te hebben kon ik dus niet meer via de VWP reizen naar Amerika. Vervolgens heb ik de DS-160 aangevraagd, naar de ambassade in Amsterdam geweest en konden ze op dat moment nog geen beslissing nemen, ik moest ze documenten sturen van wat precies gebeurd is. Dit wouden ze zwart op wit hebben. Toen heb ik ze dat gestuurd, en ondertussen ben ik naar de politie geweest om meer informatie te krijgen over de vraag van een ernstige misdrijf gepleegd te hebben ook hoort bij wat ik heb meegemaakt. Na een onderzoek van de lokale politie heb ik nieuws gekregen dat ik gewoon `` Nee`` had kunnen invullen omdat wat er gebeurt was nu verdwenen zou zijn en alleen bekend bij de politie is. Hierdoor heb ik de ambassade dus nog een mail gestuurd met dit uitgelegd te hebben en heb ik ze een goedgekeurde VOG van mij toegestuurd om ze nog meer informatie te geven over mij.

Na weken wachten had ik uiteindelijk nog steeds geen reactie van ze gehad tot ik op zondag 13 juni ze nogmaals een mail heb gestuurd met daarin informatie te gegeven hebben over dat ik mijn MBO heb afgerond en ga studeren naar het HBO en ik graag voor paar weken familie wil bezoeken. Ook dat ik nu werk heb en mocht ik geaccepteerd zijn ik het minimaal 2 weken van te voren moet melden bij mijn werkgever dat ik op vakantie ga en nog meer informatie. Vandaag kreeg ik dus het volgende mail: We have nothing more to add as your application was denied under Section 214(b), see:
http://amsterdam.usconsulate.gov/niv_refusals.html

Ik weet nog steeds niet wat er precies de reden zou zijn waarom ik ben geweigerd om te reizen naar Amerika. Ik wil ze heel graag terug mailen en het te vragen maar wil eerst hier het vragen of een van jullie het weten.

Ook zou ik willen weten of ik nou definitief geweigerd ben via de ds-160 visum of niet? Zo niet, hoe is het nog mogelijk om alsnog te gaan reizen naar Amerika.

Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt!

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Ds-160 visum geweigerd ,,Section 214(B),,

Bericht door PSVwally » 13 jun 2016, 19:22

Ik wil ze heel graag terug mailen en het te vragen maar wil eerst hier het vragen of een van jullie het weten.
Helaas voor jou, maar ik denk dat niemand je hier kan vertellen waarom je precies bent afgewezen. Grote kans dat het toch met je verleden te maken heeft, maar dat is toch echt speculeren.

PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI » 14 jun 2016, 14:01

214(b) betekent dat je niet voldoet aan de eisen die gesteld worden, in jouw geval kan dat van alles zijn en zoals PSVwally al schrijft zal niemand hier er iets zinvols over kunnen schrijven en zelfs van het consulaat zul je waarschijnlijk geen duidelijk antwoord krijgen.

Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze » 14 jun 2016, 21:36

Wahid schreef:Hallo,
Mijn visum is geweigerd onder Section 214(B). Ik zou echt niet weten wat precies de reden ervan zou zijn dat ik geweigerd ben. Ik zal eerst even vertellen waarom ik via de ds-160 naar Amerika wil gaan reizen.

Ik ben vroeger medeplichtig geweest bij een straatroof.

Ook zou ik willen weten of ik nou definitief geweigerd ben via de ds-160 visum of niet? Zo niet, hoe is het nog mogelijk om alsnog te gaan reizen naar Amerika.
Je bent niet definitief geweigerd.

Ten eerste: het antwoord van het consulaat dat je aanvraag definitief geweigerd is, gaat alleen over je huidige aanvraag.

Ten tweede: als ze je inderdaad afgewezen hebben op 214(B), is er nog hoop. Een heleboel hoop zelfs. Section 214(b) gaat namelijk over "immigrant intent". Om een lang verhaal kort te maken komt het erop neer dat de Amerikanen er standaard vanuit gaan dat elke visum aanvrager wil emigreren (lees: niet meer terug naar Nederland zal gaan), in plaats van Amerika kort bezoeken. Het is aan jouw om "non-immigrant intent" aan te tonen. Een weigering op basis van Section 214(B) betekent dat je dat niet voldoende hebt aangetoond.

Ten derde: als je inderdaad -alleen- afgewezen bent of 214(B) maakt jouw strafblad niks uit. Een afwijzing op basis van je strafblad is gebaseerd op Section 212(a).

Ten vierde: wat wel van belang is, is of je ook bent gearresteerd of veroordeeld voor medeplichtigheid bij diefstal met geweld. Als je alleen bent verhoord door de politie en de zaak is verder gesponeerd, is er niks aan de hand. Wat ook van belang is, is dat dit het enige is. Een enkele veroordeling voor 1 feit gepleegd voor je 18e wordt je expliciet vergeven in Section 212(a). Zelfs al zou dat niet het geval zijn, dan kan je nog een waiver aanvragen.

Mijn advies op dit moment is om je aanvraag opnieuw in te dienen, en jouw banden met Nederland duidelijk te documenteren. Denk daarbij aan de acceptatiebrief van de Hogeschool, een werkgeversverklaring dat je in dienst bent, een overzicht van je familie in Nederland, etc.
--
I route, therefore you are.

Wahid
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Wahid » 17 jun 2016, 00:33

Heel erg bedankt voor de informatie! Graag zou ik het volgende willen weten. Tijdens het invullen van de DS-160 visum heb ik "Ja" ingevuld bij de vraag of ik gearresteerd ben geweest voor een ernstige misdrijf. Dit betekent dus dat hun beslissing niet gebaseerd is op het straatroof wat ik heb meegemaakt. Desondanks ze dus de documenten wouden hebben van wat er allemaal precies gebeurd was en wat voor straf ik heb gekregen. Met andere woorden wil ik hiermee duidelijk maken dat ik bij het aanvragen van de nieuwe DS-160 visum dus bij de vraag van ernstige misdrijf gepleegd te hebben "nee" kan invullen, waardoor ik vervolgens dus weer een uitnodiging krijg bij de Amerikaanse ambassade en daar ter plekke wel geaccepteerd kan worden. Of denk ik hierbij te makkelijk over?

RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola » 17 jun 2016, 11:45

In tegenstelling tot wat enkele anderen hier aangeven, heb ik er een hard hoofd in dat je alsnog een visum gaat krijgen.

In theorie had je inderdaad 'nee' kunnen antwoorden bij je ESTA-aanvraag, om de simpele reden dat politiefiles door een buitenlandse overheid in Nederland niet in te zien zijn. Mijn mening is, maar ik weet niet hoe ver de US overheid gaat/kan gaan met snuffelen in buitenlandse gegevens die afgeschermd zouden moeten zijn, dat zij dus nooit hadden kunnen weten of jij een strafblad of aantekening hebt.

Dan het plegen van 'een ernstig misdrijf'. Dat is natuurlijk subjectief (wat schaar je onder ernstig?). Het staat de US overheid dus vrij daar zelf over te oordelen. Ik denk dat het plegen van een overval, of daarbij betrokken zijn, snel tot een ernstig misdrijf gerekend wordt. Dit is mijn inschatting!

Ik denk dat je om verschillende redenen geen kans maakt binnenkort alsnog een visum te krijgen:

- ten eerste het misdrijf zelf (Straatroof/overval)
- ten tweede het feit dat dit heel kort geleden heeft plaatsgevonden (slechts 5 jaar, dat is op een mensenleven kort geleden)
- het feit dat je erg jong was toen het gebeurde
- het feit dat je nog altijd erg jong bent (en dus geen goede baan, eigen huis en gezin hebt wat je bindt aan NL)
- en tot slot je afkomst

Die laatste klinkt erg hard (en zelfs racistisch), ik weet het. Uit je naam maak ik op dat je een Marokkaanse of anderszins islamitische achtergrond hebt. In het licht van recente ontwikkelingen op het wereldtoneel, aanslagen een oorlogen, waarbij regelmatig mensen met een islamitische achtergrond betrokken zijn, wordt extra streng gecontroleerd op mensen met een bepaalde afkomst. Dat soort verhalen zien we hier ook op het forum en natuurlijk zo nu en dan in het nieuws. Feit is ook dat veel aanslagplegers die we recent in het westen zagen, vaak jonge mannen zijn met een crimineel verleden.

Bovenstaand zijn wild guesses, maar ik denk dat ze helaas van invloed kunnen zijn op jouw aanvraag. Niets staat je in de weg het nog een keer te proberen, maar ik vrees dat je nu niet alsnog een visum zult krijgen.

Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze » 20 jun 2016, 19:06

RiverCola schreef: Dan het plegen van 'een ernstig misdrijf'. Dat is natuurlijk subjectief (wat schaar je onder ernstig?). Het staat de US overheid dus vrij daar zelf over te oordelen. Ik denk dat het plegen van een overval, of daarbij betrokken zijn, snel tot een ernstig misdrijf gerekend wordt. Dit is mijn inschatting!
Misschien moet je je even inlezen in de regels. Daarnaast geeft het consulaat aan dat hij niet is geweigerd op "security grounds", maar op immigrant intent.
RiverCola schreef: Ik denk dat je om verschillende redenen geen kans maakt binnenkort alsnog een visum te krijgen:

- ten eerste het misdrijf zelf (Straatroof/overval)
Medeplichtigheid wordt veel lager gestraft en is minder ernstig dan het feit zelf plegen.
RiverCola schreef: - ten tweede het feit dat dit heel kort geleden heeft plaatsgevonden (slechts 5 jaar, dat is op een mensenleven kort geleden)
Daarmee voldoet hij aan de eis dat het feit 5 jaar oud is.
RiverCola schreef: - het feit dat je erg jong was toen het gebeurde
Dit is juist goed.
(ii) ExceptionClause (i)(I) shall not apply to an alien who committed only one crime if—
(I) the crime was committed when the alien was under 18 years of age, and the crime was committed (and the alien released from any confinement to a prison or correctional institution imposed for the crime) more than 5 years before the date of application for a visa or other documentation and the date of application for admission to the United States, or
(II) the maximum penalty possible for the crime of which the alien was convicted (or which the alien admits having committed or of which the acts that the alien admits having committed constituted the essential elements) did not exceed imprisonment for one year and, if the alien was convicted of such crime, the alien was not sentenced to a term of imprisonment in excess of 6 months (regardless of the extent to which the sentence was ultimately executed).
Dus, hij is admissible zolang:

- het slechts 1 feit betreft (only one crime);
- hij onder de 18 was;
- hij langer dan 5 jaar vrij is (ik heb nergens gelezen dat hij er voor heeft vastgezeten);

Oftewel: hij is volledig eerlijk geweest, en voldoet aan de eisen wat dit betreft.
RiverCola schreef: - het feit dat je nog altijd erg jong bent (en dus geen goede baan, eigen huis en gezin hebt wat je bindt aan NL)
Dit is dan ook de reden waarom hij in eerste instantie is afgewezen. Dus het enige wat hij hoeft aan te tonen is voldoende banden met Nederland.
RiverCola schreef: - en tot slot je afkomst
En da's wel de grootst mogelijke onzin.
RiverCola schreef: Die laatste klinkt erg hard (en zelfs racistisch), ik weet het. Uit je naam maak ik op dat je een Marokkaanse of anderszins islamitische achtergrond hebt. In het licht van recente ontwikkelingen op het wereldtoneel, aanslagen een oorlogen, waarbij regelmatig mensen met een islamitische achtergrond betrokken zijn, wordt extra streng gecontroleerd op mensen met een bepaalde afkomst. Dat soort verhalen zien we hier ook op het forum en natuurlijk zo nu en dan in het nieuws. Feit is ook dat veel aanslagplegers die we recent in het westen zagen, vaak jonge mannen zijn met een crimineel verleden.

Bovenstaand zijn wild guesses, maar ik denk dat ze helaas van invloed kunnen zijn op jouw aanvraag. Niets staat je in de weg het nog een keer te proberen, maar ik vrees dat je nu niet alsnog een visum zult krijgen.
De enige racist in deze draad ben jij. Het enige waar je naar kijkt is z'n naam, en je trekt gelijk al conclusies. Ja, inderdaad, als iedereen zo zou denken zou het niet te best zijn. Walgelijk.
--
I route, therefore you are.

Pepito
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Pepito » 20 jun 2016, 19:41

Is dat niet wat erg kort door de bocht om RiverCola nu een racist te noemen? Volgens mij geeft ze vrij duidelijk aan waarom de kans op een visum volgens haar klein is. En een van de redenen die ze noemt is dat ze verwacht dat er bij het afwijzen van het visum racistische redenen mee kunnen spelen.
Helaas is dat de harde realiteit in deze wereld. Als het niet zo was, zou het nu ook geen onderwerp van discussie zijn.
Maar het benoemen hiervan maakt RiverCola geen racist. Het is zelfs lovenswaardig om dit te benoemen, omdat discussie er over maar al te vaak wordt gemeden of met verwijten beëindigd.

(Ps. Volgens mij toont RiverCola als je wat meer posts van haar hier op het forum leest, brede interesse in en respect voor mensen uit allerlei culturen op deze aarde. Ik weet natuurlijk niet wat de gedachten zijn, maar racistisch is wel het laatste dat ik verwacht.)
Op naar de negende keer, het blijft leuk! Een flinke roadtrip nu...

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 20 jun 2016, 19:50

Rivercola is niet racistisch maar realistisch. Als je hier op het forum gaat zoeken zul je zien dat er opvallend veel visa worden geweigerd bij mensen met een islamitische/midden-oosten afkomst. De reden van weigering is vaak onduidelijk en variabel, maar gezien het grote aantal weigeringen kan ik niet anders dan concluderen dat afkomst een rol speelt. Overigens wordt bij deze groep mensen soms ook de esta ingetrokken, iets wat verder ook weinig voorkomt.

Als je al langer rondhing op dit forum zou je weten dat Rivercola dit absoluut niet racistisch bedoelt, en ik vind het dan ook een nare opmerking. Het is fijn dat jij alle regeltjes omtrent visa zo goed weet, maar de realiteit is soms anders, en ik denk dat je je daar wel wat bewuster van zou mogen zijn.
Terug in Texas!

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 20 jun 2016, 20:00

Sorry, maar dit alles vind ik toch kort door de bocht!!

Meegeven dat het feit dat je een "islamitische naam" hebt mogelijks een probleem kan zijn is toch wel totaal iets anders dan racistisch zijn. Dit betekent helemaal niet dat Rivercola zelf die mening is toegedaan of zelfs maar ondersteund.

Er zijn nu eenmaal realiteiten in onze wereld. Zo geraak je, jammer maar helaas, in ons land ook moeilijker aan werk als je naam Mohammed is. Dat zijn nu eenmaal bewezen feiten.

Voor wat de situatie van TS betreft, een visum weigert men en men geeft een reden. Zelfs al is er in een dossier meer dan één reden dan nog zal men er maar één opgeven bij de weigering. Nu is het inderdaad waarschijnlijk dat de "immigrant intent" de enige struikelblok is. Helaas zie ik TS weinig andere zaken kunnen naar voor brengen die de beoordeling zullen wijzigen. Nu ja, proberen kan natuurlijk altijd. Maar ook hier zou ik realistisch zijn en de hoop niet te hoog inzetten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Fellow2012

Bericht door Fellow2012 » 20 jun 2016, 22:28

hemmie schreef:Rivercola is niet racistisch maar realistisch. Als je hier op het forum gaat zoeken zul je zien dat er opvallend veel visa worden geweigerd bij mensen met een islamitische/midden-oosten afkomst.
Want dit forum is een steekproef van alle visa aanvragen? Bovendien zien we alleen maar posts van mensen die geweigerd worden en niet van diegene die wel worden goedgekeurd. Kortom, dit forum kan niet als bron van statistieken worden gebruikt. Voorbeeld: als je naar de afkomst van 9/11 daders kijkt dan zie je voornamelijk jongeren uit de rijke golfstaten. Weet je hoeveel student visa momenteel worden uitgegeven aan jongeren die uit deze landen komen?

Zowel jouw reactie als die van RiverCola zijn gebaseerd op aanname en van daaruit tot verkeerde conclusies gekomen.

Een ding wat niet gebaseerd is op aanname en ik kan het weten van mensen die bij State Department werken is dat onder Obama/Clinton het departement een ware afspiegeling is van de Amerikaanse samenleving – het personeelbestand zowel verticaal als horizontaal representatief van de multiculturele samenleving…iets wat Nederland en EU echt van kunnen leren – al betwijfel dat men in Europa ooit zover zal komen.

Hoewel ik racisme gebaseerd afkomst en religie niet kan uitsluiten maar durf niet te zeggen dat het systematisch is.

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 20 jun 2016, 22:37

Ach, Adam747, feit is dat een forum als dit idd voor Nederlandstalige mensen een redelijke steekproef is. Mensen gaan googlen waarom hun visum geweigerd is, komen hier terecht en vragen naar de reden. Dus ik denk dat je best zou kunnen stellen dat opvallend veel mensen geweigerd zijn met een oorspronkelijke afkomst uit een islamitisch land.
Ik heb maar weinig visa geweigerd zien worden van autochtone Nl die Jan Jansen heten. En daar is niets racistisch aan, gewoon een simpele lezing van de geweigerde visa.

RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola » 20 jun 2016, 23:05

Mijn dank is groot Pepito, Hemmie en Marcopstal :!:

Ik maak een inschatting op basis van jarenlang meelezen op dit forum over verstrekking van Visa, het NL en US nieuws dat ik dagelijks tot me neem en door verbanden te leggen. We hebben hier ook een hele tijd gehad dat mensen met een Poolse achtergrond (of partners van mensen met een Poolse achtergrond) steeds geweigerd werden voor toeristenvisa. De reden? Wie zal het weten? Algemeen heersende onderbuikgevoel op dit forum was dat Polen die in NL woonden door het consulaat per definitie ingeschat werden als mensen met immigration- intent. En bijna iedereen die hier op dit forum voorbij komt omwille van een geweigerd visum, werd onder die section afgewezen.

Ik heb geen hekel aan Marokkanen. Ben zeer goed bevriend met een aantal Marokkanen, heb Marokkaanse buren die altijd voor me klaar staan. Ik ben zelf kind van een immigrant (en in m'n jeugd ook weleens geconfronteerd met racisme). Ik wilde Wahid meegeven dat zijn afkomst hem op dit moment weleens parten zou kunnen spelen, hoe hard dat ook is als dat waar zou zijn. De wereld is soms een shitty place. En helaas worden mensen bij dit soort zaken in een risicoprofiel gegoten. Ik denk dat voor hem veel signs op rood staan.

@thenextdtrump: je doet je forumnaam eer aan door het zo op de man (vrouw) te spelen.

Fellow2012

Bericht door Fellow2012 » 20 jun 2016, 23:23

Vito schreef: Ik heb maar weinig visa geweigerd zien worden van autochtone Nl die Jan Jansen heten. En daar is niets racistisch aan, gewoon een simpele lezing van de geweigerde visa.
Hoezo niets racistisch aan? Als de mensen die geweigerd worden enkel op hun afkomst dan wel religie worden geweigerd dat is natuurlijk the textbook example van wat racisme is – aangenomen dat ze aan alle visa eisen voldoen.

Dit form zou pas een steekproef kunnen zijn als we een totaal plaatje van zowel goedgekeurde als geweigerde aantallen kunnen zien. En ja hoor, er zijn genoeg autochtonen en Oost-europanen die geweigerd zijn door US consulaat.

Het zou erg simplistisch en zelfs dom zijn als een applicant van een Islamitisch achtergrond die niet eens aan simpele visa-eisen voldoet zijn weigering aan racisme toeschrijft. Dat doet de TS niet maar leden van dit forum willen hem wel zo doen geloven en dat helpt de TS geen stapje verder in zijn mogelijke nieuwe poging. De TS maakt een reële kans om een visa te verkrijgen als hij de twijfel weg kan nemen dat hij bij familie zal achterblijven door financiële en andere banden met Nederland te tonen. Zulke tips helpen hem verder dan louter speculaties.

Nogmaals, er zijn tienduizenden studenten uit diverse moslimlanden in de VS.

Fellow2012

Bericht door Fellow2012 » 20 jun 2016, 23:33

RiverCola schreef: Ik wilde Wahid meegeven dat zijn afkomst hem op dit moment weleens parten zou kunnen spelen, hoe hard dat ook is als dat waar zou zijn. De wereld is soms een shitty place. En helaas worden mensen bij dit soort zaken in een risicoprofiel gegoten. Ik denk dat voor hem veel signs op rood staan
Bij nader inzien ben ik het met jou eens.

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 20 jun 2016, 23:40

Dat een weigering, of zelfs meer kans op een weigering door je afkomst naar racisme ruikt is een feit.

Maar zoals ik al eerder aangaf weten we heel goed dat dit in veel zaken meespeelt. Laatst las ik nog een artikel in de krant van iemand die een duidelijk islamitische naam had en na het veranderen van zijn naam plots snel werk kon vinden. Het is en blijft de realiteit dat dit meespeelt. Kijk maar alleen eens naar wat Trump allemaal uitkraamt tov moslims.

Maar waar men hier een stap te ver gaat is iemand een racist noemen omdat hij/zij aangeeft dat de afkomst/naam wel eens in het nadeel zou kunnen spelen van TS.

In alles mogen we niet vergeten dat het geschreven woord veel harder is dan wat men zegt, en eens neergeschreven komt het soms wel eens harder over.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey » 20 jun 2016, 23:44

adam747 schreef:De TS maakt een reële kans om een visa te verkrijgen als hij de twijfel weg kan nemen dat hij bij familie zal achterblijven door financiële en andere banden met Nederland te tonen. Zulke tips helpen hem verder dan louter speculaties.
Over pure speculatie gesproken. Waarom TS geweigerd is weten we niet. Immigratie intent is meestal de reden bij section 214 (B). Maar feit is dat de weigering van een visum gedaan wordt met zodanig weinig informatie dat je als geweigerde met de handen in het haar zit.

Fellow2012

Bericht door Fellow2012 » 21 jun 2016, 00:15

Marcopstal schreef: Maar waar men hier een stap te ver gaat is iemand een racist noemen omdat hij/zij aangeeft dat de afkomst/naam wel eens in het nadeel zou kunnen spelen van TS.
Dat is niet goed te praten en nergens voor nodig, en ik hoop dat hij zijn woorden terug neemt. Op z’n minst zouden we elkaar het voordeel van twijfel moeten geven door bijvoorbeeld vragen te stellen om meer duidelijkheid te krijgen.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 21 jun 2016, 05:44

adam747 schreef:
Vito schreef: Ik heb maar weinig visa geweigerd zien worden van autochtone Nl die Jan Jansen heten. En daar is niets racistisch aan, gewoon een simpele lezing van de geweigerde visa.
Hoezo niets racistisch aan? Als de mensen die geweigerd worden enkel op hun afkomst dan wel religie worden geweigerd dat is natuurlijk the textbook example van wat racisme is – aangenomen dat ze aan alle visa eisen voldoen.
Ik neem aan dat Vito bedoelde dat het niet racistisch is om aan te geven dat het er op lijkt dat een niet-westerse achternaam je kans op een visum verkleint. Ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat het racistisch is als dat zo is, maar dat maakt je nog geen racist als je daar op wijst. Don't shoot the messenger!
Terug in Texas!

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 21 jun 2016, 06:11

Precies, hemmie, dat is wat ik bedoelde. :thumbup:

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht