Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
F-1 visum approved: paspoort ingenomen, geen bewijs daarvan
-
1BJK903
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 29 sep 2013, 09:52
- Aantal x V.S. bezocht: 4
F-1 visum approved: paspoort ingenomen, geen bewijs daarvan
Hoi allen,
Even een vraagje: mijn F-1 visum is approved en mijn paspoort is dus ook ingenomen en al. Prima... maar wat nou als ie kwijtraakt ofzo? Ik heb nergens een bewijs dat mijn visa is approved en ook geen track en trace code of enig andere vorm van een bewijs gekregen. De enige dat de consul zei was dat ik het binnen 2 a 3 werkdagen zou krijgen.
Ik had een envelop gekocht met postzegels en al; ook niet om gevraagd. Bedoel: is dit de normale gang van zaken?
Even een vraagje: mijn F-1 visum is approved en mijn paspoort is dus ook ingenomen en al. Prima... maar wat nou als ie kwijtraakt ofzo? Ik heb nergens een bewijs dat mijn visa is approved en ook geen track en trace code of enig andere vorm van een bewijs gekregen. De enige dat de consul zei was dat ik het binnen 2 a 3 werkdagen zou krijgen.
Ik had een envelop gekocht met postzegels en al; ook niet om gevraagd. Bedoel: is dit de normale gang van zaken?
-
Gast
Re: F-1 visum approved: paspoort ingenomen, geen bewijs daarvan
En wanneer heb je het afgegeven?
-
1BJK903
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 29 sep 2013, 09:52
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: F-1 visum approved: paspoort ingenomen, geen bewijs daarvan
Vandaag in de ochtend.eoms schreef:En wanneer heb je het afgegeven?
-
Gast
Re: F-1 visum approved: paspoort ingenomen, geen bewijs daarvan
Dus gewoon even 2-3 werkdagen wachten 
-
newyorkgirl
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 29 mar 2015, 19:47
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: F-1 visum approved: paspoort ingenomen, geen bewijs daarvan
Je hoeft inderdaad geen envelop met postzegels mee te nemen. Ik heb vorig jaar mijn F1-visumaanvraag gehad en kwam dit ook vaak tegen maar op de website van het Consulaat wordt juist gezegd dat je dat niet hoeft mee te nemen. Je ontvangt een dezer dagen een mail met de track & trace code. Ook kan je de status van je visumaanvraag checken. Weet even niet meer waar precies maar dat weet je misschien al wel.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Berichten: 6109
- Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: F-1 visum approved: paspoort ingenomen, geen bewijs daarvan
Ik denk dat 1BJK903 bedoelt dat het raar is dat je een belangrijk document als je paspoort af moet geven zonder ook maar een ontvangstbewijs daarvoor te krijgen.
Ik vind dat in ieder geval wel raar.
Ik vind dat in ieder geval wel raar.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Re: F-1 visum approved: paspoort ingenomen, geen bewijs daarvan
Vraag me ook af of dat wettelijk gezien wel mag.....
Re: F-1 visum approved: paspoort ingenomen, geen bewijs daarvan
Volgens mij is dat toch wel de normale gang van zaken, kan me niet herinneren dat wij iets kregen na het interview. Maar ik vind het ook raar, hoor, heb er ook wel even over in gezeten toen mijn paspoort veel langer op zich liet wachten dat die van de andere 4 gezinsleden.
Wij konden overigens wel ergens inloggen om de status te zien en kregen uiteindelijk ook een mail toen het paspoort klaar was, maar wij moesten het gaan ophalen en het was een ander visum, dus een andere situatie.
Wij konden overigens wel ergens inloggen om de status te zien en kregen uiteindelijk ook een mail toen het paspoort klaar was, maar wij moesten het gaan ophalen en het was een ander visum, dus een andere situatie.
Terug in Texas!
-
1BJK903
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 29 sep 2013, 09:52
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: F-1 visum approved: paspoort ingenomen, geen bewijs daarvan
Dit, inderdaad.Old Faithful schreef:Ik denk dat 1BJK903 bedoelt dat het raar is dat je een belangrijk document als je paspoort af moet geven zonder ook maar een ontvangstbewijs daarvoor te krijgen.
Ik vind dat in ieder geval wel raar.
Ik vind het raar dat je je paspoort afgeeft, maar daar geen bewijs voor krijgt. En op het moment dat ik "approved" hoorde, dacht ik er eerlijk gezegd niet meer aan (mijn fout). Had het moeten vragen, maar het blijkt dus dat dit de normale gang van zaken is @ Amerikaans Consulaat.
Heb overigens al een mail ontvangen, ja... maar dan nog.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht