Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaans consulaat & mobieltjes?
-
tensten
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Amerikaans consulaat & mobieltjes?
Goedemiddag,
Ik heb morgen mijn persoonlijk gesprek bij de Amerikaanse consulaat en er wordt duidelijk vermeld dat mobieltjes niet zijn toegestaan, echter heb ik mijn mobiel nodig om te navigeren naar de locatie van de ambassade. Is het absoluut niet toegestaan of mag het wel als je mobieltje eventueel uitstaat bij aankomst?
Iemand anders die naar de consulaat is geweest met een mobieltje?
Ik heb morgen mijn persoonlijk gesprek bij de Amerikaanse consulaat en er wordt duidelijk vermeld dat mobieltjes niet zijn toegestaan, echter heb ik mijn mobiel nodig om te navigeren naar de locatie van de ambassade. Is het absoluut niet toegestaan of mag het wel als je mobieltje eventueel uitstaat bij aankomst?
Iemand anders die naar de consulaat is geweest met een mobieltje?
Laatst gewijzigd door tensten op 28 feb 2016, 16:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Amerikaanse ambassade & mobieltjes?
Volgens mij kan je je mobieltje bij binnenkomst in bewaring geven . Mobieltjes mogen niet naar binnen .
-
Bennogr
- Amerika-expert
Heel ouderwets: papieren plattegrond van de stad kopen. Of een route afdrukken op een gewoon papiertje. Voordat ze mobiele teleoons hadden uitgevonden, kwamen we ook overal.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- bedeve
- Amerika-expert
De tekst doet denken dat Tensten niet naar de ambassade maar naar het consulaat moet.
De eerste is heel makkelijk in Den Haag te vinden , de laatste ietwat lastiger in Amsterdam
Maar als je niet weet waar je verwacht wordt, helpt zelfs je navigatie niet.
De eerste is heel makkelijk in Den Haag te vinden , de laatste ietwat lastiger in Amsterdam
Maar als je niet weet waar je verwacht wordt, helpt zelfs je navigatie niet.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
tensten
- Amerika-ontdekker
Consulaat inderdaad, mijn fout. Museumplein 19 in Amsterdam.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Amerikaans consulaat & mobieltjes?
Je kan toch gewoon navigeren naar de ambassade en dan je mobiel even in de auto opbergen/'verstoppen'??
- bedeve
- Amerika-expert
@Tensten ;
Ga je met de auto ?
Met je navigatie naar parkeergarage Q-Park Museumplein.
Ga je met de trein ?
Daar zorgen anderen voor de navigatie, bij Centraalstation tram 5 nemen naar het Museumplein.
Eenmaal op het Museumplein is nummer 19 zo gevonden.
Museumplein is ook een overzichtelijk stukje Amsterdam
Hoe dan ook; niet met je telefoon/navigatie bij nummer 19 binnenlopen
Ga je met de auto ?
Met je navigatie naar parkeergarage Q-Park Museumplein.
Ga je met de trein ?
Daar zorgen anderen voor de navigatie, bij Centraalstation tram 5 nemen naar het Museumplein.
Eenmaal op het Museumplein is nummer 19 zo gevonden.
Museumplein is ook een overzichtelijk stukje Amsterdam
Hoe dan ook; niet met je telefoon/navigatie bij nummer 19 binnenlopen
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
tensten
- Amerika-ontdekker
Ik ga inderdaad met openbaar vervoer.
Ik ga het gewoon slim doen en mijn telefoon niet meenemen. Bedankt voor de reacties.
Ik ga het gewoon slim doen en mijn telefoon niet meenemen. Bedankt voor de reacties.
Inderdaad je mobiel niet meenemen! En niet alleen je mobiel, maar ook smartwatches en andere electronische apparatuur mogen niet naar binnen. Je kan het niet ergens afgeven, je komt gewoon het gebouw niet binnen, ik heb het zien gebeuren. Wat mensen toen deden is een kluisje nemen in het museum, maar ik raad je aan om niks bij je te hebben 
In Rio de Janeiro stonden er buiten allemaal mannetjes en vrouwtjes die aanbieden tegen betaling je spullen te bewaren, leuk handeltje daar 
Terug in Texas!
- Max Kool
- Amerikakenner
Voorzover ik weet zijn er GEEN kluisjes waar je je mobiel in kunt stoppen. Er wordt bij het consulaat aangeraden om een locker bij het Stedelijk Museum te gebruiken dacht ik.
LA, LA, LA....
NIET meenemen! Voor mijn J1 visum een paar jaar geleden was ik met de trein naar Amsterdam Zuid gegaan. Geen kluisjes, dus ik nam mijn mobieltje mee naar de ambassade. Vervolgens werd ik achteraan in de rij gezet, en iedereen die zonder mobieltje kwam aanlopen mocht voor. Na een uur wachten heb ik mijn mobieltje in bewaring gegeven bij de middelbare school er tegenover, waar men graag aan meewerkte. Kwam ik terug bij het consulaat, werd de poortwachter daar woedend omdat ik hun buren had lastiggevallen. Na meer dan twee uur wachten mocht ik eindelijk naar binnen en miste vervolgens bijna mijn volgende afspraak.
Belangrijke eerste les: voor Amerikanen geldt 'regels zijn regels'. Laat je mobieltje en andere elektronische apparatuur ergens achter, maar houdt ze binnen een straal van honderd meter van het consulaat.
Belangrijke eerste les: voor Amerikanen geldt 'regels zijn regels'. Laat je mobieltje en andere elektronische apparatuur ergens achter, maar houdt ze binnen een straal van honderd meter van het consulaat.
-
tensten
- Amerika-ontdekker
Ben terug van mijn interview en ben inderdaad blij dat ik mijn mobiel niet had meegenomen.
Iedereen die elektronische apparaten bij zich hadden moesten in een andere rij staan en mochten pas nadat iedereen die geen elektronische apparaten bij zich hadden.
Iedereen die elektronische apparaten bij zich hadden moesten in een andere rij staan en mochten pas nadat iedereen die geen elektronische apparaten bij zich hadden.
- bedeve
- Amerika-expert
@Tensten ;Makkelijk gevonden ?
Interview helemaal OK ?
Interview helemaal OK ?
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
tensten
- Amerika-ontdekker
Was inderdaad erg makkelijk te vinden. Bij Amsterdam centraal station tram 24 nemen t/m Museumplein, dan zie je het gebouw vanzelf. (Staat bijna tegenover de tramstation.)
Interview ging ook prima, F1 visa is goedgekeurd en krijg binnen 7 dagen mijn paspoort met de F1 visa.
Waren wel wat ongeduldige Nederlanders die een interview om 8:30 hadden en daar pas om 09:00 buiten het gebouw stonden, die liepen naar voren om te vragen of ze eerder mochten. Nee hoor en ze moesten weer netjes helemaal achteraan de rij aansluiten.
Interview ging ook prima, F1 visa is goedgekeurd en krijg binnen 7 dagen mijn paspoort met de F1 visa.
Waren wel wat ongeduldige Nederlanders die een interview om 8:30 hadden en daar pas om 09:00 buiten het gebouw stonden, die liepen naar voren om te vragen of ze eerder mochten. Nee hoor en ze moesten weer netjes helemaal achteraan de rij aansluiten.
- bedeve
- Amerika-expert
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Het is ondertussen een beetje mosterd na de maaltijd voor de OP, maar misschien is deze info nog handig voor toekomstige consulaat gangers:Janhys schreef:Inderdaad je mobiel niet meenemen! En niet alleen je mobiel, maar ook smartwatches en andere electronische apparatuur mogen niet naar binnen. Je kan het niet ergens afgeven, je komt gewoon het gebouw niet binnen, ik heb het zien gebeuren. Wat mensen toen deden is een kluisje nemen in het museum, maar ik raad je aan om niks bij je te hebben
Ik heb destijds wel de hele handel meegenomen en ik mocht ermee naar binnen. Het enige nadeel is dat je langer moet wachten omdat ze mensen met/zonder telefoons in 'batches' naar binnen laten. Een persoon zonder telefoon heeft dan voorrang.
Bij mij ging het zo:
- Je gaat in de rij staan bij de ingang
- De bewaker vraagt door de intercom of je elektronische apparatuur bij je hebt.
- Is het antwoord 'ja' dan moet je je voegen bij de andere horde mensen met apparatuur.
- is het antwoord 'nee' dan mag je naar binnen en word je gecheckt door de bewakers.
- Iedereen met mobiele apparatuur moet buiten wachten (bij mij duurde het zo'n 45 min) tot je naar binnen mag. De mensen zonder telefoon in jouw tijdslot worden dan dus vóór jou geholpen en daarom moet je langer wachten. De bewakers waren vriendelijk en hadden er in principe geen problemen mee dat ik mijn telefoon bij me had, zolang ik maar braaf bleef wachten. Toen ik eenmaal naar binnen mocht hebben ze mijn spullen (kleine tas met telefoon) opgeborgen in een vakje achter de balie. Ik kreeg een kaart met nummer en na mijn interview kon ik de kaart inleveren bij de bewaker waarna ik mijn spullen netjes terug kreeg.
2-2-2016 stage met J1 visum
-
newyorkgirl
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bij mij was electronica ook echt een no-go bij het Consulaat. Je kan het erop wagen en net zo veel geluk hebben als Eliza of gewoon niet moeilijk doen en thuislaten. Ik snap niet zo goed wat er niet te snappen valt als duidelijk wordt aangegeven dat het niet mee mag naar binnen...
-
1BJK903
- Amerika-ontdekker
Je kon je spullen wel afgeven. Bij mij wel althans... ben er vandaag geweest. Autosleutel werd ingenomen; telefoon had ik niet bij me maar had het wel af kunnen geven had ik het idee. Genoeg ruimte.
Maar goed, tip blijft: neem je telefoon niet mee.
Maar goed, tip blijft: neem je telefoon niet mee.