Welk Visa???

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Emiel
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:55
Locatie: Gilze

Welk Visa???

Bericht door Emiel »

Hallo allemaal,

ik ben van plan om in december naar Puerto Rico te vertrekken voor 8 maanden. Dit om hier een scriptie op locatie te gaan schrijven. Alleen heb ik dus geen bedrijf of universiteit waarvoor ik een scriptie zal gaan schrijven.

Is er iemand die weet voor welk visa ik in aanmerking zou kunnen komen om daar te kunnen verblijven voor die periode van 8 maanden. Is er een andere oplossing, hoe lang kun je eventueel blijven als je gewoon als toerist gaat? Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Ik zie door de bomen het bos ff niet meer.

Groeten Emiel
fcolos
Amerikakenner
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mar 2006, 15:17
Locatie: San Diego (CA)

Bericht door fcolos »

Valt Puerto Rico onder de VS-immigratie wetgeving?
Zoja, zonder visum mag je 90 dagen blijven, op toeristenvisum normaalgesproken 6 maanden. In jouw geval kun je dan het best proberen een J-1 visum te krijgen denk ik.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Emiel
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:55
Locatie: Gilze

Bericht door Emiel »

Ja, daar valt PR onder, maar ik heb gehoord dat mijn kansen niet zo heel groot zijn als ik een toeristen visum aanvraag, omdat er een nieuw persoon zit bij het consulaat, welke heel erg streng is. Een J1 ben ik nu mee bezig om die te verkrijgen, nu maar even afwachten of dat gaat lukken. In elk geval bedankt voor je reactie!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer