Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Inpakken voor jaar Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
iloveamerica
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Inpakken voor jaar Amerika

Bericht door iloveamerica »

Hoi iedereen!
Ik ga in augustus a.s. een jaar naar de US voor high school (10 maanden), en ik kom nu zo'n beetje op het punt dat ik moet gaan bedenken wat ik allemaal wil meenemen. Ik weet echter niet zo goed wat ik nou echt mee moet nemen en wat ik thuis moet laten. Ik heb het forum al doorgezocht maar kon niet echt iets over dit onderwerp vinden.
Mijn inpaklijstje tot nu toe:
Laptop
Ondergoed voor ong. een week
2 of 3 broeken
Een paar shirts en vesten
Sokken voor ong. een week
2 of 3 paar schoenen
Verloopstekker
Toiletspullen
(En natuurlijk paspoort/visum/portemonnee etc.)
Hebben jullie nog tips voor mijn inpaklijst? Hoeveel moet ik ongeveer meenemen?
Alvast bedankt!
Groetjes, Roos
Bennogr
Amerika-expert

Re: Inpakken voor jaar Amerika

Bericht door Bennogr »

Ik zou geld meenemen. Er zijn veel winkels in de VS waar je van alles kan kopen. Van goedkoop (Walmart, maar voor ondergoed bijvoorbeeld ook CVS, Duaene Reade, Walgreens) tot heel duur. Geld is bovendien makkelijker mee te nemen dan kleren die je mogelijk niet gebruikt.

Vergeet verder je pinpas niet, vaak ook makkelijk om mee te betalen en het thuisfront om op die manier geld naar je toe te schuiven.

Je gaat vast een heel mooi jaar tegemoet. Waarschijnlijk met (heel) af en toe een probleempje (heimwee en zo), maar bijzonder leerzaam en een geweldige (opgroei) ervaring.

En als je in de buurt van groot New York komt te wonen en als je dat wilt, kan ik je per PM mijn telefoonnummer geven voor als je af en toe plaatselijk wat Nederlands wilt praten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Roos, waar ga je naartoe? Geniet ervan, open mind, probeer het 'in my country...' beperkt te houden. Ik hoop dat je een fantastisch jaar hebt!
ramanka
Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

Basis aan kleding meenemen, net als bij een vakantie. Kleding en dergelijke is hier veel goedkoper, dus aanvulling is makkelijk te vinden. Alleen als je een grotere damesmaat schoenen hebt is dat hier lastiger. Het wordt vast een fantastische tijd, geniet ervan. En als je in de buurt van Atlanta, GA zit, je bent welkom!
iloveamerica
Amerika-ontdekker

Heel erg bedankt voor de reacties! Ik weet nog niet precies waar ik heen ga, ik moet nog uitgekozen worden door een gastgezin.
Ik was inderdaad al van plan om voor ongeveer '1 maand' kleding mee te nemen en dan de rest daar te kopen. @ramanka, gelukkig heb ik maat 39:)
Ik denk dat ik vooral het afscheid op Schiphol moeilijk ga vinden, en verder de eerste 3 maanden. Ik heb er het volste vertrouwen in dat ik daarna helemaal mijn weg vind!
Ik had nog een vraagje over bankzaken: ik heb nu natuurlijk in NL een bankaccount en een pinpas, is het handiger als ik volgend jaar in Amerika ook een bankaccount open en een Amerikaanse pinpas aanschaf? Dit in verband met het zakgeld dat ik maandelijks van mijn ouders krijg als ik daar ben (€200-€250). Ik heb namelijk gehoord dat het extra geld kan kosten als je met je Nederlandse pinpas betaalt. Klop dat?
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Als eerste heel veel plezier en ik denk dat veel mensen het leuk vinden als je af en toe laat weten hoe het gaat :).

Inpaklijst ziet er prima uit, heb je je lievelingsknuffel klaar liggen? Klinkt stom maar misschien vertrouwd stukje thuis mocht je het eens lastig krijgen.

Geld pinnen met een Nederlandse pas kost inderdaad vaak geld. Kijk even bij je eigen bank wat geldopname in het buitenland kost. Bij veel/sommige banken in de US moet je aan die bank een fee betalen als je pint bij één van hun automaten. Er zijn meestal wel banken te vinden waar dat niet bij is en sommige staten hebben wetten waarbij die fee niet berekend mag worden aan buitenlandse klanten. Als toerist koop je daar niet veel voor, je gaat niet snel een bank in om die paar dollars terug te halen :). Als je d'r woont kun je dat nog eens doen.

Maar overmaken naar de US zitten ook kosten aan, moet je misschien even kijken hoe dat bij jullie bank zit.

Misschien nog de goedkoopste optie is als je ouders kijken of ze een extra creditcard kunnen aanvragen bij hun rekening. (Als ze zelf een credit card hebben). Kost vaak weinig extra en in Amerika kun je d'r overal mee betalen. Hoef je alleen af en toe wat te pinnen met de gewone bankpas om cash geld te hebben.

Mijn vader vond het toen ik als Exchange student daar zat (25 jaar geleden :))) een fijn idee dat ik altijd beschikking had over geld in noodgevallen. Hij vertrouwde me ook wel dat ik m'n limiet van 1200 euro niet zo maar zou gebruiken.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Onze dochter heeft een jaar in Amerika gestudeerd. Zij had één koffer mee met kleren. In haar geval was dat vrij eenvoudig omdat ze in Californië zat en dus geen of weinig warme kleren nodig had.
Ze heeft haar pinpas gebruikt; niet om geld mee op te nemen, maar wel om mee te betalen. Je kunt in winkels ook cash back vragen, dat is een goedkope manier van geld opnemen. Verder hebben wij een extra credit card aangevraagd en op haar naam gezet. Waarschijnlijk is een cc in jouw geval niet nodig, maar het kan misschien toch wel handig zijn.
Je ouders kunnen dan wel via hun cc-afschriften precies zien wat je uitgeeft.

Marianne
iloveamerica
Amerika-ontdekker

Babarage, waar ben jij toen geweest als exchange student? En heb je ook high school gedaan, of iets anders?
Martin & Marianne, gebruikte jullie dochter haar Nederlandse pinpas?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Twee paar flip flops, wat T-shirts en bermuda's en een trui nemen heel wat minder plaats in dan sneeuwlaarzen, een skipak, een aantal truien en lange broeken.
Afhankelijk van waar je naartoe gaat, gaat je paklijst dus ernstige aanpassingen krijgen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

iloveamerica schreef: Martin & Marianne, gebruikte jullie dochter haar Nederlandse pinpas?
O sorry, dat was lekker duidelijk van mij. :lol:
Ja, ze gebruikte haar Nederlandse pinpas.

Marianne
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

I love America - Als je even zegt naar welke staat je gaat dan kan men beter advies geven mbt kleding !!!
Oeps, Kastelke had dat al gezegd.

Wat hier vooral prima te koop is en goedkoper: spijkerbroeken. T-shirts. Sneakers.
NIET kopen: schoenen van ECCO of Hush Puppy - daar 'ontploffen' de zolen van na enige tijd.

Zondagkranten hebben meestal flyers met kortingbonnen voor warenhuizen en winkels.
Als er waar je woont een Kohl's warenhuis is, Daar zijn vaak leuke dingen te vinden redelijk geprijsd.

In winkels zal men proberen je een c.c. aan te smeren of een 'winkel-kaart' in ruil voor extra korting. Ga daar niet op in want het kan een wereld van ellende opleveren later !
Bonnetjes altijd meenemen en bewaren want nodig indien een artikel stuk gaat.

Ik zou voor twee weken sokken en ondergoed meenemen anders sta je voortdurend bij de was-machine. En neem geen artikelen mee in kleuren die kunnen afgeven. Wit of licht is altijd goed want dat kan overal bij in.
Neem ook geen dingen mee die veel strijkwerk vragen of die naar de stomerij moeten.

Twee broeken zijn genoeg denk ik - want je kunt hier prima spijkergoed scoren zoals al gezegd.
Toiletspullen zou ik weinig van meenemen - tenzij je een speciale merken moet gebruiken. We hebben hier winkels vol ervan.
Wel een tandenborstel plus nagelknipper, kam en haarborstel.

Pijama of nachtpon - je kunt meer kopen hier indien nodig. Dunne ochtendjas voor als je niet kunt slapen en door het huis naar de keuken wilt lopen. Slippers of dunne pantoffels voor idem.

Probeer de inhoud van de koffer 'lean en mean' te houden want je wilt dingen kopen hier en die moeten toch mee terug naar Ned.

Je laptop enz. gaat overigens niet in je koffer maar in je handbagage.

Ik wens je een hele fijne tijd in de US !
iloveamerica
Amerika-ontdekker

USInsider, ik weet nog niet waar ik heen ga aangezien ik nog geen gastgezin heb. Verder heel erg bedankt voor de tips! (Ook Kastelke, bedankt!) Mbt mijn laptop, weten jullie toevallig of ik een handtas/rugzak en een laptoptas mag meenemen? Mijn laptop is namelijk vrij groot (17 inch) en past dus niet zomaar in een handtas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Meestal mag je naast je handtas/rugzak ook nog een laptoptas meenemen. Als je weet met welke maatschappij je vliegt kun je dat op de site van de luchtvaartmaatschappij nazoeken.

Marianne
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik weet niet wat je met handtas bedoeld precies - zelf reis ik niet meer met een handtas maar heb een rugzak nu.
Een laptop nooit in je koffer stoppen want er wordt gestolen op luchthavens.
NIET in de handbagage: mesje, schaartje, oid.

Lees ook even het ond. - elders op het forum - door over hoe een koffer te sluiten vanwege regelgeving.
Lees ook even hoe het toegaat om US luchthavens mbt. beveiliging.

Zorg dat je tevoren enige bekendheid hebt met de US maten en gewichten.
Neem een calculatortje mee dat kan omrekenen. Echt, nodig.

Probeer tevoren enig inzicht te krijgen in het US maat-systeem mbt. kleding.
Onderkleding, bovenkleding, schoenen, spijkerbroeken. Zodat je weet wat overeenkomt met jouw maten.
De meeste winkels hier hebben afd. voor misses en petites en die afd. heeft maten in M en P.
(Ik woon hier al jaren en snap nog steeds niet hoe het werkt.)
Laatst gewijzigd door USInsider op 17 mei 2015, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
EwoudKaufmann
Amerika-newbie

Bericht door EwoudKaufmann »

Hey Roos,

Leuk dat je ook een High school jaar gaat doen, is echt een super ervaring.
Ik heb het zelfde gedaan in 2010-2011 Shelby township, Michigan.

Vergeet niet om iets voor je gastgezin mee te nemen, breekt gelijk het ijs de eerste avond wanneer je bij je gast gezin bent. Ik had toen een (Engels) boek voor onder de koffietafel bij me en wat typisch Nederlands toeristische dingen zoals een paar delfs-blauwe pannenlappen, wat dropjes en overheerlijke Bastogne koekjes. Qua kleding neem gewoon kleren mee zoals wat je hier ook in de zomer draagt en natuurlijk voor wanneer er wat minder mooi zomers weer is. De rest kan je daar wel kopen. Ik ben zelf heen gegaan met 1 koffer een rugtas en wat dikke kleren over elkaar heen(die paste namelijk niet meer in m'n koffer) en ben terug gekomen met 2 volle koffers, een trolly en en rugzak. Misschien is het handig om ipv van meerdere verloopstekkers er 1 mee te nemen met een kleine stekkerdoos.

Begin met een lijstje maken in je telefoon ofzo. En dan zodra je iets te binnen schiet schrijf het gelijk op. Misschien denk je wanneer je je koffer aan het inpakken bent dat heb ik echt niet nodig maar dat is beter dan wanneer je iets vergeet en je het daar niet kan vinden.

Wat betreft geld. Ik haalde altijd geld bij de drive-in pin automaat(jaja je leest het goed :lol: ) en dan gewoon een wat groter bedrag. Je krijgt daar toch alles altijd in briefjes van 20 en de rest laat je gewoon thuis. Mijn ING pinpas deed het niet bij alle winkels maar wel bij de pinautomaten waar je geld ophaalt.

Voor mij was het heel spannend wanneer ik naar de states zou gaan was uiteindelijk een van de laatste die door een gastgezin gekozen was maar daardoor was mijn ervaring er niet minder door. Waneer je daar voor school vakken mag kiezen wees dan niet bang om voor onbekende vakken te gaan, ze hebben daar echt van alles. Van construction( en half huis bouwen binnen school)en een auto garage tot 5 verschillende gym klassen en 3 verschillende handvaardigheid en tekenlessen.

Mocht je nog vragen hebben kan je altijd een berichtje sturen.
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

Goed advies van Ewoud om iets voor het gastgezin mee te nemen. Doet me denken, als je ergens een hoekje over hebt neem dan iets mee van oranje wat Nederlanders bij wedstrijden van het nl elftal dragen of zo. Best kans dat er een themaweek op school is of je gevraagd wordt ergens over Nederland te vertellen (kerk, rorary club etc) en dan is dat best leuk. Souvenir klompjes is dan ook leuk, boekje over de delta werken dat soort spul. Je bent ook beetje ambassadeur van ons land :). Uhm als je Belgisch bent pas dan deze suggesties aan :).

Ik heb zelf een jaar high school gedaan in (west) Michigan, daarna ben ik nog als au pair naar Georgia geweest en daarna nog een keer naar een universiteit in Michigan (oost kant)
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb op het moment een ned high school student in huis. Heimwee heeft ie totaal niet. Hij wil niet naar huis haha. Naast de gebruikelijke spullen, iets leuks voor je gastfamilie meenemen, evt ook iets kleins voor opkomende verjaardagen, misschien een familie foto. Echter je jaar in amerika is bedoelt als een onderdompeling in de amerikaanse cultuur dus probeer kameleon te zijn en amerikaan te worden. Niet te veel nederlands worden. Onze student zal zich weer moeten aanpassen in ned denk ik. Qua geld heeft hij mazzel. Hij mag gewoon geld op onze nederlandse rekening storten tegen de dagkoers en dat krijgt ie dan in dollar uitbetaald. Hij baalt want toen hij kwam was de koers $1.35 en nu 1.10 haha. Als je die mogelijkheid niet hebt dan gewoon af en toe pinnen bij de automaat. Dat is het goedkoopste. Kleren kun je hier het beste kopen. Ga niet alles nieuw in ned kopen dan ben je dief van je eigen portemonnee. Neem een simvrije telefoon mee. Onze student lift mee op ons abonnement en betaalt zijn eigen andeel. Hij kwam met een koffer en gaat met 2 weer terug. Geniet ervan. Onze student doet dat en hij is er een stuk volwassener van geworden
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Welke organisatie ga je mee? onze student is met AFS (american field service). In mijn ervaring een goede organisatie.
iloveamerica
Amerika-ontdekker

Hoi iedereen, bedankt voor de tips weer.
Babarage, ik ben Nederlandse, dus dat van die Nederlandse spullen meenemen is inderdaad wel een leuk idee. En mag ik vragen hoe je je jaar universiteit gefinancieerd hebt? Of ben je via je Nederlandse universiteit gegaan?
Ned in MO, ik ga met STS. Ik heb deze organisatie gekozen omdat ik hem heel persoonlijk vind en de introductieweek niet alleen maar draait om sighsteeing in NYC, maar ook het leren over Amerikaanse gewoontes, US history en politiek etc.
Over die simkaart, moet ik dan in de US een nieuw abonnement afsluiten? (En wat ik me altijd al afvroeg, hebben ze daar ook 3G/4G? :roll: )
Ik was inderdaad ook al van plan om wat cadeautjes voor mijn gastgezin mee te nemen, ik heb eerder een keer een week in een gastgezin gezeten en toen had ik ook allerlei Nederlandse dingetjes mee zoals drop en delftsblauwe klompjes. Gelukkig woon ik niet ver van Amsterdam/Zaanse Schans/Volendam, dus Nederlandse prullaria volop aanwezig :thumbup:
Ik weet helaas nog niet met welke vliegtuigmaatschappij ik ga, dus dat wordt afwachten...
Ik laat het jullie weten als ik meer weet over mijn gastgezin etc.!
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

Universiteit ging inderdaad via mijn universiteit hier. Was voor een semester maar op dag 2 had ik een stage geregeld zodat ik twee semesters kon blijven :)

En met kerst kon ik gewoon weer aanschuiven bij mijn gastgezin van 7 jaar ervoor :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer