Dochter (17) Amerikaans+NL paspoort vraag over jaar high school

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
UStudy
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 27 aug 2006, 22:32
Locatie: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: Dochter (17) Amerikaans+NL paspoort vraag over jaar high school

Bericht door UStudy »

Hallo, wij hebben al eens meegemaakt dat wij een publieke high school en een gastgezin hadden gevonden voor een Nederlandse scholier die dan op een F-1 visum naar die high school zou gaan. In zijn situatie bleek het echter verstandiger om hem via een uitwisselingsorganisatie te laten gaan op een J-1 visum. We hebben toen met de J-1 sponsor organisatie in de VS geregeld dat hij via hun kanalen op diezelfde school en in dat gastgezin kon worden geplaatst. Het was alleen wel een wat kostbaarder traject dan een rechtstreekse plaatsing via ons, maar het is wel goed gelukt.
Deze route zou ik jullie ook adviseren.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Dochter (17) Amerikaans+NL paspoort vraag over jaar high school

Bericht door USInsider »

Ik dacht begrepen te hebben dat de Emma's in kwestie niet voor F-1 of J-1 visa in aanmerking komen aangezien ze (ook) US citizen zijn.
San anne
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2016, 19:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Dochter (17) Amerikaans+NL paspoort vraag over jaar high school

Bericht door San anne »

Is er iemand die een oplossing heeft gevonden voor deze dilemma?
Ik zou graag horen waar jullie voor gekozen hebben.
Mijn dochter wil ook graag een jaar naar high school in america, zij kan wonen bij vrienden maar zij zullen dan de voogdij op zich moeten nemen.
Best een lastige dilemma.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Dochter (17) Amerikaans+NL paspoort vraag over jaar high school

Bericht door babarage »

ik heb het eens nagevraagd bij YFU voor wie ik sinds kort vrijwilliger ben. Dat is een stichting die uitwisselingen organiseert en waar ik ooit een highschool jaar in Amerika
mee heb gedaan. Wat ik hoor is dat eventueel een korting mogelijk zou kunnen zijn in dit soort
situaties. maar zon organisatie doet natuurlijk meer dan alleen gastgezin vinden, er zit ook een stuk begeleiding en activiteiten bij dus er blijven kosten aan verbonden. Mocht je hier meer over willen weten neem dan vooral contact met ze op, als je wilt kun je mij een pb sturen dan kijk ik voor je waar ik de vraag officieel kan inschieten.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Dochter (17) Amerikaans+NL paspoort vraag over jaar high school

Bericht door bello »

Het lijkt erop dat de oorspronkelijke Emma uit dit topic uiteindelijk in 2015/2016 een jaar naar Cape Henlopen High School in Delaware op uitwisseling is geweest. Ik denk niet dat ze hier nog meelezen, dus misschien kun je proberen haar te contacten op Facebook?
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
IngeborgDijkstra
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2015, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Dochter (17) Amerikaans+NL paspoort vraag over jaar high school

Bericht door IngeborgDijkstra »

Bello, het klopt dat onze dochter Emma daar geweest is. We zijn uiteindelijk toch met een uitwisselingsorganisatie in zee gegaan, omdat het heel ingewikkeld werd om haar op een andere manier een schooljaar in de VS te laten doen. Inmiddels is ze ook alweer terug en zit ze weer gewoon in Nederland op de middelbare school. :thumbup:
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Dochter (17) Amerikaans+NL paspoort vraag over jaar high school

Bericht door Dakloze »

San anne schreef:Is er iemand die een oplossing heeft gevonden voor deze dilemma?
Ik zou graag horen waar jullie voor gekozen hebben.
Mijn dochter wil ook graag een jaar naar high school in america, zij kan wonen bij vrienden maar zij zullen dan de voogdij op zich moeten nemen.
Best een lastige dilemma.
Misschien een rare suggestie, maar ik heb voor mijn vrouw een notarized statement dat zij alleen met onze dochter mag reizen, en in haar eentje beslissingen mag nemen mbt medische handelingen etc.

Je kan toch iemand machtigen om als voogd/ouder op te treden, zonder daarbij je eigen ouderschap op te geven? Ik ga er vanuit dat je je vrienden goed genoeg vertrouwt om jou te bellen als er iets ernstigs is...

Ik begrijp de school ook wel in de zin van dat ze graag met iemand local te maken hebben die gerechtigd is om beslissingen te nemen over het kind, zonder dat ze eerst moeten wachten tot de mensen in Nederland wakker zijn :)
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Dochter (17) Amerikaans+NL paspoort vraag over jaar high school

Bericht door bello »

IngeborgDijkstra schreef::thumbup:
Fijn dat ze weer terug is zeker? Maar het is vast geweldig geweest voor haar!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
martinemartina
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2022, 00:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Dochter (17) Amerikaans+NL paspoort vraag over jaar high school

Bericht door martinemartina »

Dankzij dit bericht uit 2015 zit mijn 17-jarige dochter nu voor 1 jaar op een highschool in California. Ik heb 2 jaar geleden Emma opgespoord op Facebook en gevraagd met welke uitwisselingsorganisatie ze naar Delaware was gegaan. Dit is ICES. Mijn dochter heeft ook een dubbele nationaliteit (NL en US). Het is dan niet mogelijk om gebruik te maken van de bekende uitwisselingsorganisaties in NL. Zij kunnen geen personen met een Amerikaanse nationaliteit uitzenden naar Amerika. Alternatief zou zijn om bij vrienden te verblijven maar dan moet je de voogdij overdragen, dat ging ons echt te ver. ICES kan ook een direct placement bij vrienden doen. Wij hebben gekozen voor de full-experience, een onbekende staat, stad, highschool en host family. We zijn prima begeleid door ICES. Het enige verschil is dat je alleen moet reizen vanaf Schiphol naar je host family. WIl je meer weten dan kun je contact met mij opnemen.
Martine van de Moesdijk
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer