Vastgehouden door immigrations :(

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Martin & Marianne »

Hoe is het afgelopen Danicia?

Marianne
michelvd
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 apr 2011, 11:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door michelvd »

Even zonder gekheid.
Ik lees dit topic nu voor het eerst en moet eerlijk zeggen dat ik de "doubts" van immigrations wel begrijp.

Je komt eigenlijk best heel vaak (vijfde keer in twee jaar en nu weer) voor op zich korte perioden (2 weken) het land binnen zonder dat je daar voor je werk o.i.d. bent.
Je verteld dat je daar bent om vrienden te bezoeken die je op vakanties bent tegen gekomen, dat zou kunnen.
Vervolgens vertel je dat je je eigen ticket niet hebt betaald, alleen via een soort omweg.

Ik twijfel niet aan je hoor, maar als ik het zo op een rijtje zet, snap ik wel dat er twijfels rijzen.
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Danicia »

Ik ben in Amerika

Toen ik woensdag aankwam weer door Immigrations detained en verhoord
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door USInsider »

Oh bummer. Maar je bent binnen gelaten en dat is waar het om gaat.
Heb je een waarschuwing gekregen oid ?

Toch een plezierig verblijf gewenst !
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Danicia »

Geen waarschuwing :)

Ach er is niks aan te doen ik hou er gewoon rekening mee dat ik bij mn tickets moet zorgen voor ruim voldoende overstap tijd...
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door 1250 »

vana schreef:Ja, het is ons overkomen bij onze tussenstop in Detroit. Mijn man is zonder enige uitleg en reden twee uur vastgehouden in een kamertje waar hij op zijn zachtst gezegd heel onaardig is behandeld. Ik heb twee uur lang met de kinderen op de grond bij de verlaten bagageband op mijn man zitten wachten zonder enige uitleg wat er aan de hand was.
Daardoor hebben wij onze vlucht naar Phoenix gemist en moesten nog vier uur wachten tot we verder konden vliegen.
meyem schreef:....Vind je het nou echt zo'n probleem? ...
Ik vind het geen probleem dat er controle is, maar de intimiderende manier waarop mijn man behandeld werd vind ik wel een probleem. Als ze je er uit pikken voor een steekproef, prima. Maar er is mijns inziens geen enkele reden om iemand zo af te bekken en te intimideren als hij gewoon met vrouw en kinderen naar de USA reist en keurig antwoord geeft op de vragen van de beambte.
Ik vlieg twaalf keer per jaar in/uit de VS, en ik word minstens 5 x per jaar vast gehouden in dat kamertje. Inmiddels kennen ze mij op IAH. Het is vervelend, maar ik denk dat er weinig aan te doen is. . .
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door USInsider »

Enig idee waarom ? De frequentie ?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Ruud2004 »

@1250: gezien je woonplaats, heb je een verblijfstatus of reis je op ESTA?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door meyem »

oh, nou, ik heb het dus behoorlijk fout als ik zeg dat je controlekans elke keer net zo laag is als die van anderen .... dat wist ik niet ....
Dat is ook vervelend, als het je elke keer zoveel tijd gaat kosten ....
Ik vind 5 x per 2 jaar niet zo overdreven veel ... er zijn zat mensen die dat ook doen .... het lijkt mij verdachter als je steeds langer dan 2 weken zou blijven ...

nou ja, gelukkig mocht je gewoon naar binnen .... wordt het wat, met die vriend? :love7:
Je bent er helaas net niet met valentijnsdag ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door mtl »

Ik denk dat het de combinatie is van frequente reizen en vrienden bezoeken. Plus het feit dat topicstarter zelf het ticket niet betaald.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Marenko »

1250 schreef:Ik vlieg twaalf keer per jaar in/uit de VS, en ik word minstens 5 x per jaar vast gehouden in dat kamertje. Inmiddels kennen ze mij op IAH. Het is vervelend, maar ik denk dat er weinig aan te doen is. . .
Dan is gemiddeld 1 x per maand. Ben je dan ook wel eens zonder jetlag :wink: :mrgreen:
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door meyem »

mtl schreef:Plus het feit dat topicstarter zelf het ticket niet betaalt.
dat laatste geldt toch alleen voor dit ticket?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door USInsider »

Plus ze betaalt dit keer wel zelf. Alle andere keren heeft ze inderdaad ook zelf betaald, dus dat kan niet de reden zijn waarom ze extra aan de tand gevoeld wordt.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Johan VL »

Ik heb niet de looks van Mark Rutte. In Roemenië en Duitsland denken ze vaak dat ik een Rus ben. Maar ondanks dat geen problemen gehad om Amerika in te komen, bij geen enkele douane of vliegveld. Immigrations heb ik neem ik aan niet gezien, dat is weer een andere tak van de ambtenarij denk ik. Wel werden dingen gevraagd: wat kom je hier doen, hoelang blijf je, waar ga je naartoe, wat voor werk doe je in Nederland. Dat soort dingen. Een glimlach kan er bij die mensen niet vanaf, maar waarom zouden ze. Het is niet hun taak om aardig te zijn, ze moeten de grenzen bewaken. Als ze dat in Europa net zo goed zouden doen, zou dat veel schelen. Heel het midden-oosten kan als ze eenmaal in Turkije zijn ongestoord door naar Griekenland of naar Bulgarije en zo de rest van de EU in. En de Griekse politie zal ze nog meehelpen ook dat ze in een vrachtwagen komen om in Italië te geraken, zijn hun ze kwijt. Dat is het verschil van Europa en Amerika. Die strenge controles zijn wel goed. Al begrijp ik dat als je onschuldig bent, je er niet op zit te wachten om op een intimiderende toon uren ondervraagd te worden. Zou dat zelf ook niet leuk vinden. Maar het is hun werk. Meestal zullen ze wel weten waar ze mee bezig zijn neem ik aan. En indien niet, is fouten maken menselijk. Ik heb er zoveel gemaakt.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Bennogr »

Voor alle zekerheid: je hebt Immigrations WEL gezien. Dat zijn namelijk de mensen die je vragen hoe lang je komt, waar je naar toe gaat, wat voor werk je doet in Nederland. En die bepalen of je door mag lopen, naar het hokje moet, of meteen rechtsomkeerd moet maken.

De douaniers/douanessen zijn de mensen die je koffer openmaken en vragen of je tulpenbollen of vlees (of andere dingen!) meegebracht hebt. En die dat eventueel uit je koffer halen of je naar 't gevang slepen als je erge/enge dingen probeert mee te nemen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Johan VL »

OK Benno. Ja dan heb ik die dus wel gezien. In Washington. Beetje zo'n stereotype figuur, kale kop, snor, keek je één keer aan daarna niet meer, paar standaard vragen, stempel en wegwezen.

Naja, had iets van 12 vouchers van de hotels in m'n paspoort zitten, denk die man had wel in de gaten dat ik er voor vakantie kwam. Maar als iedere smokkelaar nu 12 vouchers in z'n paspoort gaat stoppen, dan werkt dat ook niet meer :-). Alhoewel die vouchers van mij wel geldig waren, niet uit 2012 ofzo ;-).
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door USInsider »

Mbt. tot de opm. 'als ze dat in Europa ook zouden doen' - de US heeft rond de 20 miljoen illegale immigranten.
Vlgs. sommigen ligt dit getal overigens beduidend hoger.
Van die illegale immigranten is - zo wordt gezegd - ong. 40% visum-overstayers.

Een controle kan streng zijn maar toch beleefd en vriendelijk worden uitgevoerd. En zo heb ik het meerdere malen mogen meemaken.
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Danicia »

Usinsider Nee deze keer is de ticket voor my betaald

Benno ja ik ben langs Immigrations geweest voor de stemoel en de standaard vragen en na die vragen voeren ze me weer af naar de wachtkamers
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door 1250 »

Ik heb inderdaad een F1 Visum, dus kom niet binnen op een ESTA. Het probleem is meestal dat ik een nieuw paspoort heb, met in mijn oude paspoort nog mijn visum. Daarvan raken ze vaak heel erg in de war, haha. En daarom sturen ze mij altijd naar Secondary Inspection. Op dit moment ben ik er gewend aangeraakt, en hou ik er rekening mee. Ik ken 90% van de Immigration Officers die werken op IAH, op dit moment. En zij kennen mij, dus daarom gaat het telkens weer sneller.

@Marenko Ik heb een constante jetlag, haha! Tegenwoordig reis ik ook regelmatig naar Shanghai, en dan heb je een 15 uur tijdsverschil, dat is een heel stuk groter.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door hemmie »

Maar dat met je visum in je oude paspoort is toch heel normaal? Dat hebben de meeste visumhouders op een gegeven moment. lijkt me niet dat dat de reden is dat je er uit wordt gepikt.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer