Vastgehouden door immigrations :(

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Danicia »

Ik laat wel even weten hoe het is gegaan de 14e
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Gabbyxx »

Ik ging ook vaak op en neer om mijn ( Nu mijn man) op te zoeken, vaak voor 2-3 weken. De eerste keer werd mijn koffer door nog eens extra scanner gedaan. Alle andere keren veel vragen gekregen, ( Wat kom je doen, wie ga je bezoeken, waar woont hij, hoe heb je hem leren kennen, wie heeft je ticket betaald, wat doe je voor werk blah blah) Ik werd er gewoon zenuwachtig van xD Maar ja je hebt niks te verbergen..Het is gewoon hun werk. Maar soms vind ik wel dat ze aardiger mogen doen..of tenminste een beetje lachen. Soms heb je gewoon een aardige douane en soms niet.

Mijn Amerikaanse man toen die mij voor het laatst kwam bezoeken in feb 2013 heeft toen behoorlijk wat ''ruzie'' gehad met de douane. Alleen maar omdat de douane een ''humeur'' had. Hij heeft 1u in een andere kamer gezeten. Nou heeft duidelijk gezegd wat hij ervan vond. Uiteindelijk heeft de douane verontschuldigen aangeboden. Lol

Succes! blijf gewoon rustig en beantwoord de vragen die ze stellen. Je hebt niks te verbergen!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door bedeve »

Gabbyxx schreef: Uiteindelijk heeft de douane verontschuldigen aangeboden.
Als je geen verkeerde spullen bij je hebt krijg geen ruzie met de douane !.
Het gaat in dit topic over immigrations ; TSA
http://www.tsa.gov/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Danicia »

Immigrations en tsa gaat toch hand in hand...


Gabby die situatie heb ik nu dus ook ik ga daarheen om iemand wat beter te leren kennen en hij heeft ook mijn ticket betaald....
Nu zit ik nog te twijfelen moet ik eerlijke zeggen dat ik me ticket niet zelf betaald heb of wel?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door mtl »

Alleen iets zeggen als er specifiek naar gevraagd wordt. Nooit iets uit je zelf zeggen!
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Gabbyxx »

Danicia schreef:Immigrations en tsa gaat toch hand in hand...


Gabby die situatie heb ik nu dus ook ik ga daarheen om iemand wat beter te leren kennen en hij heeft ook mijn ticket betaald....
Nu zit ik nog te twijfelen moet ik eerlijke zeggen dat ik me ticket niet zelf betaald heb of wel?
Wat mtl zegt. Gewoon de vragen beantwoorden waar ze om vragen, niet zomaar iets uit jezelf zeggen. Succes!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door kastelke »

Maar een Amerikaan die jouw ticket betaalde kan wel weer tot meer vragen leiden. Immers, kans op (illegale) immigratie is dan weer groter. Mogelijk willen ze ook weten of je wel voldoende geld hebt dan, om die reizen te maken (als je je ticket niet zelf kan betalen -want dat is hoe ze het kunnen zien).
Nu is het te laat, maar volgende keer betaal jij gewoon dat ticket zelf en laat je hem dat geld aan jou geven in de US. Of hij stort het op je rekening en dan kan je zelf het ticket betalen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Bennogr »

Het hangt er inderdaad van af hoe je je presenteert en het humeur van de immigratiemensen. In Nederland loopt ik met mijn (Amerikaanse) vrouw altijd door het EU paspoorten rijtje en zeg dan tegen de Marechaussee (als ik mijn Nederlandse en haar Amerikaanse paspoort op de balie leg) dat mijn vrouw een 'ere-Nederlander' is omdat ze het al 34 jaar met me uit heeft gehouden. Meestal glimlachen ze dan en we mogen doorlopen (in september vroeg de man in het hokje of ik ook een Amerikaans paspoort had, toen ik mijn Nederlandse paspoort liet zien en naar New York vloog. Bleek niets te weten van dubbele nationaliteit. Kun je nagaan!)

In Europese landen waar ik de taal niet spreek, doe ik meestal wat voorzichtiger en gaan we door de buitenlandse paspoorten rij.

Zoals al (veel) vaker hier opgemerkt: je kan soms doorlopen, hoewel je verwacht veel vragen te krijgen, soms word je vastgehouden hoewel je dat niet verwacht had. Je weet maar nooit. En het is meestal 'hullie', niet jij!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Danicia »

Hij heeft het naar mij overgemaakt met westernunion en ik het toen zelf geboekt met mn debitcard :)
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door kastelke »

Dan zou ik niet zeggen dat hij betaalde voor het ticket.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door bello »

En vooral de term "Western Union" niet laten vallen. Dat doet bij ieder weldenkend mens - en vooral bij immigrations - de alarmbellen afgaan, zeker nu je al zo vaak die kant op bent geweest in korte tijd.

Hoewel je nu zowaar geld krijgt in plaats van moet overmaken, zou ik erg uitkijken voor wat er straks misschien tegenover moet staan. Als in: de "vriend" die je ticket betaalde, verwacht dat je het in de VS voor hem/haar afbetaalt, al dan niet in natura.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Danicia »

Bedankt voor de tip meyem

Okay kastelke en Bello dan zeg ik gewoon dat ik zelf heb betaald :)
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door trudy »

Ja, wij kennen dit. In zijn werkzame leven kwam mijn man regelmatig in Amerika en kennelijk is zo'n tien jaar geleden op de terugweg het slipje dat je destijds nog in je paspoort kreeg niet door de vliegmaatschappij op de juiste manier behandeld. Resultaat: op papier had hij een overstay, hoewel hij in werkelijkheid maar een week of zo in de VS was geweest. Sindsdien wordt hij (inmiddels gepensioneerde 60-plusser) bij ieder bezoek aan Amerika bij de paspoortcontrole naar een apart kamertje gedirigeerd en wordt hij ondervraagd. Altijd wel netjes, hoor. Soms zijn we in een paar minuten klaar en is een blik van een 'hogere' in een computerscherm genoeg om ons door te laten. Soms duurt het langer, zoals afgelopen september nog in Orlando. Zaten we zo'n drie kwartier in een kamertje met andere 'verdachten', terwijl onze kinderen onze bagage ophaalden en wachtten. Ook nu weer de vraag hoe vaak we in Amerika komen (een of twee keer per jaar) en hoe lang we blijven (variërend van een tot vier weken). Het is altijd weer even vervelend en spannend maar we mogen er gelukkig altijd weer in. We houden er met de overstaptijd wel rekening mee. Dus ja, kijk niet verbaasd op als je de volgende keer weer wordt tegen gehouden.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Pete.Z »

Ik heb dat zelf al een drie keer gehad in de laatste zes jaar, twee keer alleen reizend en een keer samen met mijn vader.
Persoonlijk heb ik er geen moeite mee, niks te verbergen, en ik ben niet zo snel geintimideerd.
Ik ga er altijd maar vanuit dat ik ook profiteer van de strenge veiligheidsmaatregelen.
Haldon
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 aug 2014, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Haldon »

Ben op je L visa een resident?
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door USInsider »

Volgens mij niet. Alleen het bezit ven een Groene Kaart maakt iemand tot Permanent Resident.

Maar voor IRS (belastingen) tel je wel als resident. Beetje verwarrend inderdaad.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door PSVwally »

Note Moderator: Dit topic is gesplits. Gaarna hier weer hulp bieden aan de vragen van TS.
De berichten over opnieuw Amerika binnenkomen met een Esta die al eens gebruikt is kan je HIER vinden
Pioenroos
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 31 jul 2008, 02:59
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Pioenroos »

Ook eens meegemaakt. Het kwam vermoedelijk door trillende vingers bij het afgeven van de vingerafdruk, waardoor deze niet goed lukte.
Het was absoluut een onprettige ervaring.
Jrabakker
Amerikakenner
Berichten: 804
Lid geworden op: 03 feb 2013, 14:18
Locatie: Seattle

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Jrabakker »

Haldon schreef:Ben op je L visa een resident?

Nee, L1 is specifiek een non-resident visa, maar het is wel een zogenaamd 'dual intent' visa, waarmee gezegd wordt dat je vanuit je L1 visa een verzoek voor permanent residency (greencard) mag indienen, en er is ook geen bewijslast om een terugkeer intentie te hebben.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Gast

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Gast »

Pioenroos schreef:Ook eens meegemaakt. Het kwam vermoedelijk door trillende vingers bij het afgeven van de vingerafdruk, waardoor deze niet goed lukte.
Het was absoluut een onprettige ervaring.
Dat gebeurde mij ook maar er was toen niets aan de hand, ze hebben mij niet extra gecontroleerd. Ik kan begrijpen dat een bepaalde beambte ook vragen zal stellen of en waarom iemand eventueel gespannen is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer