Vastgehouden door immigrations :(

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Danicia »

Laatste keer dat ik naar Amerika ging was eind oktober en ik ben toen in Boston na mn vlucht mee naar achteren genomen toen ik bij customs een stempel ging halen om door te mogen... Ik vond dit erg vervelend want ik werd overladen door vragen omdat ik alleen reis en het al mn 5e keer in 2 jaar was dat ik het land binnen kwam... Ze hebben me niet ge fouilleert en ook geen foto van mn maag gemaakt maar ze hebben wel mn koffer door gelicht en flink in mn spullen geneusd of ik geen drugs bij me had...

14 januari ga ik weer naar America
maar ik denk dat ze me ook nu weer mee naar achter zullen nemen voor nader onderzoek....


Is dit bij jullie ook wellis gebeurt?
Laatst gewijzigd door Danicia op 31 dec 2014, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Vastgehouden door customs :(

Bericht door Dutchess »

Was het bij immigrations (paspoortcontrole) dat je aangehouden werd, of bij customs (waar ze je bagage checken of je geen illegale of belastbare goederen invoert)?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Vastgehouden door customs :(

Bericht door kastelke »

Waarom denk je dat het voor drugs is? Hebben ze dat gezegd?
Welke vragen hebben ze je vooraf allemaal gesteld (vooraleer ze je mee namen voor verdere vragen en onderzoek), en wat waren je antwoorden?
Hoe lang blijf je meestal in de US? Ga je altijd naar dezelfde plaats? (blijf je bij vrienden of familie?)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Re: Vastgehouden door customs :(

Bericht door Danicia »

Het was bij immigrations hij nam mn vingerprinten en stelde mij de gebruikelijke vragen
daarna hield hij mn paspoort bij zich en zei ga maar tegen die muur staan tot mn collega je ophaald
daarna gaf hij mn paspoort aan zn collega en die nam me mee naar achterteren

Kastelke omdat ze ook op mn koffers klopte om te checken op dubbele bodems ect
plus ze vroegen wie er mijn tickets steeds betaald
en wie ik nou precies elke keer zie wanneer ik in Amerika ben

Ik verblijf vaak bij vrienden die ik doormiddel van mn reizen heb leren kennen
en ik zeg gewoon dat ik kom voor vakantie en om mensen te bezoeken
ik blijf meestal zoon 2 weken in de US
Gebruikersavatar
guinevere
Amerika-expert
Berichten: 1646
Lid geworden op: 28 aug 2007, 01:49
Locatie: MD

Re: Vastgehouden door customs :(

Bericht door guinevere »

Ja, één keer ... en dat was gelijk reden voor mij om de VS niet meer te verlaten tot ik mijn green card kreeg.

Bij mij kwam het doordat ik zonder dat ik het wist maar liefst 3 alien (A) nummers had. Geen wonder dat ik er gelijk uitgepikt werd, want mijn verhalen kwamen niet overeen met wat ze in de computer hadden staan voor het ene A nummer -- dat ik per abuis een verlopen advanced parole document bij me had maakte het er niet beter op. Ik had uiteraard wel een geldige, maar die lag thuis in de safe. :roll:

Ik heb lange tijd in de "special interrogations" kamer gezeten. Aldoor weer nieuwe vragen, dan lieten ze me weer even zitten, dan opnieuw hetzelfde vragen, nog meer vragen, weer wachten, druk overleggen, wachten, meer vragen, bellen ... Ik was sowieso al op van de lange vlucht en met de spanning erbij heb ik echt tranen met tuiten zitten huilen. De arme beambten hadden volgens mij wel met me te doen. Eindelijk, het verlossende woord: ik mocht de VS weer in! Nog steeds grote dank voor de lieve meneer die op het nippertje opmerkte dat ik meerdere A nummers had ... hij zei nog dat het niet veel gescheeld had of ze hadden me de toegang geweigerd.

Mijn immigratie advocaat heeft direct met USCIS contact opgenomen en ervoor gezorgd dat alles weer onder 1 nummer kwam. :thumbup:

Danica, succes over 2 weken! Hopelijk mag je deze keer gewoon doorlopen.
Afbeelding
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door USInsider »

Je komt naar de US 'iets meer dan gemiddeld'. Dus werd je aan extra scrutiniy blootgesteld.
Of je bent gewoon in de steekproef gevallen.
Maar je had - denk ik - een sluitend verhaal en dus is het daarbij gebleven. Je bent toegelaten.

Twee mogelijkheden: of je hebt zo overtuigend aangetoond dat je 'kosher' bent, dat men je de volgende keer gewoon door laat gaan.
Of je bent 'in de kijker' gekomen en dit zal nu vaker gebeuren als je toegang tot de US vraagt.

Toen wij anderhalf jaar in Canada woonden omdat mijn man zijn H-1B werkvergunning 'op' was moesten we regelmatig enkele dagen naar de US. (Man moest besprekingen bijwonen bij US bedrijf). Wij moesten dan naar de controlepost voor paspoortcontrole en iedere keer werden we ondervraagd en werd onze auto en onze bagage volledig doorzocht.

De enige raad die ik je kan geven is: nooit tegenspreken. De vragen zo kort mogelijk beantwoorden. Geen extra details geven tenzij daarom wordt gevraagd.
Geen zaken meenemen bv. levensmiddelen, die niet zijn toegestaan. En als je 'food' dat wel mag meeneemt, altijd aangeven op het formulier dat je in het vliegtuig krijgt.
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Danicia »

Ik hoop dat ik volgende keer lekker door mag lopen en op mn gemak nog even uitgebreid kan eten voor ik mn volgende vlucht pak
heb 3,5 uur overstap tijd

Overstaptijden van 1,5 uur doe ik niet meer aan vanwege dit soort situaties...


Maarja komt goed!
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door meyem »

Vind je het nou echt zo'n probleem? Die lui staan daar om drugs smokkelaars en aanverwante klojo's te vinden ... dat doen ze grotendeels op instinct en dus doorzoeken ze soms onschuldige passanten .... het hoort bij reizen met een vliegtuig ...
Over het algemeen zul je niet al te onheus behandeld worden ... kijk je nooit naar border security?
Als het gebeurt: blijf vriendelijk en doe niet moeilijk, dan ben je het snelste klaar
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door vana »

Ja, het is ons overkomen bij onze tussenstop in Detroit. Mijn man is zonder enige uitleg en reden twee uur vastgehouden in een kamertje waar hij op zijn zachtst gezegd heel onaardig is behandeld. Ik heb twee uur lang met de kinderen op de grond bij de verlaten bagageband op mijn man zitten wachten zonder enige uitleg wat er aan de hand was.
Daardoor hebben wij onze vlucht naar Phoenix gemist en moesten nog vier uur wachten tot we verder konden vliegen.
meyem schreef:....Vind je het nou echt zo'n probleem? ...
Ik vind het geen probleem dat er controle is, maar de intimiderende manier waarop mijn man behandeld werd vind ik wel een probleem. Als ze je er uit pikken voor een steekproef, prima. Maar er is mijns inziens geen enkele reden om iemand zo af te bekken en te intimideren als hij gewoon met vrouw en kinderen naar de USA reist en keurig antwoord geeft op de vragen van de beambte.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Harry »

Ik ben er ook een keer uitgepikt in Houston, het verhaal is verder hetzelfde als bij Marjon, gelukkig ging het bij mij allemaal wat sneller zodat we wel onze volgende vlucht nog konden halen.
meyem schreef:Vind je het nou echt zo'n probleem?
Als er gewoon een paar normale vragen gesteld zouden worden niet nee, maar ook hier dezelfde ervaring als Marjon, je wordt erg onder druk gezet en ze geven je meteen het gevoel dat je ergens van beschuldigd wordt zonder dat dat uitgesproken wordt. Het was op zijn zachtst gezet een erg onaangename ervaring.
Ik heb alle jaren daarna nooit meer een probleem gehad.
Yankee-Doodle
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 mei 2013, 21:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Yankee-Doodle »

Ik vind het allemaal niet zo verdacht.
Die Amerikanen weten ook wel dat hun land niet zo bijzonder is dat je er 2 a 3 keer per jaar naar toe wilt.
Kalm blijven en rekening houden met een je overstap tijd.
Als je een programma kijk op Discovery als "How to catch a Smugler" dan snap je wel dat alleen reizende mensen die vaak langs komen hoe dan ook verdacht zijn.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door USInsider »

Tsja, als ik lees hier dat iemand 30 uur vastzit zonder eten of drinken en terug op het vliegtuig wordt gezet vanwege drie maanden/90 dagen misverstand, dat een schaakgrootmeester in de problemen raakt door twee middagen schaakles te zulen geven aan kids in een achterstandsbuurt tegen vergoeding, dat familie moet achterblijven in aankomsthal zonder eten/drinken en in knagende onzekerheid, dan vraag ik me echt af hoe dit de veiligheid van de US moet dienen.
Deze voorbeelden geven ook aan dat het vooral gaat om het signaleren van personen die mogelijk illegaal zullen werken in de US.
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Danicia »

meyem schreef:Vind je het nou echt zo'n probleem? Die lui staan daar om drugs smokkelaars en aanverwante klojo's te vinden ...
Ik vind het wel een probleem ja want ik loop toch risico mijn connecting flight te missen....

Harry het is inderdaad geen fijne ervaring
Ook probeerde ze woorden in mijn mond te leggen ect... Maar als jij zegt dat je de keren erna er niet meer bent uitgepikt dan voel ik me er voor prima bij
Ik geef het maar 50/50 :thumbup:
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Danicia »

vana schreef:Ja, het is ons overkomen bij onze tussenstop in Detroit. Mijn man is zonder enige uitleg en reden twee uur vastgehouden in een kamertje waar hij op zijn zachtst gezegd heel onaardig is behandeld. Ik heb twee uur lang met de kinderen op de grond bij de verlaten bagageband op mijn man zitten wachten zonder enige uitleg wat er aan de hand was.
Daardoor hebben wij onze vlucht naar Phoenix gemist en moesten nog vier uur wachten tot we verder konden vliegen.
.
Oh getver en ik vlieg nu ook met Detroit als layover :|

Slaat echt nergens op dat ze dan enkelt je man eruit hebben gepikt!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door bedeve »

Het lijkt op de wijze waarop je 40 jaar geleden in Nederland door de politie werd aangehouden.
"Zo; en van wie is deze auto " ...
Het lijkt op de spanning die je had om met lang haar de Spaanse grens te passeren.
Wij zijn het niet meer gewend om door een gezagsdrager doorgevraagd te worden.
Gezagsdrager ?
Dat was bij ons " vroeger "
In de USA is dat ook nu .
Is het erg ?
Laatst gewijzigd door bedeve op 01 jan 2015, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door vana »

Ja
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door USInsider »

Ik ben oud genoeg om me te herinneren hoe men 40 jaar geleden (door verkeerspolitie) werd aangehouden en ondervraagd.
Tenzij er ernstige verdenking tegen je was, werd je - meestal - beleefd en vriendelijk behandeld.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door bedeve »

USInsider schreef:Ik ben oud genoeg om me te herinneren hoe men 40 jaar geleden (door verkeerspolitie) werd aangehouden en ondervraagd.
Tenzij er ernstige verdenking tegen je was, werd je - meestal - beleefd en vriendelijk behandeld.
Van wie is deze auto ?
Van je vader ?
En weet die ook wel dat jij met zijn auto rijd ?

Het navragen kennen wij niet meer.
Een TSA beambte zegt dat je even wat meer vragen krijgt.
Je komt in een hok met meer mensen die worden nagevraagd.
Whats Up ??


PS
Dat van die auto en politie was wat langer dan 40 jaar geleden
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door meyem »

Nu ja, ik heb vooralsnog nooit vervelende dingen meegemaakt. Ik ben er wel een keer of wat (niet in Amerika, maar elders) tussenuit gepikt voor complete koffercontrole .... het houdt op, okay, maar nogmaals, het hoort bij vliegen, IMO.
Onbeleefd ondervraagd worden is wat anders, dat geef ik toe, maar ik denk altijd stiekem dat die toon wsl niet eenrichtingsverkeer was ....
En het is natuurlijk onzin om nu te denken dat je per se nog een keer uitgepikt wordt. Die kans is heel wat kleiner dan 50 - 50
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door USInsider »

Ik kan je uit ervaring vertellen dat de taktiek meestal is de ondervraagde zich schuldig te laten voelen, en dat dat op vrij onbeleefde manier gebeurt.
En nee, ik had mijn mond nog niet opengedaan - dus hoe dat 2-richting kan zijn ontgaat me.
Maar misschien geeft het de snelste resultaten - bij onschuldige mensen dan - en er moeten grote aantallen 'verwerkt' worden.

(Edit vanwege vergissing).
Laatst gewijzigd door USInsider op 02 jan 2015, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer