Vastgehouden door immigrations :(

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Danicia »

Het blijft gewoon een stom iets
Maar voortaan als ik weer naar Amerika reis blijf ik zeker weten een lange layover erbij doen bij het boeken want ik heb zoon idee dat ze me nog wel een aantal keer zullen vast houden en ik wil niet mn connecting flight missen... :thumbup:
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Danicia »

Ik ben in mei ook weer naar amerika gegaan en nu via Dublin
en helaas ook weer detained en verhoord nadat ik weer een kruis op mn bonnetje had uit de machine
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door PSVwally »

Jij hebt denk ik echt gewoon ergens een vlaggetje achter je persoonsgegevens staan, waar je zo één, twee, drie niet meer vanaf gaat komen ben ik bang.
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Danicia »

Correct ben na dit topic ook op mn verdere reizen ELKE x detained ik heb de laatste keer ook een soort contract moeten tekenen
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door mtl »

Dat is vervelend. Om wat voor contract ging dat?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Almere vak V »

Maar heb je inmiddels ook een reden waarom ze je er steeds tussen uit halen? En uiteraard benieuwd wat er in dat contract dan staat wat je hebt moeten tekenen. Je moet ergens om een bepaalde reden een vinkje (geen groen...) achter je naam hebben staan. Toeval bestaat niet...

Ik zelf kom zakelijk tientallen keren per jaar in Amerika. En dat al ruim 20 jaar. Tussen september en februari zelfs wekelijks. Ook prive eigenlijk elke vakantieperiode. Jarenlang op een ESTA. Maar inmiddels ook al weer ruim wat jaren op een Global Entry. Thank God for that!!

Reis 99 van de 100 keer met Delta dus kom eigenlijk altijd op dezelfde HUBS binnen. Ken de mensen inmiddels ook. En er wordt met enige regelmaat driftig heen en weer gezwaaid. En als ik aangehouden word dan is het om even bij te praten. Waar ik nu weer naar onderweg ben en vooral voor wie. En hoe het met de kinderen is.

Maar ook in het begin hier eigenlijk nooit echt problemen mee gehad. Ja, tuurlijk worden er vragen gesteld als je soms 2 keer per week het land binnenkomt. Wat kom je doen? Zakelijk of prive? Ze hebben er ook wel is iemand bijgehaald. Ze hebben me ook wel is gevraagd naar hotelreserveringen. Ze hebben me zelf wel is gevraagd naar foto's. Na 9/11 was het een tijd zelfs echt niet leuk. Nu vragen ze me alleen naar kaartjes voor wedstrijden.

Wat ik wel altijd geleerd heb is op elke vraag antwoord geven. Altijd beleefd blijven. Altijd vriendelijk blijven. Wil de beambte een praatje maken doe ik gezellig mee. Willen ze geen praatje maken dan hou ik mn mond. Maar goed, zoals gezegd, met Global Entry is dat eigenlijk verleden tijd.
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door PetraGL »

Almere vak V schreef:
23 nov 2020, 17:25
Global Entry.
Heb je zo een Global Entry zelf aan moeten vragen of krijg je die automatisch?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Almere vak V »

PetraGL schreef:
28 nov 2020, 21:44
zelf aan moeten vragen of krijg je die automatisch
Er gaat niks automatisch in Amerika zullen we maar zeggen. Dus ook dit niet!

Global Entry vraag je (uiteraard) zelf aan. Alleen is die mogelijkheid vaak beperkt. Het is nu al weer een forse periode geleden dat je hiervoor de aanvraag kon. Aanvraag kost $100 en als deze goed wordt gekeurd is deze geldig voor 5 jaar. Goedkeuring volgt naar aanleiding van een gesprek op een vliegveld in Amerika.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door chippie777 »

Almere vak V schreef:
23 nov 2020, 17:25
KNIP..

Wat ik wel altijd geleerd heb is op elke vraag antwoord geven. Altijd beleefd blijven. Altijd vriendelijk blijven. Wil de beambte een praatje maken doe ik gezellig mee. Willen ze geen praatje maken dan hou ik mn mond. Maar goed, zoals gezegd, met Global Entry is dat eigenlijk verleden tijd.
Precies, dit is hoe ik het ook altijd doe. Hoe moe je ook bent van het reizen probeer je in te leven in de persoon voor je die jouw papieren controleert. Korte antwoorden, niet meer vertellen dan je gevraagd wordt. En let op je engels, als je soms te letterlijk vertaalt dan kunnen er misverstanden ontstaan. Ik ben ooit eens met een collega naar de USA geweest. Bij de bekende vraag Wat kom je doen, antwoorden hij: “I’m here for work.” Toen gingen alle alarmbellen af en miste hij z’n aansluiting. Kwam uiteindelijk wel goed maar leverde een hoop ongemak op. Was zijn antwoord geweest “I’m here voor business” was er zeer waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Almere vak V »

chippie777 schreef:
30 nov 2020, 11:58
Bij de bekende vraag Wat kom je doen, antwoorden hij: “I’m here for work.” Toen gingen alle alarmbellen af en miste hij z’n aansluiting.
Haha!!

Of ie meteen in het rijtje met taalblunders kan en moet weet ik niet. Maar dat het even wat oponthoud veroorzaakt lijkt me helder... :blink:
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door GoBucks »

Almere vak V schreef:
23 nov 2020, 17:25
...
Ik zelf kom zakelijk tientallen keren per jaar in Amerika. En dat al ruim 20 jaar. Tussen september en februari zelfs wekelijks.
Wat vertel je dan aan immigratie? Als je zo vaak voor je werk op en neer vliegt? Je bent toch 'aan het werk' in Amerika, kan dat dan op een Esta?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door Almere vak V »

GoBucks schreef:
30 nov 2020, 16:39
Wat vertel je dan aan immigratie?
Nu met Global Entry helemaal niks meer...

Ik doe dit werk nu voor het 21e seizoen. In het begin zeg je dat je voor business komt. Als ze dan doorkrijgen dat je vaker komt willen ze weten wat voor business. Dat leg je dan netjes uit. Ze hebben ook wel eens om bewijs gevraagd. Ik neem aan dat ze aantekeningen maken in het systeem. Want op den duur verdwenen de vragen. Op een gegeven moment kom je op dezelfde vliegvelden ook dezelfde beambtes tegen. Dan ga je elkaar herkennen. Best grappig...

Heb zelfs met regelmaat meegemaakt dat ik uit de rij werd gehaald en dat er een hokje werd geopend waar ik dan geholpen werd door een beambte die me had herkend. Mooiste verhaal is dat ik jaren geleden ergens op een tussenstop een client (topsporter) een hapje zat te eten en dat er een beambte langs kwam en mij herkende en even een praatje maakte. Mijn tafelgenoot was stomverbaasd. Hij zegt dat gebeurd mij altijd. Kwam ik de beambte een paar maanden later weer tegen. Zie die, ik durfde niks tegen je tafelgenoot te zeggen... :D :D

Maar heb nu al jaren Global Entry. Je loopt dan direct door naar de kiosk. Laat je vingerafdrukken nemen. Je krijgt dan de vragen zoals je die ook van het blauwe papiertje krijgt. Dan krijg je je printoutje mee en loop je langs de balie. Dan is het vaker niet meer dan een knikje en loop je weer verder. En als je pech hebt en het is echt druk. Dan hooguit een minuutje of 10.
GoBucks schreef:
30 nov 2020, 16:39
Je bent toch 'aan het werk' in Amerika, kan dat dan op een Esta?
Global Entry is niet veel meer dan een Esta met een paar extra face to face vragen in Amerika die ipv van 2 jaar 5 jaar geldig is en $100 kost ipv $13...
Alleen de rij is er een stuk korter. Als er al een rij is. :wink:
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door chippie777 »

Almere vak V schreef:
30 nov 2020, 12:33
chippie777 schreef:
30 nov 2020, 11:58
Bij de bekende vraag Wat kom je doen, antwoorden hij: “I’m here for work.” Toen gingen alle alarmbellen af en miste hij z’n aansluiting.
Haha!!

Of ie meteen in het rijtje met taalblunders kan en moet weet ik niet. Maar dat het even wat oponthoud veroorzaakt lijkt me helder... :blink:
Uiteindelijk kwam het goed en we hebben er nog vaak om gelachen en hij is naderhand ook gewoon weer naar de USA geweest zonder problemen. Soms is het ook lastig om uit te leggen wat voor werk je doet, zolang ze maar niet denken dat jij werk doet wat zij (USA citizens) behoren te doen. Als er wordt doorgevraagd naar wat voor werk/business dan antwoord ik meestal iets in de trend van I’m here to supervise. Dat is tot nu toe afdoende genoeg geweest.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer