Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visum voor 8 dagen geweigerd
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Visum voor 8 dagen geweigerd
Mijn vrouw ( Russische ) en ik (Nederlander) getrouwd, 2 kinderen, beiden een vaste baan, eigen huis, etc.. dus een normaal Nederlandss gezin, hebben besloten de kerst met zijn tweeën in New York te vieren.
Vlieg tickets gekocht, Visum voor mijzelf via de ESTA, voor mijn vrouw, Russisch paspoort met Nederlandse verblijfsvergunning moet een afspraak maken op het consulaat in Amsterdam.
Wat voorbereiding getroffen met documenten zoals:
Geldig paspoort
Het ds-160 form
Juiste foto's + afmeting
Trouwboekje
Geboorte aktes kinderen
Vlieg tickets
Ticket hotel
Arbeidscontracten
salarisstroken
Lidmaatschap sportschool, je weet immers nooit
Kinderen blijven die week bij Oma.
Na anderhalf minuut met vragen van :
Hoelang ga je. waarom, hoelang woon je in Nederland, heb je werk, getrouwd, kinderen, doel van je reis, hoppa weer naar buiten met een afwijzing (214 b)
Geen genoeg bewijs dat ze banden hebben heeft met het land buiten de USA. Zijn de kinderen niet een redenen? Maar er werd niet eens gevraagd naar de documenten die we allemaal bij ons hadden.
Heeft het zin om nogmaals te gaan en dat ik dan meega als echtgenoot en eventueel de kids mee en Oma mee?
Vlieg tickets gekocht, Visum voor mijzelf via de ESTA, voor mijn vrouw, Russisch paspoort met Nederlandse verblijfsvergunning moet een afspraak maken op het consulaat in Amsterdam.
Wat voorbereiding getroffen met documenten zoals:
Geldig paspoort
Het ds-160 form
Juiste foto's + afmeting
Trouwboekje
Geboorte aktes kinderen
Vlieg tickets
Ticket hotel
Arbeidscontracten
salarisstroken
Lidmaatschap sportschool, je weet immers nooit
Kinderen blijven die week bij Oma.
Na anderhalf minuut met vragen van :
Hoelang ga je. waarom, hoelang woon je in Nederland, heb je werk, getrouwd, kinderen, doel van je reis, hoppa weer naar buiten met een afwijzing (214 b)
Geen genoeg bewijs dat ze banden hebben heeft met het land buiten de USA. Zijn de kinderen niet een redenen? Maar er werd niet eens gevraagd naar de documenten die we allemaal bij ons hadden.
Heeft het zin om nogmaals te gaan en dat ik dan meega als echtgenoot en eventueel de kids mee en Oma mee?
Re: Visum voor 8 dagen geweigerd
Hey wat vervelend zeg. Er is een topic over een vergelijkbare situatie ( meerdere eigenlijk) van een ander stel.
Hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=56672
Bij hen is het uiteindelijk bij tweede poging wel gelukt.
Succes!
Hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=56672
Bij hen is het uiteindelijk bij tweede poging wel gelukt.
Succes!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
We gaan hier een apart subforum moeten starten: 'Afgewezen B2'
Het lijkt haast wel dat, als je geen Nederlander bent, je gewoon automatisch een 'nee' krijgt.

Het lijkt haast wel dat, als je geen Nederlander bent, je gewoon automatisch een 'nee' krijgt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-expert
AllesAmerika is inmiddels nr. 1 als je "B2 afgewezen" in de diverse zoekmasjiens gooit, dus dat kan evengoed verklaren waarom zich hier de laatste tijd zoveel mensen melden.
Wat ik graag zou willen weten voor hen die na jullie komen: heeft ze kunnen vertellen dat de kinders in NL blijven bij Oma? Als niet, dan is het antwoord voor de volgende die er mee staat, zulks direct te melden in reactie op de eerste vraag hoelang/waarom. (E.g. "Even met hubbie alleen er tussenuit, terwijl de kinders bij Oma blijven." oid.)
Gr., Flipje
Wat ik graag zou willen weten voor hen die na jullie komen: heeft ze kunnen vertellen dat de kinders in NL blijven bij Oma? Als niet, dan is het antwoord voor de volgende die er mee staat, zulks direct te melden in reactie op de eerste vraag hoelang/waarom. (E.g. "Even met hubbie alleen er tussenuit, terwijl de kinders bij Oma blijven." oid.)
Gr., Flipje
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik vraag me serieus af of deze mensen met afwijzingen allemaal door dezelfde persoon geholpen zijn. Ik krijg het gevoel dat er één persoon op het consulaat werkt die consequent alles wat niet Nederlands is afwijst.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zelfde vraag hier. Was de behandelend ambtenaar een man? Hoe zag hij eruit?vana schreef:Ik vraag me serieus af of deze mensen met afwijzingen allemaal door dezelfde persoon geholpen zijn. Ik krijg het gevoel dat er één persoon op het consulaat werkt die consequent alles wat niet Nederlands is afwijst.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Not easy blijkbaar als je een B2 wilt . . .
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Vaste baan, eigen huis, kinderen in Nederland, ... Hoe kan je in godsnaam nog meer "banden met Nederland" bewijzen? 

Onze blog: http://sarahfilip.wordpress.com/
Ik denk niet dat het aan de Consular Officer ligt, hoewel de een behulpzamer lijkt dan de ander inderdaad.
Dep. of State geeft aan dat men de beste en snelste kans maakt voor een toeristen visum in het land waar men burger zowel als resident is.
Is iemand en burger en resident dan is zijn/haar doopceel te volledig lichten in het land van aanvrage.
Is iemand in een land burger en in een ander land resident dan wordt moet in twee landen gegevens gecontroleerd worden.
(Ik weet overigens niet tot welke gegevens in een land de US toegang heeft.)
Dat controleren van gegevens begint op het moment dat het Consulaat de electronsiche aanvrage DS-160 ontvangt.
De US hanteert het reciprociteits principe. Als op dit moment US citizens problemen hebben met het verkrijgen van visums voor een bezoek aan/verbijf in Rusland, kan dat weerslag hebben op Russen die een visum aanvragen voor de US.
Dep. of State geeft aan dat men de beste en snelste kans maakt voor een toeristen visum in het land waar men burger zowel als resident is.
Is iemand en burger en resident dan is zijn/haar doopceel te volledig lichten in het land van aanvrage.
Is iemand in een land burger en in een ander land resident dan wordt moet in twee landen gegevens gecontroleerd worden.
(Ik weet overigens niet tot welke gegevens in een land de US toegang heeft.)
Dat controleren van gegevens begint op het moment dat het Consulaat de electronsiche aanvrage DS-160 ontvangt.
De US hanteert het reciprociteits principe. Als op dit moment US citizens problemen hebben met het verkrijgen van visums voor een bezoek aan/verbijf in Rusland, kan dat weerslag hebben op Russen die een visum aanvragen voor de US.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
hoppa, consulaat is koppig, wij ook. Aanvraag opnieuw gedaan, bij de vraag of een eerdere aanvraag is afgewezen, met [Ja] beantwoord en geheel toegelicht en medegedeeld dat er niet eens de kans is gegeven om te vertellen dat kinderen bij oma blijven en alle documenten die wij bij ons hadden niet eens voor inzage ingenomen zijn, waren wij zeer teleurgesteld.
Opnieuw betaald, afspraak gemaakt en wat schets de verbazing, de oude man bij loket 3 liet het nu wel doorgaan. Direct heeft mijn vrouw gezegd op de vraag van "Wat ga je doen' ONZE 2 KINDEREN VAN 3 EN 8 JAAR BLIJVEN BIJ OMA EN WIJ GAAN 1 WEEKJE NAAR NEW YORK ONZE VERJAARDAGEN VIEREN, ZIE GEBOORTE DATUM PASPOORT", en hoppa, even wachten, wat tekst en uitleg en visum nu wel toegewezen, terwijl er niets anders is veranderd aan de situatie.
Mijn inziens willen ze laten zien dat ze machtig zijn en je het maar te doen hebt met hun goed humeur en uiteindelijke keuze van wel of geen visa... New York, here we come
succes iedereen, onthoud, de aanhouder wint......
Opnieuw betaald, afspraak gemaakt en wat schets de verbazing, de oude man bij loket 3 liet het nu wel doorgaan. Direct heeft mijn vrouw gezegd op de vraag van "Wat ga je doen' ONZE 2 KINDEREN VAN 3 EN 8 JAAR BLIJVEN BIJ OMA EN WIJ GAAN 1 WEEKJE NAAR NEW YORK ONZE VERJAARDAGEN VIEREN, ZIE GEBOORTE DATUM PASPOORT", en hoppa, even wachten, wat tekst en uitleg en visum nu wel toegewezen, terwijl er niets anders is veranderd aan de situatie.
Mijn inziens willen ze laten zien dat ze machtig zijn en je het maar te doen hebt met hun goed humeur en uiteindelijke keuze van wel of geen visa... New York, here we come

Geweldig nieuws, fijne reis en geniet ervan!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mooi dat het nu wel gelukt is. Alvast een fijne vakantie.
Gefeli!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Proficiat !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht