Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Informatie expat idee
Informatie expat idee
Mijn vrouw en ik hebben aangegeven bij haar werkgever dat wij naar Amerika toe willen gaan, mijn vrouw gaat dan op expat basis.
Nu zitten wij met een paar vragen: wij hebben een koophuis hier en die staat onder water maar wij willen er wel vanaf omdat zoals de planning nu in ons hoofd is wij na Amerika door gaan naar zuid Amerika. Wat kan en zal een werkgever voor ons kunnen betekenen?
En wat zijn nog meer belangrijke expat voorwaarden die redelijk normaal zijn?
Wij hebben wel al een overzicht gehad wat het bedrijf in grove lijnen wil doen zoals onze prive auto er heen brengen en onze huisraad. Maar we zoeken een soort van lijstje wat nou normale voorwaarden zijn voor expats.
Onze prive auto is een audi tt, zal dat toevallig nog problemen gaan opleveren in Amerika qua keuringen enzo?
Nu zitten wij met een paar vragen: wij hebben een koophuis hier en die staat onder water maar wij willen er wel vanaf omdat zoals de planning nu in ons hoofd is wij na Amerika door gaan naar zuid Amerika. Wat kan en zal een werkgever voor ons kunnen betekenen?
En wat zijn nog meer belangrijke expat voorwaarden die redelijk normaal zijn?
Wij hebben wel al een overzicht gehad wat het bedrijf in grove lijnen wil doen zoals onze prive auto er heen brengen en onze huisraad. Maar we zoeken een soort van lijstje wat nou normale voorwaarden zijn voor expats.
Onze prive auto is een audi tt, zal dat toevallig nog problemen gaan opleveren in Amerika qua keuringen enzo?
Re: Informatie expat idee
Als je van je huis af wilt dan lijkt me dat jouw probleem. Natuurlijk kan je jouw werkgever vragen om mee te denken maar ik denk niet dat ze verplicht zijn om jouw huis te kopen. Een koper voor een huis vinden die ook nog eens onder water staat wordt natuurlijk helemaal een probleem. 
Ja dat huis van ons is echt een blok aan ons been pffff.. Wellicht accepteren we de restschuld en gaan toch gewoon alleen dan moeten we er rekening mee gaan houden dat je die restschuld van uit Amerika afbetaald.
In ons geval is het huis onze eigen zaak, daar doet/moet het bedrijf niets mee. Ik heb gehoord dat grote bedrijven vaak juist expliciet willen dat je je huis in je thuisland aan houdt. Op die manier kun je altijd direct terug, zondar dat het bedrijf weer voor tijdelijke woonruimte e.d. hoeft te zorgen. Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je je huis wel verkoopt, het bedrijf je huurkosten in je nieuwe woonland niet meer (geheel) gaat vergoeden, aangezien je ook geen woonlasten meer hebt in je thuisland.
Even goed navragen dus, maar ik zou zeker niets verwachten.
Overigens verhuren wij nog steeds onze woning in NL. Wel een keer proberen te verkopen, maar dat liep helemaal niet, dus nu erg blij met een vertrouwde huurder.
Even goed navragen dus, maar ik zou zeker niets verwachten.
Overigens verhuren wij nog steeds onze woning in NL. Wel een keer proberen te verkopen, maar dat liep helemaal niet, dus nu erg blij met een vertrouwde huurder.
Terug in Texas!
Jullie hebben het huis verhuurd via een bureau? Of eigenhandig gedaan?... En jullie huuropbrengst dekt jullie hyphotheek en de extra kosten voor groot onderhoud ?
Dat zou misschien ook nog een optie voor ons zijn en dan hopen dat we het huis kunnen verkopen zodra de markt weer beter is.
Dat zou misschien ook nog een optie voor ons zijn en dan hopen dat we het huis kunnen verkopen zodra de markt weer beter is.
Wij hebben het eerst 4 jar via een bureau gehuurd, veel gedoe, een keer een huurder die vertrok met de noorderzon en betalingsachterstand, moeite om ons geld te krijgen, uiteindelijk net gekregen voordat het bureau failliet ging. Dat wilden we niet meer, dus we wilden verkopen. Nu verhuren we zelf aan een collega van mijn man. Deze keer dekt het net niet helemaal de kosten (na een huurverhoging geloof ik inmiddels net wel), maar we hebben de afspraak dat hij alles zelf regelt (reparaties trekt hij, na onze goedkeuring, af van de huur) en het huis netjes houdt, en hopelijk kunnen we het zo in de toekomst alsnog verkopen.
Achteraf gezien hadden we het meteen moeten verkopen, toen was de markt nog wel goed. Maar ja, we hadden toen ook een nieuwbouwhuis (alleen fundering) die we wel hebben verkocht, en allebei op dat moment snel verkopen was iets te veel van het goede.
Achteraf gezien hadden we het meteen moeten verkopen, toen was de markt nog wel goed. Maar ja, we hadden toen ook een nieuwbouwhuis (alleen fundering) die we wel hebben verkocht, en allebei op dat moment snel verkopen was iets te veel van het goede.
Terug in Texas!
mbt je auto: die zou ik in Nederland verkopen, van dat geld kun je waarschijnlijk een nieuwe aanschaffen in de USA, waarschijnlijk zelfs een TT S 
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Hahaha jij spreekt mijn taal jrabakker
En qua huis wat er ook kan is de restschuld accepteren en vragen of het bedrijf wil voorschieten en dat wij hun dan weer terug betalen. Zijn we er tenminste wel vanaf na 5 a 10 jaar.. En de restschuld zal vast iets minder worden na 5 jaar maar dan moet je nog steeds hopen dat je een goede huurder hebt.
En qua huis wat er ook kan is de restschuld accepteren en vragen of het bedrijf wil voorschieten en dat wij hun dan weer terug betalen. Zijn we er tenminste wel vanaf na 5 a 10 jaar.. En de restschuld zal vast iets minder worden na 5 jaar maar dan moet je nog steeds hopen dat je een goede huurder hebt.
precies, ik heb hier net een 2014 S5 aangeschaft, in nederland zou die letterlijk 2x zoveel kosten als hier!
Ik had al gekeken op de Amerikaanse autotrader en de prijzen zijn een stuk leuker dan hier in NL dat is 1 ding zeker
en geen wegenbelasting, goedkopere brandstof, etc. 1x per jaar 'tags', die zijn hier voor mijn auto zo'n $175. Stukken leuker, absoluut!
En qua verzekering? En zal er een groot verschil zijn omdat wij op expat basis gaan?
Zorg dat je een engelstalige vertaling van je huidige verzekering hebt waarin staat hoe lang je al schadevrij rijdt, dat helpt met hier je premies laag te houden.
Volgens mij krijg je gewoon een normale autoverzekering, je komt immers voor langere tijd, en op een visa dat werken toestaat.
Ik betaal nu ongeveer 130$ per maand, maar dat is dan wel met volledige dekking en hele hoge verzekerde bedragen, inclusief voor un- en underinsured drivers.
Volgens mij krijg je gewoon een normale autoverzekering, je komt immers voor langere tijd, en op een visa dat werken toestaat.
Ik betaal nu ongeveer 130$ per maand, maar dat is dan wel met volledige dekking en hele hoge verzekerde bedragen, inclusief voor un- en underinsured drivers.
Om even terug te komen op je initiele vraag het volgende:Basics schreef:Maar we zoeken een soort van lijstje wat nou normale voorwaarden zijn voor expats.
- hou er rekening mee dat je mogelijk nieuwe wasser/droger/tv/koelkast ed zal moeten aanschaffen dus een vergoeding of gebruik van credit card van bedrijf zal je moeten bespreken
- pernsioen doorbetaling regelen
- belastingaangifte regeling, wij werden geholpen door Ernst & Young. Maar je zal zowel in Nederland als US belastingaangifte moeten doen.
- regeling voor ziektekosten verzekering
- regeling om jaarlijks terug te vliegen voor familiebezoek
- terugkeer regeling in geval van einde contract of in geval heimwee van gezinslid
- tijdelijke huisvesting met meubels, je spullen zijn week of 6 tot 10 onderweg. Denk ook aan aanschaf eerste boodschappen als je aankomt, koelkast is leeg en het kost toch het nodige om hem te vullen.
Zomaar wat in me opkomt, het is inmiddels alweer 7 jaar geleden voor ons.
Kijk hier hebben wij wat aan..en qua koelkast is inderdaad een hele goede ik las namelijk dat je geen kruiden en zo mag mee nemen uit Nederland vandaan.
Ik hoop dat ik zelf ook werk kan vinden in Amerika, maar dat zal wel goed komen.. Ben namelijk kraanmachinist en haven arbeider en daar zoeken ze overal en altijd mensen....maar de eerste 2 a 3 maanden gebruiken wij voor het regelen van alles zodat mijn vrouw zich kan focussen op haar werk.
Ik hoop dat ik zelf ook werk kan vinden in Amerika, maar dat zal wel goed komen.. Ben namelijk kraanmachinist en haven arbeider en daar zoeken ze overal en altijd mensen....maar de eerste 2 a 3 maanden gebruiken wij voor het regelen van alles zodat mijn vrouw zich kan focussen op haar werk.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Als partner is het lang niet altijd mogelijk om hier legaal te werken. Dat is dus ook iets wat je goed moet uitzoeken.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Mss een heel domme vraag, maar wat is een koophuis onder water?
Ik neem aan dat het niet overstroomd is momenteel?
Ik neem aan dat het niet overstroomd is momenteel?
Groetjes,
Carine
Carine
-
harryvanrooy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik lees pas ook mee. Idd, is geen domme vraag, wat is dat voor een uitdrukking???
Ik denk dat ze bedoelen dat ze meer aan hypotheek schuldig zijn dan dat het huis nu waard is.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Wat je als expat kunt krijgen in kader van je vertrek voor een baan in de US, hangt af van hoe kapitaalkrachtig het bedrijf is waar je voor werkt en hoe belangrijk het is dat het bedrijf je kan overplaatsen naar een functie in de US.
Over het algemeen is het wel zo dat een L-1 'expat' meer hulp krijgt financieel en anderszins dan iemand die op een H-1B vertrekt.
Kortom het is een kwestie van uitvogelen wat andere expats die in vergelijkbare funkties voor hetzelfde bedrijf vetrokken, hebben gekregen.
Vraag: ben je van plan helemaal naar de US te verkassen uiteindelijk, of is dit een kwestie van vetrek voor bepaalde tijd ? Indien je van plan bent terug te keren kun je inderdaad overwegen je huis aan te houden.
Je kunt dan ook met werkgever overleggen dat jullie AOW premies vrijwillig worden doorbetaald in die periode en/of werknemersvoorzekeringen in Ned. worden voortgezet waar dat mogelijk is.
Wil je permanent naar de US verhuizen dan is van groot belang dat de werkgever een petitie voor een groene kaart wil indienen en daar ook 100% steun aan wil verlenen.
Mbt. werk, als jullie inderdaad op L-1 visum voor je vrouw gaan dan krijg jij een L-2 visum en daarmee kun je een work permit voor jezelf aanvragen.
Mbt. de eis je huis aan te houden. Dit komt vaak voort uit het feit dat sommige werkgevers (en hun advokaten) niet bekend zijn met het feit dat de voorwaarde 'must keep foreign residence' uit de immigration regelregeving is verwijderd omstreeks 2000. (Tot die tijd was dat inderdaad officeeel een vereiste voor non-immigrant work permits zoals de L-1.)
Iemand schreef over een no-claim verklaring. Dat werkt soms, soms ook niet. Maar niet geschoten altijd mis. Het is daarbij een goed idee om bij Rijksdienst Wegverkeer een verklaring otrent je rijbewijs te vragen en zo te bewijzen hoe lang je je rijbewijs al hebt.
Mbt. de aangeboden voorwaarden. Betalen voor verhuizing huisraad is normaal. De auto kun je beter in Ned. verkopen zoals al aangegeven.
Verder kun je inderdaad vragen om vergoeding van huur voor eerste maanden, een vergoeding voor bezoek aan Ned. eens per jaar, hulp belastingdeskundige in Ned. en in de US, relocation assistence, hulp bij en vergoeding aanvragen jouw werkvergunning, enz.
Houdt er rekening mee dat een aantal van deze emolumenten in de US als inkomen gelden en belast worden.
Over het algemeen is het wel zo dat een L-1 'expat' meer hulp krijgt financieel en anderszins dan iemand die op een H-1B vertrekt.
Kortom het is een kwestie van uitvogelen wat andere expats die in vergelijkbare funkties voor hetzelfde bedrijf vetrokken, hebben gekregen.
Vraag: ben je van plan helemaal naar de US te verkassen uiteindelijk, of is dit een kwestie van vetrek voor bepaalde tijd ? Indien je van plan bent terug te keren kun je inderdaad overwegen je huis aan te houden.
Je kunt dan ook met werkgever overleggen dat jullie AOW premies vrijwillig worden doorbetaald in die periode en/of werknemersvoorzekeringen in Ned. worden voortgezet waar dat mogelijk is.
Wil je permanent naar de US verhuizen dan is van groot belang dat de werkgever een petitie voor een groene kaart wil indienen en daar ook 100% steun aan wil verlenen.
Mbt. werk, als jullie inderdaad op L-1 visum voor je vrouw gaan dan krijg jij een L-2 visum en daarmee kun je een work permit voor jezelf aanvragen.
Mbt. de eis je huis aan te houden. Dit komt vaak voort uit het feit dat sommige werkgevers (en hun advokaten) niet bekend zijn met het feit dat de voorwaarde 'must keep foreign residence' uit de immigration regelregeving is verwijderd omstreeks 2000. (Tot die tijd was dat inderdaad officeeel een vereiste voor non-immigrant work permits zoals de L-1.)
Iemand schreef over een no-claim verklaring. Dat werkt soms, soms ook niet. Maar niet geschoten altijd mis. Het is daarbij een goed idee om bij Rijksdienst Wegverkeer een verklaring otrent je rijbewijs te vragen en zo te bewijzen hoe lang je je rijbewijs al hebt.
Mbt. de aangeboden voorwaarden. Betalen voor verhuizing huisraad is normaal. De auto kun je beter in Ned. verkopen zoals al aangegeven.
Verder kun je inderdaad vragen om vergoeding van huur voor eerste maanden, een vergoeding voor bezoek aan Ned. eens per jaar, hulp belastingdeskundige in Ned. en in de US, relocation assistence, hulp bij en vergoeding aanvragen jouw werkvergunning, enz.
Houdt er rekening mee dat een aantal van deze emolumenten in de US als inkomen gelden en belast worden.
Laatst gewijzigd door USInsider op 22 apr 2014, 08:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 11342 Weergaves
-
Laatste bericht door Piebee