Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visum nodig en hoe lang geldig?
-
ericamerika
- Amerika-ontdekker
Visum nodig en hoe lang geldig?
Mijn vriendin komt uit Argentinie, maar woont en werkt in Nederland met een verblijfsvergunning. Ik neem aan dat ze gewoon eeen visum aan moet vragen? Ik vraag met het volgende af ivm met het plannen van een reis.
- Hoe lang duurt het voordat een visum aanvraag voor vakantie is behandeld?
- Welke documenten dient mijn vriendin mee te nemen bij de aanvraag?
- Mag ze uberhaupt de aanvraag gewoon in Amstedam indienen?
- Als een visa is toegekend hoe lang is deze dan geldig?
Thanks!
- Hoe lang duurt het voordat een visum aanvraag voor vakantie is behandeld?
- Welke documenten dient mijn vriendin mee te nemen bij de aanvraag?
- Mag ze uberhaupt de aanvraag gewoon in Amstedam indienen?
- Als een visa is toegekend hoe lang is deze dan geldig?
Thanks!
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Visum nodig en hoe lang geldig?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
ericamerika
- Amerika-ontdekker
Bedankt, het kan zijn dat ik er ergens overheen lees, maar ik kan niet zien hoe lang een visum nou geldig zou zijn op het moment dat deze toegekend is. Stel dat het visum in januari wordt toegekend. Binnen welk tijdsbestek dient ze dan de VS in te reizen en hoe lang mag ze daar dan verblijven? 3 of 6 maanden
- goldenhills
- Amerika-expert
Het visum is in principe 10 jaar geldig, en je mag per keer 6 maanden blijven. Tot de laatste dag blijven is niet verstandig, jouw interpretatie van 6 maanden kan verschillen van die van de immigratiedienst. Verder heeft de immigratiedienst altijd het laatste woord. Bij binnenkomst komt de uiterlijke vertrekdatum op je I-94 te staan.
Hier is nog wat meer info: http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_1262.html
PS: het is erg belangrijk om banden met Nederland aan te tonen. Een visum aanvragen vanuit een ander land dan je land van citizenship kan extra vragen opleveren. De mensen bij het consulaat willen zoveel mogelijk overtuigd worden dat de aanvrager weer netjes de VS gaat verlaten. Een duidelijk idee van wat jullie willen gaan doen in de VS is ook belangrijk. Houd er rekening mee dat de aanvraag wordt afgewezen. Ik heb het met eigen ogen zien gebeuren toen ik op het consulaat was voor mijn eigen visum. De buitenlandse vriendin van een Nederlander was niet getrouwd, ze hadden geen kinderen, geen huis op haar naam, geen baan => geen visum. Ze hadden de tickets al geboekt...
Hier is nog wat meer info: http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_1262.html
PS: het is erg belangrijk om banden met Nederland aan te tonen. Een visum aanvragen vanuit een ander land dan je land van citizenship kan extra vragen opleveren. De mensen bij het consulaat willen zoveel mogelijk overtuigd worden dat de aanvrager weer netjes de VS gaat verlaten. Een duidelijk idee van wat jullie willen gaan doen in de VS is ook belangrijk. Houd er rekening mee dat de aanvraag wordt afgewezen. Ik heb het met eigen ogen zien gebeuren toen ik op het consulaat was voor mijn eigen visum. De buitenlandse vriendin van een Nederlander was niet getrouwd, ze hadden geen kinderen, geen huis op haar naam, geen baan => geen visum. Ze hadden de tickets al geboekt...
Laatst gewijzigd door goldenhills op 18 jun 2013, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
De tien jaar is geen vast gegeven. Ik heb de afgelopen tijd meerdere verhalen gehoord van mensen die het visum voor minder dan 10 jaar kregen. En inderdaad: de datum op het visum zegt niet zoveel. Ik heb een visum voor 5 jaar, en moet steeds binnen twee jaar het land een keertje zijn uitgeweest. Dat wordt dus inderdaad bepaald door de datum op het I-94 papiertje dat in je paspoort wordt geniet. Alhoewel: I94 schijnt op onze luchthaven inmiddels elektronisch te gebeuren, maar ik neem aan dat je er dan als toerist toch nog een print van krijgt.
Aks iemand niet een VWP overstay op zijn/haar geweten heeft dan wel een visa overtreding heeft begaan - te lang gebleven of gesnapt voor werken zonder vergunning - dan is het mogelijk een visum aan te vragen in een land dat niet je land van herkomst is.
(Als ik het goed heb is Argentinie nog niet zo lang geleden uit het VWP programma verwijderd.)
We hebben hier gemerkt dat degenen die uit een land als Argentinie of bv. Polen komen en in Ned. een B1/2 aanvragen, meestal worden geweigerd. Ze hebben nl. al bewezen makkelijk banden te verbreken (met land van herkomst). En Argentijnen worden gezien als potentieel illegale immigranten gezien de problemen in het thuisland.
Dus altijd proberen maar geen ticktes vast boeken. Meenemen zoveel mogelijk bewijsmateriaal van binding met Ned. zoals brief van werkgever (met vertaling) dat ze wordt terug verwacht, omschrijving van funktie, salaris, en datum waarop ze begon te werken.
Huurcontract.
Dinoma, ik dacht dat de I-94 nu een stempel in het paspoort is geworden met daarin de datum.
(Als ik het goed heb is Argentinie nog niet zo lang geleden uit het VWP programma verwijderd.)
We hebben hier gemerkt dat degenen die uit een land als Argentinie of bv. Polen komen en in Ned. een B1/2 aanvragen, meestal worden geweigerd. Ze hebben nl. al bewezen makkelijk banden te verbreken (met land van herkomst). En Argentijnen worden gezien als potentieel illegale immigranten gezien de problemen in het thuisland.
Dus altijd proberen maar geen ticktes vast boeken. Meenemen zoveel mogelijk bewijsmateriaal van binding met Ned. zoals brief van werkgever (met vertaling) dat ze wordt terug verwacht, omschrijving van funktie, salaris, en datum waarop ze begon te werken.
Huurcontract.
Dinoma, ik dacht dat de I-94 nu een stempel in het paspoort is geworden met daarin de datum.
Mijn man moet bij Global Entry de I94-gegevens zelf invoeren en krijgt dan desgevraagd een printje, maar het kan best zijn dat er een stempel wordt gezet als je je bij een loket meldt. Er schijnt een website te zijn waar je je elektronische I94 naderhand kunt uitprinten, maar misschien is zo'n stempel voor bijvoorbeeld het verlengen van je rijbewijs goed genoeg. Hoe dan ook: de argeloze toerist zal toch minstens wel íets in zijn paspoort krijgen waaraan hij kan zien wanneer hij uiterlijk het land uit moet.oortjes schreef:Dinoma, ik dacht dat de I-94 nu een stempel in het paspoort is geworden met daarin de datum.
-
Amerikandries
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hallo Dimona, Erica & Goldenhills, oftewel de Amerika experts.
Ik ben net een maandje in Amerika, beetje aan het rondreizen en ontdekken en merk dat ik wel wat langer dan de voorgeschreven 3 maanden zou willen blijven.
Hoe opteer ik voor het 5 of dan wel 10 jarig visum waarover jullie schrijven in bovenstaande reacties?
Ik werk als zelfstandig freelancer, geregistreerd bij de KvK in A'dam, maar kan mijn werk uitvoeren waar ik maar wil.
Bovendien heb ik een koophuis in A'dam en deze reeds onderverhuurd, omdat ik al hier in Amerika ben.
Welke visa zou ik voor moeten opteren, welke formulieren invullen én, kan dit allemaal vanuit Amerika, óf zal ik toch terug moeten naar NL om dit te regelen?
Graag jullie reacties.
Ik ben net een maandje in Amerika, beetje aan het rondreizen en ontdekken en merk dat ik wel wat langer dan de voorgeschreven 3 maanden zou willen blijven.
Hoe opteer ik voor het 5 of dan wel 10 jarig visum waarover jullie schrijven in bovenstaande reacties?
Ik werk als zelfstandig freelancer, geregistreerd bij de KvK in A'dam, maar kan mijn werk uitvoeren waar ik maar wil.
Bovendien heb ik een koophuis in A'dam en deze reeds onderverhuurd, omdat ik al hier in Amerika ben.
Welke visa zou ik voor moeten opteren, welke formulieren invullen én, kan dit allemaal vanuit Amerika, óf zal ik toch terug moeten naar NL om dit te regelen?
Graag jullie reacties.
Niet 3 maanden, maar 90 dagen.Amerikandries schreef:en merk dat ik wel wat langer dan de voorgeschreven 3 maanden zou willen blijven.
Een B2 visum aanvragen, banden met Nederland aantonen en aantonen dat je genoeg geld hebt om niet te hoeven werken in de VS.Amerikandries schreef:Hoe opteer ik voor het 5 of dan wel 10 jarig visum waarover jullie schrijven in bovenstaande reacties?
Je moet na die 90 dagen de VS uit. Het kan alleen verlengd worden in extreem uitzonderlijke gevallen, en dat is het jouwe niet. Bovendien is naar Canada, Mexico of bijvoorbeeld Puerto Rico gaan niet voldoende.Amerikandries schreef:Welke visa zou ik voor moeten opteren, welke formulieren invullen én, kan dit allemaal vanuit Amerika, óf zal ik toch terug moeten naar NL om dit te regelen?
Je zult idd eerst terug naar huis moeten:
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... -emergency
"Satisfactory departure is only granted for real emergencies, such as hospitalization, conditions that cause flights to be cancelled or delayed for more than 24 hours (i.e. weather, worker strikes, etc. etc.) Otherwise, people visiting under the VWP may not extend their period of stay beyond their initial 90 days."
Dat je je werk overal vandaan kunt doen, is overigens niet iets dat je zou moeten noemen bij een visumaanvraag of bij Immigrations. Het impliceert dat je van plan bent om dat te doen tijdens je verblijf in de VS, en dat is onder een B2 visum niet toegestaan.
Edit: Daarbij verzwakt het je economische binding met Nederland, iets wat redelijk zwaar weegt bij visumaanvragen.
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... -emergency
"Satisfactory departure is only granted for real emergencies, such as hospitalization, conditions that cause flights to be cancelled or delayed for more than 24 hours (i.e. weather, worker strikes, etc. etc.) Otherwise, people visiting under the VWP may not extend their period of stay beyond their initial 90 days."
Dat je je werk overal vandaan kunt doen, is overigens niet iets dat je zou moeten noemen bij een visumaanvraag of bij Immigrations. Het impliceert dat je van plan bent om dat te doen tijdens je verblijf in de VS, en dat is onder een B2 visum niet toegestaan.
Edit: Daarbij verzwakt het je economische binding met Nederland, iets wat redelijk zwaar weegt bij visumaanvragen.
Laatst gewijzigd door dimona op 26 jul 2013, 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat 5 of 10 jarig visum betekent niet dat je hier 5- 10 jaar de toerist mag uithangen. Max 180 dagen per jaar en reken er niet op dat dit jaar in jaar uit goed gaat
-
Amerikandries
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik begrijp dat ik hier niet zomaar de toerist mag gaan uithangen, en dat is ook zeker niet mijn bedoeling.
Maar als freelance natuurfotograaf kijk ik hier mijn ogen uit over wat oa. de Rocky Mountains allemaal hebben te bieden, daar kan de Veluwe niet tegenop
En ik zal zeker meerdere malen per jaar terug moeten naar Nederland en begrijp dus dat het maximaal aantal dagen per jaar 180 is en dat dat géén garantie is.
Kan ik nog andere manieren aanvoeren om toch een aanééngesloten langere periode te kunnen blijven? Wat ik voornamelijk op de fora lees is dat dit toch vooral voort komt uit voor mij te grote financiële zakelijke investering, huwelijk met Amerikaanse (ook geen garantie) of een baan vinden vanuit NL en geplaatst worden in Amerika.
Alle tips zijn welkom, als experts kennen jullie de Amerikaanse gebruiken, cultuur en het visa systeem beter dan een leek als ikzelf.
Er zouden eigenlijk Amerika-adviseurs moeten zijn die je zou kunnen inhuren, want er wordt zóveel geschreven dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Dank voor jullie input.
Maar als freelance natuurfotograaf kijk ik hier mijn ogen uit over wat oa. de Rocky Mountains allemaal hebben te bieden, daar kan de Veluwe niet tegenop
En ik zal zeker meerdere malen per jaar terug moeten naar Nederland en begrijp dus dat het maximaal aantal dagen per jaar 180 is en dat dat géén garantie is.
Kan ik nog andere manieren aanvoeren om toch een aanééngesloten langere periode te kunnen blijven? Wat ik voornamelijk op de fora lees is dat dit toch vooral voort komt uit voor mij te grote financiële zakelijke investering, huwelijk met Amerikaanse (ook geen garantie) of een baan vinden vanuit NL en geplaatst worden in Amerika.
Alle tips zijn welkom, als experts kennen jullie de Amerikaanse gebruiken, cultuur en het visa systeem beter dan een leek als ikzelf.
Er zouden eigenlijk Amerika-adviseurs moeten zijn die je zou kunnen inhuren, want er wordt zóveel geschreven dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Dank voor jullie input.
Ik denk als je net 90 dagen op VWP in de US bent geweest, je toch even zult moeten wachten met een B-1 visum aan te vragen.
We hebben hier de afgelopen periode aardig wat deelnemers zien langskomen die een B-visum was geweigerd.
Als je voldoende binding met Ned. kunt aantonen, kun je inderdaad - na een wachttijd - voor een B-visum gaan voor 6 maanden en dat kan dan in de US eventueel met 6 maanden worden verlengd. Maar je moet wel kunnen aantonen over voldoende financiele middelen te beschikken voor je (hele) verblijf in de US.
Als je free-lance fotograaf bent, is er niet een tijdschrift of publikatie in Ned. dat je een opdracht kan geven voor een projekt in de US ? Ik ken de regels niet echt goed voor het zg. journalistenvisum (I-visum). Dus Googlen (http://www.state.gov) en kijken of je aan de voorwaarden kunt voldoen.
Probleem van je vraag is dat ieders situatie uniek is. En dat de regels mbt. verblijf in de US heel strikt zijn, buiten toerisme mag er eigenlijk niets. En toerisme is ook aan beperkingen onderhevig. Dus gaatjes vinden is maatwerk en meestal is dat gaatje er domweg niet.
Er is in de US een vereniging van persfotografen NPPA, die organisatie geeft ook trainingen. Ik weet niet of dat een kans is voor een tijdje binnen te komen en te fotograferen hier. Je zou ze een email kunnen sturen hierover.
http://www.nppa.org
We hebben hier de afgelopen periode aardig wat deelnemers zien langskomen die een B-visum was geweigerd.
Als je voldoende binding met Ned. kunt aantonen, kun je inderdaad - na een wachttijd - voor een B-visum gaan voor 6 maanden en dat kan dan in de US eventueel met 6 maanden worden verlengd. Maar je moet wel kunnen aantonen over voldoende financiele middelen te beschikken voor je (hele) verblijf in de US.
Als je free-lance fotograaf bent, is er niet een tijdschrift of publikatie in Ned. dat je een opdracht kan geven voor een projekt in de US ? Ik ken de regels niet echt goed voor het zg. journalistenvisum (I-visum). Dus Googlen (http://www.state.gov) en kijken of je aan de voorwaarden kunt voldoen.
Probleem van je vraag is dat ieders situatie uniek is. En dat de regels mbt. verblijf in de US heel strikt zijn, buiten toerisme mag er eigenlijk niets. En toerisme is ook aan beperkingen onderhevig. Dus gaatjes vinden is maatwerk en meestal is dat gaatje er domweg niet.
Er is in de US een vereniging van persfotografen NPPA, die organisatie geeft ook trainingen. Ik weet niet of dat een kans is voor een tijdje binnen te komen en te fotograferen hier. Je zou ze een email kunnen sturen hierover.
http://www.nppa.org
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die zijn er: immigratie-advocaten. Dit is een beroepsvereniging van advocaten die kaas gegeten hebben (zouden moeten gegeten hebben) van immigratie-aangelegenheden: http://www.aila.orgAmerikandries schreef:Er zouden eigenlijk Amerika-adviseurs moeten zijn die je zou kunnen inhuren, want er wordt zóveel geschreven dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 10126 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-