Ervaringen abroad-internships

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Ceciel
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2013, 10:48
Locatie: Nederland

Ervaringen abroad-internships

Bericht door Ceciel »

Heeft iemand hier ervaring met de werkzaamheden van abroad-internships? Is het aan te raden/betrouwbaar?
Dennisjoker1
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2013, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: hilvarenbeek

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door Dennisjoker1 »

Beste Ceciel,

Mijn berichtje komt een beetje laat, maar hopelijk heb je er iets aan.

Ik heb bij Abroad Internships een internship in Amerika gevonden, waar ik momenteel nog verblijf.
Maar met dit is alles gezegd!

In eerste instantie zijn ze heel vriendelijk en behulpzaam en doen ze hun best om iets voor je te vinden, maar dat verdwijnt naar een aantal weken..
dan mag jij elke keer bellen, mailen om antwoorden, nieuwe updates etc. (je krijgt geen wekelijkse update, zo als hun wel vermelden!)
(hun zijn niet erg actief in het benaderen van jou! Jij moet hun benaderen)

Dit liep voor mij een hele lange tijd door (ik begon in april te zoeken voor Januari) en in deze periode gebeurde er vele dingen, die ik als 'slecht' ervaar.. hier een opsomming wat ik dus met hun mee heb gemaakt:

-Skype gesprekken met stagebedrijven, die niet aan de school eisen voldoen. Terwijl Abroad Internships duidelijk wist wat de eisen waren!!
(bv. 5 HBOers op kantoor, en dan heb je een skypegesprek met een bedrijf van 2 mensen..)

-Skype gesprekken die gecanceld zijn door het bedrijf, maar die Abroad Internships niet aan jou doorgeeft!!
(bv. een avond heb ik tot half 2 gewacht op een gesprek met het bedrijf, maar ze kwamen niet opdagen op skype. Toen ik de volgende dag belde naar Abroad Internship zeiden ze; ow sorry, we waren vergeten jou te bellen!)

-Na het vinden van een geschikte stage voor jou, krijg je dezelfde dag de betalingsbrief al binnen, die je binnen 7/14 dagen moet betalen!! Ze stuurden de rekening nog sneller dan dat het bedrijf 'ja' kan knikken.. (is niet veel mis mee, maar ze kunnen ook even afwachten of het allemaal 100% rond is)

-Na betaling aan Abroad Interships, hebben ze het geld en kijken ze niet meer na jou om!
(bv. laten niks meer van zich horen, vragen niet hoe het Visum proces gaat,JIJ moet actie ondernemen en hun keer op keer bellen / mailen)

-50% van de tijd nemen ze de telefoon niet op en reageren ze ontzettend laat op je emails (1 a 1,5 week reactie tijd is normaal voor hun!)

-Ik had uiteindelijk alles rond met het bedrijf en toen had ik het hulp van Abroad Internships nodig, want zij functioneerden nog als tussenpersoon, krijg ik op donderdag avond een mailtje vanaf morgen tot 14 dagen verder, ben ik(mijn contactpersoon) op vakantie en kan ik u niet te woord staan. Dit was 4 weken voor mijn vertrek na de USA. Waarvan hun wisten dat ik nog dingen moest regelen!! En toen moest ik dus via iemand die er geen bal van af wist, de laatste dingen regelen.

-Twee weken voor en eenmaal op stage, hoor je niks, nada, noppes, helemaal basta van Abroad Internships! Nog geen belletje of mailtje met succes of hoe het gaat!

-Het zijn in mijn ogen gewoon een stel geld wolven die veel geld vragen, voor weinig service!

Dit was mijn mening over de service en de kwaliteit van Abroad Internships, er zijn ook wat positieve of neutrale dingen te benoemen:

1. Ze hebben wel voor mij een stage gevonden, dat mij niet gelukt was.. (USA --> probeer 'craiglist' --> jobs and internships)
2. Meeste internship bedrijven zijn hetzelfde als Abroad-Internships (misschien meer klantgericht..)
3. Hun sturen jou CV + motivatie gewoon door naar 'recruitment bedrijven' , die een grote bedrijvenlijst in de USA hebben.
4. Als je sterk in je schoenen staat, veel zelfstandig wilt en kunt regelen (ik nam het initatief keer op keer in handen, want dit was mijn droom!) dan zou je bij Abroad Internship kunnen gaan, maar ik raad een ander bedrijf aan.
5. Persoonlijk zou ik volgende keer voor een andere bedrijf gaan!

Groetjes,
Dennis

P.s. mocht je mij niet geloven of wil je meer informatie, stuur maar een berichtje.. want dit is mij echt overkomen!
A_Nguyen
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:21

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door A_Nguyen »

Beste ceciel,
Ik heb net zoals dennis niet zo goede ervaringen met Abroad-internship.
Maar een klasgenoot van mij heeft via Stage USA snel een stage kunnen vinden.
Dus misschien is dat een betere stagebemiddelingsbureau voor als je naar Amerika wilt.
stage-usa-review
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2013, 03:47

Stage USA Review

Bericht door stage-usa-review »

Hallo,

Luister maar niet naar de persoon hierboven. Stage-USA zet mensen in om neppe, positieve reviews te verspreiden over Stage-USA.
Alle positieve reviews over Stage-USA staan ook op de website van Stage-USA zelf. Ik ben zelf met Stage-USA in zee gegaan, en ben daardoor 6 maanden studievertraging opgelopen. Ook heb ik meer dan 7000 euro verspild aan onkosten. Stage-USA / Stage-Australia reken daarnaast extreem hoge kosten in vergelijking met andere stage bemiddelingsbureaus. Na wat onderzoek gedaan te hebben, kwam ik er achter dat zij ca. 1000 euro MEER rekenen voor dezelfde diensten.

Stage-USA koopt goedkope / ongewilde stages in bij bemiddelingsbureas / agencies in de Verenigde Staten (zoals CET-USA). Deze stages smeren zij vervolgens aan. Ook houden zij studenten aan het lijntje, om ze vervolgens te overdonderen en bijna te 'forceren' het geld (€2.200,-) over te maken - want als je het niet snel overmaakt, neemt iemand anders je stage in!

Als ik jou was zou ik zelf een stage proberen te vinden, of het regelen via een bureau dat in de VS (een Amerikaans bureau dus) gevestigd is.

Maar je moet Stage-USA & Stage-Australia (wordt gerund door dezelfde mensen) koste wat het kost vermijden.

Ik wil niet dat meer studenten in zee gaan met dat amateuristische bedrijf en er zo een nare ervaring & studievertraging aan over houden.
Laatst gewijzigd door stage-usa-review op 26 jun 2013, 07:05, 2 keer totaal gewijzigd.
stage-usa-review
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2013, 03:47

Stage-USA Review

Bericht door stage-usa-review »

Omdat ik toch zeer ontevreden ben over de diensten van Stage-USA, heb ik verschillende domeinnamen gekocht.
Momenteel ben ik bezig met het maken van een website over mijn (negatieve) ervaring met Stage-USA.

Aangezien criminele bedrijven zoals Stage-USA (en het bedrijf waar Dennis helaas mee in zee is gegaan), bekend staan om het plaatsen van neppe, positieve reviews op hun eigen website, heb ik besloten om mijn gehele conversatie met Stage-USA online te zetten (screenshots van de e-mails e.d.).

Deze zal ik dan ook op mijn website plaatsen, inclusief aanvullingen. Ook zal ik korte stukjes/samenvattingen over Stage-USA online zetten & ook op dit forum (indien ik hier toestemming voor krijg).

Ik zal bewijs leveren voor de claims die ik maak over Stage-USA. Ik heb er namelijk een zeer nare ervaring aan over gehouden, en geen van de medewerkers van Stage-USA / Stage-Australie, of de eigenaar ****, nam de moeite om mij fatsoenlijk te woord te staan.

Op een gegeven moment bedreigde **** mij zelfs. Wij hadden een Skype Gesprek, en ik uitte mijn ongenoegen over de ondermaatse diensten van Stage-USA en zei hier een review over te zullen schrijven. **** vertelde mij vervolgens dat hij dan berichten die ik geplaatst had, zou doorsturen naar mijn universiteit!? Ik weet verder niet wat mijn universiteit te maken heeft met berichten die ik online plaats, maar **** vond het nodig om hiermee te 'dreigen'.

Stuur mij gerust een prive bericht of e-mail indien je vragen hebt over Stage-USA! Ik hoop echter niet dat iemand overweegt in zee te gaan met Stage-USA / Stage-Australie.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door Hockey »

Inderdaad opvallend dat die A Nguyen slechts bericht hier plaatst en nooit meer terugkomt, en zich ook niet heeft voorgesteld in het daarvoor bestemde subforum, maar dat we wel zijn/haar (?) mening blind moeten geloven over Stage USA. En idem voor Dennisjoker1.
stage-usa-review
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2013, 03:47

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door stage-usa-review »

Hockey schreef:Inderdaad opvallend dat die A Nguyen slechts bericht hier plaatst en nooit meer terugkomt, en zich ook niet heeft voorgesteld in het daarvoor bestemde subforum, maar dat we wel zijn/haar (?) mening blind moeten geloven over Stage USA. En idem voor Dennisjoker1.
Ik ben voorheen actief geweest op dit forum, maar het klopt dat Stage-USA neppe reviews plaatst.
Bekijk het ''review'' gedeelte van hun website maar, dat zegt genoeg.

En ook op andere fora, zoals het Fok Forum, plaatsen ze neppe reviews. Iedereen zegt dan dat het inderdaad een twijfelachtig/vaag bedrijf is, een aantal geven zoals ik aan dat je er absoluut NIET mee in zee moet gaan, en da zie je opeens iemand met 1 post die Stage-USA de hemel in prijst.

Het zijn een stel geldwolven. Ik hoop dat genoeg studenten dit lezen voordat ze dezelfde fout maken. Het beste ga je gewoon zelf op zoek, i.p.v. duizenden euro's te betalen en er later achter te komen dat alles voor NIETS is geweest... :(
Sam37
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:36

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door Sam37 »

Ik zocht een stage in New York en had mij ingeschreven bij zowel Abroad- Internships als Stage Usa. Bij allebei zeer negatieve ervaringen. De bovenstaande ervaringen zijn ook voor mij herkenbaar (o.a. geen reacties op mijn e-mails, geen opvolging na sollicitatie gesprekken, contactpersonen die uit dienst gaan waarvan ik niet op de hoogte wordt gesteld, overal zelf achteraan gaan, geen bedrijven die aan mijn eisen voldoen etc). Uiteindelijk hebben beide bedrijven na ruim een half jaar zoeken (beloofde zoektocht was circa 2 maanden) geen passende stage voor mij kunnen vinden. Stage Usa was nog zo fatsoenlijk om mij mijn geld terug te geven maar van abroad-internships.com heb ik geen cent terug gekregen. Terwijl toch echt in de voorwaarden staat dat je je geld terug krijgt indien ze niet binnen de gestelde termijn van 2 maanden (die ze bij lange na niet hebben gehaald) een passende stage voor je kunnen vinden! :| :evil:. Hun antwoord: alleen na de eerste afwijzing heb je recht op je geld terug, na meerdere afwijzingen heb je hier geen recht meer op. Ga niet niet met ze in zee!
melanies869
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door melanies869 »

jeetje wat een verhalen allemaal. Ik stond vandaag echt op het punt om me in te schrijven bij Stage USA! Maar om eerlijk te zijn word ik hier wel een beetje bang van. Hebben jullie wel andere tips hoe het wel te doen? Ik zit namelijk nu in het beginproces en dat is dus, opzoek naar een Traineeship.
UStudy
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 27 aug 2006, 22:32
Locatie: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door UStudy »

Je kunt zelf ook best een stageplek in de VS zoeken. Kijk bijv. naar Nederlandse communities op Facebook en plaats een oproep. Er zijn er heel veel.
Heb zojuist op een andere Thread over stage zoeken in CA ook al wat suggesties gedaan: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=51707
Melamerica
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2014, 16:15

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door Melamerica »

Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik zo goed reageer, want ik heb mezelf pas net aangemeld op deze site dus weet nog niet helemaal hoe het werkt! Ik heb een vraagje, misschien kunnen jullie mij helpen :) Ik wil heeeel graag stage lopen in Amerika, het liefst in New York of Californië (een half jaar). Nu heb ik al heel veel sollicitatie e-mails verstuurd, maar heb inmiddels gemerkt dat dit heel lastig is om vanuit NL een stageplek te krijgen. Nu weet ik dat er ook stage bemiddelingsbureaus zijn, zoals Stage-usa, Abroad Internships, Kilroy en nog meer, maar ik vroeg me af of er iemand ervaring mee heeft en of dit goed te doen is?

Ik hoor graag van jullie, alle info is welkom!

Groetjes
LovingUSA
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2015, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door LovingUSA »

Ik moet echt even reageren! Regel jouw stage NOOIT maar dan ook NOOIT via Abroad internships!
Momenteel ben ik nog steeds bezig om mijn geld terug te krijgen.
De ervaringen op de website kloppen niet, helaas kan ik mijn echte ervaring er niet op zetten.
In werkelijkheid was ik binnen een week weer terug in Nederland!
Als je graag naar Amerika wilt, kies dan een ander bedrijf die het wel kan regelen.
Roosschaap
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2015, 16:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door Roosschaap »

Okee ik heb dus speciaal voor dit forum een account aangemaakt omdat ik toch even mijn ervaring wil delen.

Ik heb echt totaal kortdag, week van te voren, abroad internships ingeschakeld om een stage voor me te regelen in London. Nou dat is dus uiteindelijk gelukt en ik zit op het moment in een cafeetje in Londen te chillen samen met mijn klasgenootje. Harstikke leuk allemaal enzo.

De stage was super snel geregeld. Binnen een week zat ik in een bus op weg naar Londen zonder het me helemaal te beseffen. Ik heb in die paar dagen ook best veel contact gehad met Tessa, mijn consultant vanuit abroad internships.
Maar dus het enige probleem hier, abroad internships zegt op de website dat ze helpen met het vinden van accomodatie. Die hulp bestond uit een mailtje met twee linkjes en de boodschap zoek het maar lekker uit. En dan wel bevelen dat ik het resterende bedrag over moest maken binnen 2 dagen omdat ik na het weekend in Londen zou zitten, en dan zonder dat we een kamer hadden. Dus mijn klasgenootje en ik zitten nu dus in Londen met dikke stress want we hebben geen kamer en het is een drama met hostels.

Ik ben dus hartstikke blij met de stage die abroad internships voor me heeft geregeld zo kortdag, maar ik vind het die 550 euro uiteindelijk niet waard. Ik zou lekker zelf je stage regelen. Zelf de ballen hebben om te bellen naar bedrijven, vragen of ze op zoek zijn naar stagaires. De bedrijven waarderen dat echt en het scheelt je 550 op je bankrekening die verschrikkelijk snel leeg loopt zodra je in het buitenland zit.
KippenKoe
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2017, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Gebruik geen Abroad Internships!

Bericht door KippenKoe »

Hallo,

Ik zou graag mijn ervaring met andere willen delen zodat zij weten dat ze GEEN gebruik van Abroad Internships moeten maken.
Toen ik me net aanmeldde (2,5 maand voor deadline) waren ze nog zeer vriendelijk en behulpzaam. Maar na verloop van tijd kreeg ik niet meer dan een wekelijks berichtje met de tekst 'we zijn in contact met een bedrijf, we sturen je volgende week meer informatie.'
Dit heeft vervolgens 2,5 maanden lang geduurd tot de deadline zo goed als verlopen was. Ik heb in die tijd 2 stagemogelijkheden ontvangen, beide voor posities die helemaal buiten mijn vakgebied liggen (studeer economie, kreeg stages voor ICT).
Om deze reden heb ik 6 maanden studievertraging opgelopen, hierbuiten deden zo ook nog moeilijk met het terugstorten van mijn aanbetaling van €225,-. En dat omdat ze zogezegd 2 stages gevonden hadden waar ik niets aan had!

Dus ik herhaal het nog maar eens voor de twijfelende mensen: maak geen gebruik van Abroad Internships!
Frustratieee
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2017, 22:27

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door Frustratieee »

KippenKoe schreef:Hallo,

Ik zou graag mijn ervaring met andere willen delen zodat zij weten dat ze GEEN gebruik van Abroad Internships moeten maken.
Toen ik me net aanmeldde (2,5 maand voor deadline) waren ze nog zeer vriendelijk en behulpzaam. Maar na verloop van tijd kreeg ik niet meer dan een wekelijks berichtje met de tekst 'we zijn in contact met een bedrijf, we sturen je volgende week meer informatie.'
Dit heeft vervolgens 2,5 maanden lang geduurd tot de deadline zo goed als verlopen was. Ik heb in die tijd 2 stagemogelijkheden ontvangen, beide voor posities die helemaal buiten mijn vakgebied liggen (studeer economie, kreeg stages voor ICT).
Om deze reden heb ik 6 maanden studievertraging opgelopen, hierbuiten deden zo ook nog moeilijk met het terugstorten van mijn aanbetaling van €225,-. En dat omdat ze zogezegd 2 stages gevonden hadden waar ik niets aan had!

Dus ik herhaal het nog maar eens voor de twijfelende mensen: maak geen gebruik van Abroad Internships!
Ik heb een ENORM slechte ervaring met Abroad Internships. Zij weigeren mij de aanbetaling terug te geven terwijl zij geen stage voor mij hebben gevonden. Ik heb letterlijk de rechtswinkel ingezet, zij hebben een aangetekende brief verstuurd dat ze moeten betalen, maar ze blijven weigeren terwijl ze niet in hun gelijk staan. @KippenKoe zou je contact met mij op willen nemen toevallig? Ik zou graag jouw verhaal willen horen, ik wil namelijk naar de rechter stappen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door Old Faithful »

KippenKoe is een half jaar geleden lid van dit forum geworden, is 10 minuten actief geweest en heeft sindsdien niet meer ingelogd. Ik geef je dus weinig kans dat hij/zij nog reageert. Misschien kun je het via e-mail (kijk in profiel) proberen.

Succes.
Groet,

Old Faithful
hlwoudsma
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:18
Locatie: San Jose, CA

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door hlwoudsma »

Ik raad Stage-USA aan voor internships. Ben inmiddels 10 maanden in NY en geen spijt gehad. Het kost wat, dus daar moet je wel bereid voor zijn.
isas99
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2023, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door isas99 »

Hi allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken voor een stage in het buitenland. Nu kwam ik het bedrijf Abroad Internships tegen. Op het eerste gezicht lijkt alles goed en betrouwbaar en heb ik al een intake gesprek met ze gehad om mijn vragen te stellen.

Echter ben ik toch gaan zoeken naar reviews en kwam ik op deze pagina terecht. Dit gaat vooral over Internships in Amerika, waar ik niet naar op zoek ben, maar dit is toch met hetzelfde bedrijf.

Deze reacties zijn al een aantal jaar geleden geplaatst, en ik vroeg mij af of er mensen zijn die nogsteeds deze slechte ervaringen hebben met Abroad Internship en mij kunne behoeden voor dat ik de aanbetaling ga doen!

Dus, zijn er mensen met recente ervaringen met Abroad Internships die mij kunnen vertellen hoe en wat?? en hebben we het over hetzelfde bedrijf: https://abroad-internships.nl

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen...
Liefs!
Inkie70
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2022, 11:23

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door Inkie70 »

Ik heb geen ervaring met abroad-internships.

Wel ervaring met hospitality stage in Amerika via Yummy Jobs (Engeland).
Ben hier zeer tevreden over. Alles was / is goed geregeld en er wordt snel gereageerd op mail.
Anoniem001
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2023, 23:23

Re: Ervaringen abroad-internships

Bericht door Anoniem001 »

Ik zou mij absoluut niet inschrijven bij Abroad Internships.
Vroeger stonden er nog reviews op Google, veelal slechte. Dat er nu geen enkele review meer zichtbaar is, zou genoeg moeten zeggen. Daarvoor moet je je bedrijf van Google halen wat natuurlijk heel raar zou zijn als je een betrouwbaar bedrijf bent waar mensen goede ervaringen zouden hebben.

Het bedrijf is onbetrouwbaar, niet enkel voor stages in de US maar ook voor andere landen. Slechte communicatie, beloftes die niet waar worden gemaakt, geld dat niet retour gestort wordt, visum dat slecht geregeld wordt, huisvesting waar niets voor gedaan wordt ondanks dat er verteld wordt dat ze ermee helpt (ze stuurt enkel een link met eerste resultaat van Google op huisvesting van de locatie die je wil), ze loopt de kantjes er op alle manieren vanaf.

Het lijkt of het een serieus bedrijf is met ook een locatie in New York die op de website vermeld staat. In werkelijkheid is er geen locatie in New York en is enkel de eigenaresse de enigste werknemer. Ik hoop dat meerdere mensen zich nog kunnen melden met hun slechte ervaring over Abroad Internships nu ze niet meer op Google zichtbaar zijn, er zijn namelijk heel veel gedupeerde studenten en zelfs bedrijven heb ik vernomen.

Google ook eens op het KVK nummer, hier staat van alles onder ten tijde van schrijven. Paar flinke red flags, hopelijk binnenkort nog meer eerlijke reviews van anderen die zij niet kunnen saboteren en/of verwijderen.

Zoek je een stage in het buitenland? Kijk op Google (maps) naar de locatie waar je naartoe wil gaan, zoek naar bedrijven die je interessant lijken en stuur je motivatie en CV naar ze toe. Betaal er geen geld voor, bemiddelingsbureaus doen precies dit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer