Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gemiddelde levertijd visum?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Jrabakker
Amerikakenner

Gemiddelde levertijd visum?

Bericht door Jrabakker »

Kunnen jullie aangeven wat tegenwoordig de gemiddelde aanlevertijd is voor een visum? Afgelopen maandag goedgekeurd voor een L-1A visum en alvast 2 sets papieren meegekregen, nu dus nog aan het wachten op mijn visa in pmijn paspoort. Vorige keer dat ik een visum aanvroeg (C1/D), had ik 'm al na een dag of 3 binnen.

Weet iemand of het nog steeds aangetekende post is? Per 1 februari mag je niet meer de barcode zegels gebruiken maar alleen gewone postzegels met een totale waarde van 7,70, is dit nog steeds aangetekend? Lijkt me een beetje duur voor een gewone A5 formaat envelop met een paar velletjes papier en een paspoort....
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
hemmie
Amerika-expert

Re: Gemiddelde levertijd visum?

Bericht door hemmie »

Wij hebben het 1,5 jaar geleden in Brussel gedaan, maar daar mochten we (toen) zelf het paspoort weer ophalen. Dat kon 2 dagen na het interview.
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je leest vaak dat ze het binnen de week, maximum 2 weken, terug hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Jrabakker schreef:Per 1 februari mag je niet meer de barcode zegels gebruiken maar alleen gewone postzegels met een totale waarde van 7,70, is dit nog steeds aangetekend? Lijkt me een beetje duur voor een gewone A5 formaat envelop met een paar velletjes papier en een paspoort....
Met gewone zegels is €7,70 op dit moment niet mogelijk.
Postzegels hebben momenteel geen waardeopdruk meer maar een cijfer (1 of 2) al naar gelang het gewicht moet je één of meer zegels plakken.
Zegel 1 kost nu €0,54 en voor jouw zending zijn er ongeveer 4 nodig(250gr).
Dit is natuurlijk niet aangetekend, zo'n zending moet worden geregistreerd en dat gebeurd tegenwoordig door het inscannen van de barcode
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

6foot6 schreef:
Jrabakker schreef:Per 1 februari mag je niet meer de barcode zegels gebruiken maar alleen gewone postzegels met een totale waarde van 7,70, is dit nog steeds aangetekend? Lijkt me een beetje duur voor een gewone A5 formaat envelop met een paar velletjes papier en een paspoort....
Met gewone zegels is €7,70 op dit moment niet mogelijk.
Postzegels hebben momenteel geen waardeopdruk meer maar een cijfer (1 of 2) al naar gelang het gewicht moet je één of meer zegels plakken.
Zegel 1 kost nu €0,54 en voor jouw zending zijn er ongeveer 4 nodig(250gr).
Dit is natuurlijk niet aangetekend, zo'n zending moet worden geregistreerd en dat gebeurd tegenwoordig door het inscannen van de barcode

Volgens consulaat website moet je er 8 zegels van 2 opplakken, kennelijk met een waarde van 7,70 euro? Hoe dan ook, geloof dat de post het vandaag heeft geprobeerd te bezorgen maar was er niet dus ze komen morgen weer terug....
Juliette
Amerika-ontdekker

Bericht door Juliette »

Ik had afgelopen dinsdag mijn visuminterview en ik heb gewoon een aangetekende barcode zegel gebruikt, is zaterdag aangekomen.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Visum is vandaag bezorgd! :-) De post liet zich weer eens van haar beste kant zien: geplande levertijd tussen 08:00 en 10:00, geleverd: 15:36. Bijna goed.

Het wordt nog steeds aangetekend verstuurd door het consulaat, maar zoals vermeld op hun website moet je dus 8 zegels van waarde '2' plakken ipv de barcode zegels die je eerst kon gebruiken.

Hoe dan ook, ik ben blij dat ik mijn visum nu heb, 28 februari richting Seattle!!!
janjunior
Amerika-newbie

Bericht door janjunior »

Goedemiddag,

Wie levert de aangetekende post met paspoort af? Is dit postNL?

Ben namelijk vorige week donderdag bij de ambassade geweest maar niks ontvangen
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Yep, PostNL, al zou Post n/j een betere naam zijn tegenwoordig....

** Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten":
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =1&t=17691
Carine**
janjunior
Amerika-newbie

Bericht door janjunior »

Ok, dan wacht ik "rustig" af. Ben vorige week donderdag geweest
janjunior
Amerika-newbie

Bericht door janjunior »

Kan iemand mij ook vertellen hoelang het duurt voordat een petition approved is..
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

verschilt van case tot case denk ik. Maar in mijn geval was mijn application approved op 11 februari, ze hebben het opgestuurd op de 13e (te zien aan de poststempels), maar ik ontving mijn paspoort pas de 19e...goed bedrijf dat PostNL (not).

** Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten":
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =1&t=17691
Carine**
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer