Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
solliciteren onder B1/B2
solliciteren onder B1/B2
Beste allen,
over enige tijd heb ik 3 sollicitaties in de VS voor een opleidingsplaats als arts, ik verblijf hiervoor 3 weken in de VS en vlieg dan weer terug naar Nederland, ik werk namelijk momenteel nog gewoon in Nederland. Ik ben in het bezit van een B1/B2 visum. Is het een probleem om dit gewoon mede te delen bij de grenscontrole en hier bewijs van mee te nemen of kan ik beter aangeven dat ik voor een "bussiness visit" of bezoek van vrienden kom?
Alvast bedankt en fijne feestdagen.
over enige tijd heb ik 3 sollicitaties in de VS voor een opleidingsplaats als arts, ik verblijf hiervoor 3 weken in de VS en vlieg dan weer terug naar Nederland, ik werk namelijk momenteel nog gewoon in Nederland. Ik ben in het bezit van een B1/B2 visum. Is het een probleem om dit gewoon mede te delen bij de grenscontrole en hier bewijs van mee te nemen of kan ik beter aangeven dat ik voor een "bussiness visit" of bezoek van vrienden kom?
Alvast bedankt en fijne feestdagen.
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: solliciteren onder B1/B2
Een B-1 lijkt me het meest geeigende, maar ik heb destijds gewoon op het VWP gesolliciteerd (ik heb geloof ik niet gezegd dat ik kwam solliciteren). Bij de *.gov websites kan ik niets vinden, maar op diverse internationale fora wordt geadviseerd om gewoon de waarheid te vertellen, zorgen dat je de uitnodiging(en) op papier hebt, en bewijs dat je weer netjes het land uit zal gaan voordat je eventueel in de VS gaat werken (huidige baan, huisbezit, retourticket, etc.). Als ze niet zeker zijn dat je toch niet stiekem blijft en gelijk aan de slag gaat, dan heb je een probleem natuurlijk. Ik neem aan dat als het een baan/opleiding aan een gerenomeerd universitair ziekenhuis is, dat men er eerder op vertrouwt dat ook de werkgever/opleiding zich netjes aan de regels zal houden.
De opleiding zal toch ook met visumzaken bekend moeten zijn, dus ik zou het bij hen navragen.
De opleiding zal toch ook met visumzaken bekend moeten zijn, dus ik zou het bij hen navragen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3469 Weergaves
-
Laatste bericht door diver99