Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zomer stage bij Big 4 kantoor (accounting)

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
woutertje6
Amerikafan

Zomer stage bij Big 4 kantoor (accounting)

Bericht door woutertje6 »

Hallo,

Ik heb de ambititie om volgend jaar zomer een stage te gaan lopen bij een van de big four accountants kantoren. Er staat duidelijk beschreven op de site van het hoe en wat, maar zijn er mensen die ervaring hebben met een summer intern bij een van de big four kantoren? Ik vraag me namelijk sterk af of ze uberhaupt niet-Amerikanen aanenemen. Ik heb het idee dat meer bedoeld is voor Amerikaanse studenten tussen hun derde en vierde jaar.

Hopelijk kan iemand mij helpen met deze (specifieke) vraag.

Bedankt,

Wouter
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
Hockey
Amerika-expert

Re: Zomer stage bij Big 4 kantoor (accounting)

Bericht door Hockey »

Heb je het al eens aan die kantoren zelf gevraagd?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat was mijn eerste reaktie ook, maar TS vraagt of er hier ervaringsdeskundigen zijn, en dat is een valide vraag. Het zou best kunnen dat een van de deelnemers hier zo een stage heeft gelopen of bij een van die Big-4 werkt. Die heeft dan mogelijk tips waarop TS meer gericht stappen naar een van de firmas kan maken.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@oortjes, het ging mij om het vraagstuk of deze kantoren niet Amerikanen aannemen. Dat is een vraag die alleen het kantoor zelf kan beantwoorden. Ervaringen van mensen die het zelf gedaan hebben zo'n stage daar kunnen de forumdeelnemers wellicht mee helpen.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

In de zomer is er niets te doen bij de grote accountantskantoren. Er wordt veel met buitenlanders gewerkt, maar dan praten we over ervaren werknemers. Geen idee over stage.

Gr., Flipje
woutertje6
Amerikafan

Bedankt voor alle reacties,

Ik heb al een mail gestuurd naar het desbetreffende kantoor, het gaat mij inderdaad om de vraag of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Ik weet dat het een specifieke vraag is, maar als ik ergens iemand kan vinden, is het wel op dit forum :thumbup:. Ik ben bewust van het feit dat het zomerseizoen een rustige periode is, maar dat is voor mij de enige mogelijkheid om stage te gaan lopen.

Ik ben net chter iets gekomen, waar ik niet zo blij van wordt. Ik ben eerder naar de VS gegaan om te studeren (2x, 1x op J1 and 1x op F1). Nu kijk ik echter op mijn J1 visum en daar staat dit: Bearer is subject to SEC 212 (E). Two year rule does apply. Ik heb al wat gezocht en dit betekend dat ik minstens 2 jaar in NL moet blijven wonen, betekend dit dan ook dat ik geen nieuw J1 visum aan kan vragen (mocht ik een stage in de VS kunnen bemachtingen) ?
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik heb zelf geen ervaring, maar een vriendin die als VP bij een van de grote kantoren werkt. Zij vertelde me laatst nog dat zij ook wel eens buitenlandse interns heeft gehad, dus het kan wel.

Wat betreft die twee jaar rule, dat klopt, maar je kan vrij makkelijk een waiver aan vragen. Er is hier op het forum daar wel meer over geschreven, zoek maar eens op J-1 waiver. Daar zou ik me dus in principe niet zo heel druk om maken. Ik zou eerder kijken of je GPA hoog genoeg is, en je goede letters of recommendation kan krijgen, want de competitie om bij zo'n grote jongen te internen is groot.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
woutertje6
Amerikafan

Goed om te horen dat het waarschijnlijk mogelijk is. Wat betreft mijn punten, moet het wel goed zitten, tevens heb ik tijdens mijn summer school (aan Harvard) wat docenten goed leren kennen die zeker een goede brief voor mij zouden schrijven
Daarnaast heb ik ook al eerder stage gelopen bij KPMG en binnenkort (hopelijk) bij Deloitte. Ik ben ook benieuwd wat voor een reactie ik zal krijgen op mijn mail.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik wens je veel succes ! Hoop dat je inderdaad een goede stage vindt.
Houdt ons op de hoogte....
(Zoals je merkt hebben we niet echt veel deelnemers hier met de kennis die jij zoek en straks mogelijk gaat opdoen.)
Belg_in_SoCal
Amerika-ontdekker

Bericht door Belg_in_SoCal »

Zomer stage kan altijd, zolang je op een of andere manier een solicitatiegesprek te pakken krijgt en het nodige visum hebt.

Alle "Big 4" nemen buitenlanders aan, en dus ook stagairs (stage = eindigt meestal in een fulltime offer). Ik spreek uit ervaring.

Ik zal je een berichtje sturen met mijn email, moest je vragen hebben, ik volg het forum namelijk niet dagelijks.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hoe kan je zelf een visum te pakken hebben, als zij daar geen papierwerk voor aanleveren? Of is dat niet wat je bedoelt met je eerste zin?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Je hebt geen J-1 HRR waiver nodig als je een nieuwe J-1 wil aanvragen. Dit geldt alleen voor immigratie-type visums. Zou je van een J-1 naar een H1B willen, dan heb je er een nodig, maar in dit geval dus niet.
Belg_in_SoCal
Amerika-ontdekker

Bericht door Belg_in_SoCal »

kastelke schreef:Hoe kan je zelf een visum te pakken hebben, als zij daar geen papierwerk voor aanleveren? Of is dat niet wat je bedoelt met je eerste zin?
Big 4 stages worden enkel aangeboden aan studenten (dat is toch mijn ervaring), en als F-1 student kan je stage lopen. Deze firmas bieden enkel visas voor voltijdse werkkrachten.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

't Zal wel aan mij leggen, maar bedoel je: die kantoren staan je toe om stage te lopen zolang je hun stage maar niet nodig hebt om een visum te krijgen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
woutertje6
Amerikafan

Fijn dat ik die waiver toch niet aan hoef te vragen ;), ik ben nog student maar heb nog geen visum (die nog geldig is). Ik ben dus ook erg benieuwd of de kantoren een DS 2019 formulier willen sturen of dat het meer voor studenten bedoeld is die al een (geldig) J1 visum in hun bezit hebben.

Ik heb binnenkort een bussines course by Deloitte en PwC (Nederland) en zal eens vragen of zij contancten hebben in de VS, tevens ga ik gericht wat mailtjes sturen naar recruiters in NYC om te kijken wat er mogelijk is. Ik houd jullie op de hoogte!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer