Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Netwerk
Netwerk
Hallo iedereen!
Ik studeer volgend jaar af als bio-ingenieur en ik zou heel graag een eerste werkervaring opdoen in het buitenland.
Het liefst van al in Amerika! Ik heb al op verschillende sites gelezen dat 'netwerken' heel belangrijk is. Spijtig genoeg ontbreek ik aan een netwerk in de VS.
Kan iemand mij verwijzen naar interessante personen in deze industrie of in Amerika in het algemeen? Misschien een Belgisch of Nederlands persoon die reeds een netwerk in de VS heeft uitgebouwd?
Dan kan ik contact opnemen met deze personen. En dan kan de bal misschien aan het rollen gaan ...
Alvast heel hard bedankt!
Groetjes,
Michelle
Ik studeer volgend jaar af als bio-ingenieur en ik zou heel graag een eerste werkervaring opdoen in het buitenland.
Het liefst van al in Amerika! Ik heb al op verschillende sites gelezen dat 'netwerken' heel belangrijk is. Spijtig genoeg ontbreek ik aan een netwerk in de VS.
Kan iemand mij verwijzen naar interessante personen in deze industrie of in Amerika in het algemeen? Misschien een Belgisch of Nederlands persoon die reeds een netwerk in de VS heeft uitgebouwd?
Dan kan ik contact opnemen met deze personen. En dan kan de bal misschien aan het rollen gaan ...
Alvast heel hard bedankt!
Groetjes,
Michelle
Re: Netwerk
Met 'deze industrie' bedoel ik vooral de biotech industrie.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Beste Michelle,
helaas ken ik niemand in de Biotech industrie...
wellicht even op linkedin zoeken..?
helaas ken ik niemand in de Biotech industrie...
wellicht even op linkedin zoeken..?
If you can dream it...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of je proffen aanspreken.
Ben je ooit naar congressen geweest waar je Amerikanen in jouw domein tegen kwam? Contacten gehad tijdens het maken van je thesis?
Ik hoop dat je dit als (onbetaalde) stage ziet, en niet als job? (aangezien het krijgen van een visum voor een pas afgestudeerde buitenlander zonder werkervaring quasi onmogelijk is)
Ben je ooit naar congressen geweest waar je Amerikanen in jouw domein tegen kwam? Contacten gehad tijdens het maken van je thesis?
Ik hoop dat je dit als (onbetaalde) stage ziet, en niet als job? (aangezien het krijgen van een visum voor een pas afgestudeerde buitenlander zonder werkervaring quasi onmogelijk is)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik denk dat het niet werkt zoals jij het hier voorstelt. Waarom zou iemand die iemand kent, voor jou zijn nek uitsteken ? zomaar zonder jou echt te kennen ?
Dit is de US, niemand hier doet iets om aardig te zijn, men doet hier iets om er beter van te worden, zeker op professioneel niveau.
Je wilt aan de slag in de US als ik het goed begrijp.
Twee drempels hier: ten eerste heb je een baan-aanbod nodig, en ten tweede een werkvergunning. Het eerste is voorwaarde voor het tweede.
De meeste gegadigden leggen kontakten tijdens studie of stage hier. Ik weet niet of dit nog mogelijk is voor jou ?
Als dat niet tot je mogelijkheden behoort, leg kontakt met USers en Ned./BE in de US werkzaam in jouw gebied aan universiteiten, via email etc.
Wordt lid van een internationaal georienteerde beroepsorganisatie.
Probeer vak-congressen in de US te bezoeken.
Je kunt ook domweg solliciteren bij US bedrijven in jouw sektor, stuur ze een resume en drie referenties. Maar dan moet je wel heel wat te bieden hebben.
Ik denk dat je meer kans zult maken als je een aantal jaar werkervaring hebt.
Gezien het niveau/de aard van je opleiding kom je in aanmerking voor een tijdelijke werkvergunning als je een baanaanbod hebt.
Iemand noemde al LinkedIn, er zijn een aantal sites waar je resumes kunt posten, job searches kunt doen etc. Ik weet helaas niet hoe effectief dat is.
Dit is de US, niemand hier doet iets om aardig te zijn, men doet hier iets om er beter van te worden, zeker op professioneel niveau.
Je wilt aan de slag in de US als ik het goed begrijp.
Twee drempels hier: ten eerste heb je een baan-aanbod nodig, en ten tweede een werkvergunning. Het eerste is voorwaarde voor het tweede.
De meeste gegadigden leggen kontakten tijdens studie of stage hier. Ik weet niet of dit nog mogelijk is voor jou ?
Als dat niet tot je mogelijkheden behoort, leg kontakt met USers en Ned./BE in de US werkzaam in jouw gebied aan universiteiten, via email etc.
Wordt lid van een internationaal georienteerde beroepsorganisatie.
Probeer vak-congressen in de US te bezoeken.
Je kunt ook domweg solliciteren bij US bedrijven in jouw sektor, stuur ze een resume en drie referenties. Maar dan moet je wel heel wat te bieden hebben.
Ik denk dat je meer kans zult maken als je een aantal jaar werkervaring hebt.
Gezien het niveau/de aard van je opleiding kom je in aanmerking voor een tijdelijke werkvergunning als je een baanaanbod hebt.
Iemand noemde al LinkedIn, er zijn een aantal sites waar je resumes kunt posten, job searches kunt doen etc. Ik weet helaas niet hoe effectief dat is.
Zoals de anderen al hebben gezegd zal een betaalde baan lastig zijn. Zou je eventueel voor een tijdje een onbetaalde functie aan willen nemen? Waar ben je precies naar op zoek? Iets bij een pharma bedrijf, of op een universitair lab bijvoorbeeld. Als je voor een onbetaald iets zou willen gaan, zou je je kunnen richten op mensen die onderzoek doen naar iets wat jouw interesse heeft. Ik neem aan dat je een Master thesis moet schrijven? Waarschijnlijk zul je vaak dezelfde namen tegen komen op de papers die je leest, en daar zullen er vast ook wel wat van in de US werken
. Mail er daar een aantal van, schrijf dat je in hetzelfde vakgebied zit, sluit (als je er heel trots op mag zijn) een kopie bij van je thesis, en vertel dan dat je op zoek bent naar een positie van een x-aantal maanden om wat werkervaring op te doen. Wie weet zit er op die manier nog wel een stipend in, en krijg je alsnog wat betaald.
Maar het makkelijkste zal inderdaad zijn om je professoren te benaderen, en vragen of zij contacten hebben in de VS.

Maar het makkelijkste zal inderdaad zijn om je professoren te benaderen, en vragen of zij contacten hebben in de VS.
Maar zelfs als het werk niet betaald wordt, zal toch een visum vereist zijn. En het is me niet duidelijk welk visum er is voor 'onbetaald werken', bij mijn weten bestaat dat niet. De enige mogelijkheid dan is dacht ik officieel ingeschreven te zijn als student aan een universiteit (giga duur voor buitenlanders) en via stipends etc. een deel van die kosten te financieren.
Het enige waarvoor je geen visum nodig hebt, dat je op het VWP kunt doen, is congressen etc. bezoeken.
TS, doe mee met de lottery, want dan mag je legaal in de US werken. Je moet inderdaad dan nog een baan vinden, maar voor iemand met een groene kaart is dat beter te doen dan voor iemand voor wie een tijdelijke werkvergunning aangevraagd moet worden (extra kosten voor werkgever).
Het enige waarvoor je geen visum nodig hebt, dat je op het VWP kunt doen, is congressen etc. bezoeken.
TS, doe mee met de lottery, want dan mag je legaal in de US werken. Je moet inderdaad dan nog een baan vinden, maar voor iemand met een groene kaart is dat beter te doen dan voor iemand voor wie een tijdelijke werkvergunning aangevraagd moet worden (extra kosten voor werkgever).
Laatst gewijzigd door USInsider op 15 jun 2012, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Heel hard bedankt al voor alle info.
Ik kan zeker onbetaald gaan werken onder de vorm van een stage. Dat gaat ook nog als ik afgestudeerd ben, dan is het dus een vrijwillige stage. Daar bestaat zeker een visum voor, ik weet niet vanbuiten hoe het noemt, maar ik heb al opgezocht zo zo iets gaat en dat kan.
Wat is een stipend?
Groetjes!
Ik kan zeker onbetaald gaan werken onder de vorm van een stage. Dat gaat ook nog als ik afgestudeerd ben, dan is het dus een vrijwillige stage. Daar bestaat zeker een visum voor, ik weet niet vanbuiten hoe het noemt, maar ik heb al opgezocht zo zo iets gaat en dat kan.
Wat is een stipend?
Groetjes!
Bij Shell kan je een stage aanvragen en voorkeur bestemming invullen
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Dat kan op een J-1 visum.oortjes schreef: En het is me niet duidelijk welk visum er is voor 'onbetaald werken', bij mijn weten bestaat dat niet.
@Michelle, ik heb tot nu toe nog niet gereageerd. Maar ik denk dat je iets te licht denkt over netwerken. Het is wel iets meer dan simpelweg vragen "kennen jullie iemand". En als het zo makkelijk zou gaan zaten al meer mensen op dit forum in de VS.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met biotech, dus het is moeilijk te peilen waar je precies moet zijn. Ik kan me verschillende dingen indenken met biotech, zoals alternatieve vormen van olie maken door algen, genetical engineering, maar ook nieuwe soorten heupprotheses maken. Doch het stukje wat gaat over genetical engineering, daar is UCLA (een universiteit in LA) sterk in. Hun alumnivereniging is de UCLA Bruins. Wellicht dat je met die informatie weer iets verder komt.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met biotech, dus het is moeilijk te peilen waar je precies moet zijn. Ik kan me verschillende dingen indenken met biotech, zoals alternatieve vormen van olie maken door algen, genetical engineering, maar ook nieuwe soorten heupprotheses maken. Doch het stukje wat gaat over genetical engineering, daar is UCLA (een universiteit in LA) sterk in. Hun alumnivereniging is de UCLA Bruins. Wellicht dat je met die informatie weer iets verder komt.
-
- Amerika-expert
Al eens bij de docenten van je opleiding gevraagd?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Michelle, ben je al eens naar web sites geweest van bedrijven die op jouw gebied werkgelegenheid bieden ? De meesten afficheren ook internships etc.
Bv. bedrijven in pharmaceutische industrie, inderdaad oliemaatschappijen, en biomed bedrijven als bv. GenenTech.
Er zijn in bedrijven die bemiddelen voor visa voor stages en internships. Ik kon het zo snel niet vinden, het is aan de orde gekomen in andere onderwerpen, even zoeken dus. Je zou eens vrijblijvend kunnen informeren wat ze voor je kunnen betekenen en wat het moet kosten.
Ik vermoed dat grotere bedrijven op jouw terrein wel ervaring hebben met interns uit andere landen en je ook kunnen helpen mbt. vergunningen.
Ik sluit me bij Hockey aan, dat was wat ik eigenlijk bedoelde. Ik denk dat je een prima kans maakt op een stage in de US - wat misschien tot werk kan leiden - maar je zult er hard en creatief tegenaan moeten gaan. Succes ! als je meer wilt weten, vraag ! en laat eens weten hoe het verder ging.
Bv. bedrijven in pharmaceutische industrie, inderdaad oliemaatschappijen, en biomed bedrijven als bv. GenenTech.
Er zijn in bedrijven die bemiddelen voor visa voor stages en internships. Ik kon het zo snel niet vinden, het is aan de orde gekomen in andere onderwerpen, even zoeken dus. Je zou eens vrijblijvend kunnen informeren wat ze voor je kunnen betekenen en wat het moet kosten.
Ik vermoed dat grotere bedrijven op jouw terrein wel ervaring hebben met interns uit andere landen en je ook kunnen helpen mbt. vergunningen.
Ik sluit me bij Hockey aan, dat was wat ik eigenlijk bedoelde. Ik denk dat je een prima kans maakt op een stage in de US - wat misschien tot werk kan leiden - maar je zult er hard en creatief tegenaan moeten gaan. Succes ! als je meer wilt weten, vraag ! en laat eens weten hoe het verder ging.
Ik heb vorige jaar stage gelopen in New York. Ik vroeg aan een professor van mij (die ooit onderzoek had gedaan aan Columbia University) of ze mij in contact kon brengen met een collega daar. Ik kreeg een email adres, mailde de collega en kreeg gelijk een mail terug dat ik welkom was. Zo makkelijk ging dat (de visum procedure was daarentegen een heel ander verhaal, maar daar gaat het nu niet om).
Ik weet dat ik hier veel geluk mee heb gehad, maar ik raad je toch aan om via een professor iets te regelen. Je weet maar nooit.
Groetjes, Dorijn
Ik weet dat ik hier veel geluk mee heb gehad, maar ik raad je toch aan om via een professor iets te regelen. Je weet maar nooit.
Groetjes, Dorijn
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2682 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA