Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

sociale gevolgen in nederland na werken in US

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Falco
Amerika-newbie

sociale gevolgen in nederland na werken in US

Bericht door Falco »

Mijn zoon verblijft en werkt in de US via een werkvisum (7jaar geldig).
Hij werkt voor zich zelf bij een Amerikaanse firma.
Wat zijn de sociale gevolgen als hij eens weer terug keert naar Nederland ?
Hoe zou hij zijn sociale premies moeten regelen om later geen nare financiele gevolgen te ondervinden.
Hij maakt zich daar niet al te druk om maar ik als enigzins bezorge vader wel 'n beetje.
Is iemand hier van op de hoogte ?
B.v.b dank voor reactie. vr.gr.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Elk jaar dat hij niet is ingeschreven in Nederland na zijn 15e , tot zijn 65e verliest hij per jaar 2% van zijn toekomstige AOW.
Dit is wat ik tot zover weet. Het is eventueel vrijwillig bij te verzekeren, maar zeer hoge premie, beter en voordeliger om zelf te sparen voor aanvulling op AOW.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Daar is een agreement between de Sociale Verzekerings Bank en de social security office in the US.
De Sociale Verzekerings Bank heeft een hele goede website waar je deze vraag kan stellen en je krijgt een antwoord in 24 uur.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer