Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
F-1; studentenvisa
F-1; studentenvisa
Hallo,
Graag wil ik gaan studeren in Amerika, maar ik loop tegen het 'probleem' van het visum op. Ik zie door de bomen het bos niet meer door afkortingen en verschillende procedures die worden beschreven.
- Mijn verblijf duurt minimaal één jaar, maar kan maximaal vijf jaar duren. Dit hangt volledig af van het feit of ik presteer op de universiteit of niet.
- Ik wil na mijn studie erg graag terug naar Nederland, wat mij dus een non-immigrant maakt.
- Hoelang duurt de aanvraag van een tijdelijk visum? Zes weken voor vertrek moet ik alles hebben namelijk (eind Juni dus).
- De aanvraagformulieren heb ik nog niet. Moet ik een afspraak maken met het consulaat? Zijn deze gesprekken in het Engels? Hoe verloopt deze gehele procedure?
Zover ik weet moet ik een F-visum aanvragen; visum voor een voltijdse academische en taal studenten. Nu is een voorwaarde dat ik voldoende financiële middelen moet hebben.
Over welk bedrag praten we dan? Hoeveel dollars moet ik op mijn rekening hebben staan aan het begin van het jaar? Ik kan dit nergens vinden op internet namelijk.
De benodigdheden voor het interview en aanvraag weet ik inmiddels wel.
Groeten,
Robin
Graag wil ik gaan studeren in Amerika, maar ik loop tegen het 'probleem' van het visum op. Ik zie door de bomen het bos niet meer door afkortingen en verschillende procedures die worden beschreven.
- Mijn verblijf duurt minimaal één jaar, maar kan maximaal vijf jaar duren. Dit hangt volledig af van het feit of ik presteer op de universiteit of niet.
- Ik wil na mijn studie erg graag terug naar Nederland, wat mij dus een non-immigrant maakt.
- Hoelang duurt de aanvraag van een tijdelijk visum? Zes weken voor vertrek moet ik alles hebben namelijk (eind Juni dus).
- De aanvraagformulieren heb ik nog niet. Moet ik een afspraak maken met het consulaat? Zijn deze gesprekken in het Engels? Hoe verloopt deze gehele procedure?
Zover ik weet moet ik een F-visum aanvragen; visum voor een voltijdse academische en taal studenten. Nu is een voorwaarde dat ik voldoende financiële middelen moet hebben.
Over welk bedrag praten we dan? Hoeveel dollars moet ik op mijn rekening hebben staan aan het begin van het jaar? Ik kan dit nergens vinden op internet namelijk.
De benodigdheden voor het interview en aanvraag weet ik inmiddels wel.
Groeten,
Robin
Keep dreaming, that certain day will come..
Re: F-1; studentenvisa
@RPVDD, betekent dit dat je aangenomen bent bij een universiteit? Of wil je je nu alvast informeren over studentenvisa?
Ik heb deze vraag aan mij immigratieadvocaat al eens gesteld en haar respons was dat je je eerst moet aanmelden bij een universiteit, dan daar aangenomen moet worden en dan pas het visum gaat aanvragen. Omdat je het visum pas zal krijgen als je kan aantonen dat je daadwerkelijk gaat studeren. Doch, een voorbehoud, ik concentreer met op Californië.
Ik heb deze vraag aan mij immigratieadvocaat al eens gesteld en haar respons was dat je je eerst moet aanmelden bij een universiteit, dan daar aangenomen moet worden en dan pas het visum gaat aanvragen. Omdat je het visum pas zal krijgen als je kan aantonen dat je daadwerkelijk gaat studeren. Doch, een voorbehoud, ik concentreer met op Californië.
Nee, maar aangezien de tijd tussen nu en het begin van het schooljaar erg kort is, wil ik nu alles al weten. Stel dat ze me aannemen, wil ik alle informatie al hebben zodat ik bij wijze van volgende week al naar het consulaat kan. Echter, zou ik graag van iemand willen weten die een visum heeft aangevraagd bij het consulaat en hoe dat precies in zijn werk gaat.
Wat moet je precies doen, in welke volgorde en wat zijn eventuele tips? Tot zo ver kan ik zeer weinig vinden over een F-1 visum namelijk.
Wat moet je precies doen, in welke volgorde en wat zijn eventuele tips? Tot zo ver kan ik zeer weinig vinden over een F-1 visum namelijk.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je moet inderdaad eerst aangenomen zijn door de universiteit. Die sturen je dan een formulier dat je nodig hebt om het F1 visum aan te vragen.
Je vindt hierover veel info op de site van de amerikaanse ambassade
http://amsterdam.usconsulate.gov/non-im ... visas.html
Succes
Je vindt hierover veel info op de site van de amerikaanse ambassade
http://amsterdam.usconsulate.gov/non-im ... visas.html
Succes
- goldenhills
- Amerika-expert
Dit is de meest belangrijke vraag, lijkt me. Er van uitgaande dat je aangenomen wordt bij een universiteit is de rest vooral procedure (inderdaad waarschijnlijk een F1 visum), formulieren invullen en leges betalen, dus dat komt meestal wel goed.RPVDD schreef:Zover ik weet moet ik een F-visum aanvragen; visum voor een voltijdse academische en taal studenten. Nu is een voorwaarde dat ik voldoende financiële middelen moet hebben.
Je moet bij de start van de studie kunnen laten zien dat je de gehele studie (bijv. een 3-jarig master programma) kunt bekostigen, inclusief kosten en inwoning. Je komt zomaar op $30,000 per jaar, dus $90,000 voor drie jaar studeren. Het bedrag wordt bepaald door de universiteit. De universiteit kan bewijs vragen voor dit bedrag, en het bedrag en de bevestiging dat je het hebt komt op een formulier te staan (de I-20, die nodig is om bij he consulaat je F1 visum te kunnen aanvragen). Soms sponsort een universiteit een buitenlandse student, maar dat komt niet heel vaak voor, zeker niet voor undergraduate. Het bedrag moet je gegarandeerd beschikbaar hebben, dus bijv. niet in een koopwoning hebben zitten. Een garantie voor een lening over die periode en/of het bedrag op de bank is OK.
Met wat geluk hoef je niet het hele bedrag zelf op te hoesten, als je voor grants in aanmerking komt en part-time baantjes op de campus. Daar heb je echter bij het aanvragen van het visum meestal nog geen bewijs van...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dus: je moet bewijzen dat je het geld al hebt, los van het feit dat je een baantje kan hebben op de unif om een deel van de kosten te betalen?goldenhills schreef: Met wat geluk hoef je niet het hele bedrag zelf op te hoesten, als je voor grants in aanmerking komt en part-time baantjes op de campus. Daar heb je echter bij het aanvragen van het visum meestal nog geen bewijs van...
Maar als ze je een beurs geven (in dit geval als voetballer), dan is het geen $90,000 meer, maar bv. $60,000 dat je moet bewijzen dat je al hebt als ze je $10,000/jaar geven?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- goldenhills
- Amerika-expert
Je moet inderdaad vantevoren zwart-op-wit kunnen bewijzen dat je al het geld hebt of zal ontvangen (beurs / lening) voor de te verwachten duur van de studie. Wat je niet als beurs of lening krijgt zul je dan op de bank moeten hebben staan (of bijv. je ouders hebben het op de bank, en geven daar bewijs van en geven aan dat ze het voor jouw studie beschikbaar stellen).
Dat je bijvoorbeeld in je tweede jaar wellicht een bijbaantje als TA zou kunnen scoren (of een grant voor goede studeerders) heb je bij de aanvraag van je visum (nog) niets aan. Het moet zwart-op-wit staan. Bij bijvoorbeeld PhD programmas komt het wel voor dat de universiteit al vantevoren aangeeft tuition en room & board te betalen, en dan hoef je dat deel van de te verwachten kosten natuurlijk niet op de bank te hebben staan. Dat scheelt natuurlijk enorm veel geld.
Mijn vrouw moest onze financiele gegevens (bankverklaringen in ons geval) naar de universiteit sturen voordat ze de I-20 uitgaven. Wij hadden gelukkig overwaarde uit ons huis kunnen vrijmaken (terwijl de verkoop nog liep), anders was het lastig geworden en hadden we de start van het studiejaar niet gehaald. De werkelijke kosten vallen overigens enorm mee, omdat ze tot nu steeds grants weet binnen te halen, en TA baantjes heeft gehad. Was dat niet het geval zouden we ongeveer $100,000 armer zijn geworden
Dat je bijvoorbeeld in je tweede jaar wellicht een bijbaantje als TA zou kunnen scoren (of een grant voor goede studeerders) heb je bij de aanvraag van je visum (nog) niets aan. Het moet zwart-op-wit staan. Bij bijvoorbeeld PhD programmas komt het wel voor dat de universiteit al vantevoren aangeeft tuition en room & board te betalen, en dan hoef je dat deel van de te verwachten kosten natuurlijk niet op de bank te hebben staan. Dat scheelt natuurlijk enorm veel geld.
Mijn vrouw moest onze financiele gegevens (bankverklaringen in ons geval) naar de universiteit sturen voordat ze de I-20 uitgaven. Wij hadden gelukkig overwaarde uit ons huis kunnen vrijmaken (terwijl de verkoop nog liep), anders was het lastig geworden en hadden we de start van het studiejaar niet gehaald. De werkelijke kosten vallen overigens enorm mee, omdat ze tot nu steeds grants weet binnen te halen, en TA baantjes heeft gehad. Was dat niet het geval zouden we ongeveer $100,000 armer zijn geworden

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je vmag trots zijn op je vrouw!
Elke
Hmm nou ik heb geen $30.000 op mijn rekening staan, nog niet eens $10.000! Ik kan wel een bewijs regelen van mijn studiefinanciering van €1500 ($2000) per maand. Maar dit krijg ik per maand en heb ik dus niet op mijn rekening bij aanvang van de studie staan, de grote vraag is of ze hiermee akkoord gaan. Als mijn studiekosten van $21.000 per jaar worden worden betaald dmv een scholarship, kost mijn schooljaar alles inclusief nabij de $19.000 (boeken1, verzekering2, kamerhuur6 en leefkosten10 geschat).
Het wordt lastig om in het eerste jaar bij aanvang van de studie bewijs te tonen van een dergelijk groot bedrag. Ik heb trouwens het consulaat gemaild en zij zeggen alleen: "You must be able to demonstrate that you can pay for your studies in the U.S.". Meer krijg ik er niet uit, omdat deze bedragen variabel zijn.
Vooraf moet je je kamer, boeken en verzekering zoiezo betalen (3+1+2=$6000). Als ik ongeveer $7000 op mijn rekening heb staan en daarna bewijs heb van $2000 per maand, zou dat voldoende kunnen zijn? Ik wil namelijk niet in NL een lening afsluiten bij een bank, daar voel ik me niet goed bij.
Het wordt lastig om in het eerste jaar bij aanvang van de studie bewijs te tonen van een dergelijk groot bedrag. Ik heb trouwens het consulaat gemaild en zij zeggen alleen: "You must be able to demonstrate that you can pay for your studies in the U.S.". Meer krijg ik er niet uit, omdat deze bedragen variabel zijn.
Vooraf moet je je kamer, boeken en verzekering zoiezo betalen (3+1+2=$6000). Als ik ongeveer $7000 op mijn rekening heb staan en daarna bewijs heb van $2000 per maand, zou dat voldoende kunnen zijn? Ik wil namelijk niet in NL een lening afsluiten bij een bank, daar voel ik me niet goed bij.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je al een lening krijgt, dan zal je dat in Nederland moeten doen. Amerikaanse banken geven je geen lening.
Het zit je niet echt mee om je dromen waar te maken tegen september van dit jaar. Maar he, vlieg een jaar keihard in werken, zoek je een jobke bij, en spaar spaar spaar. Dat zou niet zo moeilijk moeten zijn aangezien je iets concreets voor ogen hebt!
Het zit je niet echt mee om je dromen waar te maken tegen september van dit jaar. Maar he, vlieg een jaar keihard in werken, zoek je een jobke bij, en spaar spaar spaar. Dat zou niet zo moeilijk moeten zijn aangezien je iets concreets voor ogen hebt!

Elke
- goldenhills
- Amerika-expert
kastelke schreef:Je vmag trots zijn op je vrouw!

@Robin, de universiteit moet je kunnen vertellen welk bedrag ze verwachten, en hoe je het aan moet tonen. Zoals gezegd bepaalt de universiteit wat de totale kosten voor het studieprogamma zullen zijn. In het geval van mijn vrouw (PhD programma aan de University of California) was dat ongeveer $40k per jaar (tuition + living expenses), voor vier jaar. Wat voor programma wil jij doen? Bachelor, Master, ...?
Een ander punt: zorg ook dat je weet wanneer je je application moet insturen bij de universiteit, en wat hun eisen zijn wat betreft TOEFL en evt. GRE (die kun je beide in NL halen, overigens). Het krijgen van een studentenvisum is veel meer in handen van de universiteit dan het consulaat, dus kijk vooral naar de informatie die diverse universtiteiten beschikbaar hebben voor foreign students.
@ goldenhills, dat is erg mooi voor je vrouw!! Die prestaties zijn indrukwekkend!
Een lening afsluiten in NL lijkt makkelijk, maar zal moeten laten zien dat ik het ook terug kan gaan betalen. Het zal waarschijnlijk maar om een bedrag van €5000 gaan, maar dan nog. Ik heb geen onderpand of iets waardoor ik een vermogen heb van €5000, dat is een beetje het probleem denk ik.
Graag wil ik mijn Bachelor in Finance gaan halen. De volgende site geeft de requirements:
http://louisville.edu/admissions/apply/ ... ernational
- Vertaalde diploma's (Middelbare school)
- Cijfers van mijn HBO
- Score van 79 of hoger voor TOEFL
- Financiën laten zien die bewijzen dat ik een jaar op de university kan leven.
- "Applicants to all other graduate programs must take the Aptitude Section of the Graduate Record Examination (GRE)." Ik doe undergraduate, nvt?
- "Letters of recommendation: graduate applicants are required to submit two letters of recommendation from persons familiar with their academic work." Ik doe undergraduate, nvt?
Over de volgende requirements heb ik vragen:
- "Official transcripts of credit earned from U.S. educational institutions" (wat is dit?)
- "Special tests: freshmen or transfer applicants with fewer than 24 transferable credit hours are required to submit scores from the American College Testing (ACT) Program." Ik studeer nu niet, maar werk min 40u per week. Tijdens mijn HBO heb ik wel meer dan 24u per week op school gezeten. Moet ik een ACT of SAT doen omdat ik nu niet studeer maar werk?
Een lening afsluiten in NL lijkt makkelijk, maar zal moeten laten zien dat ik het ook terug kan gaan betalen. Het zal waarschijnlijk maar om een bedrag van €5000 gaan, maar dan nog. Ik heb geen onderpand of iets waardoor ik een vermogen heb van €5000, dat is een beetje het probleem denk ik.
Graag wil ik mijn Bachelor in Finance gaan halen. De volgende site geeft de requirements:
http://louisville.edu/admissions/apply/ ... ernational
- Vertaalde diploma's (Middelbare school)
- Cijfers van mijn HBO
- Score van 79 of hoger voor TOEFL
- Financiën laten zien die bewijzen dat ik een jaar op de university kan leven.
- "Applicants to all other graduate programs must take the Aptitude Section of the Graduate Record Examination (GRE)." Ik doe undergraduate, nvt?
- "Letters of recommendation: graduate applicants are required to submit two letters of recommendation from persons familiar with their academic work." Ik doe undergraduate, nvt?
Over de volgende requirements heb ik vragen:
- "Official transcripts of credit earned from U.S. educational institutions" (wat is dit?)
- "Special tests: freshmen or transfer applicants with fewer than 24 transferable credit hours are required to submit scores from the American College Testing (ACT) Program." Ik studeer nu niet, maar werk min 40u per week. Tijdens mijn HBO heb ik wel meer dan 24u per week op school gezeten. Moet ik een ACT of SAT doen omdat ik nu niet studeer maar werk?
Laatst gewijzigd door RPVDD op 12 apr 2012, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, jij doet undergraduate. Bachelor = undergraduate en master = graduate.
Inderdaad, dat dacht ik ook.
Echter, heb ik geen enkel idee wat ze met de twee laatste vragen bedoelen.
Ik kan hier verder weinig informatie over vinden wat ze precies willen ontvangen.
Echter, heb ik geen enkel idee wat ze met de twee laatste vragen bedoelen.
Ik kan hier verder weinig informatie over vinden wat ze precies willen ontvangen.
Daar durf ik geen antwoord op te geven, vandaar dat ik dat ook niet gedaan had.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Official transcripts kan jij enkel maar afleveren vanuit Nederland, jij hebt immers niet gestudeerd in Amerika.RPVDD schreef: Over de volgende requirements heb ik vragen:
ACT is dacht ik een test zoals je ook de SAT hebt. Ik kan haast niet geloven dat jij zo'n test niet moet doen.
Hoe staat het ondertussen met dat bureau dat je ging helpen om een universiteit te vinden voor je? Zij moeten je die dingen ook kunnen uitleggen.
Elke
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
ACT en SAT zijn een soort van 'toelatingstesten'. Het zijn gestandaardizeerde testen die universiteiten/colleges gebruiken om te kijken welk vlees ze in de kuip hebben. In tegenstelling tot iets zoals CITO in Nederland, hebben de Amerikaanse high schools zoiets niet. En de onderlinge niveauverschillen tussen de universiteiten kunnen heel hoog zijn. Studenten kunnen zich onderscheiden (hun niveau laten zien) door AP (Advanced Placement) courses te nemen tijdens hun high school (dat levert wel standaardtesten af), of IB (International Baccalaureat) te volgen (idem). Of door die ACT of SAT testen af te leggen.
Jouw niveau kunnen ze ook niet, dus ze zullen willen weten of je geschikt genoeg bent om hun niveau aan te kunnen qua studeren.
Jouw niveau kunnen ze ook niet, dus ze zullen willen weten of je geschikt genoeg bent om hun niveau aan te kunnen qua studeren.
Elke
Zij stuurde een contract en wilde een bedrag van 2500 euro voor hun diensten ontvangen. Echter ben ik zelf gaan mailen naar de coach en kreeg binnen een dag reactie, dus heb dat bureau niet meer gesproken. Ook na 2 weken nog geen reactie gehad over het feit dat ik het contract niet heb ingevuld, dus dat bureau laat ik lekker voor wat het is. Ik probeer het op mijn eigen manier nu, verloopt vlot.kastelke schreef:Hoe staat het ondertussen met dat bureau dat je ging helpen om een universiteit te vinden voor je? Zij moeten je die dingen ook kunnen uitleggen.
Voor de Universiteit hoef ik geen SAT af te leggen. Maar als ik minder dan 23u per week les heb moet ik een ACT doen. Als een ACT niet kan, is een SAT ook voldoende. Voor de NCAA (voetbalbond) moet ik wèl de SAT afleggen, dus die ga ik zondag 10 juni doen (omdat 5 mei te kortdag was). ACT kan ik pas op zaterdag 9 juni doen, komt lekker uit haha.
Official transcripts; Wat zijn dit voor documenten? Ook al hoef ik deze niet te tonen, graag wil ik wel weten wat alles inhoud.
Zij wilden toch pas betaling NA een succesvolle bemiddeling?RPVDD schreef:Zij stuurde een contract en wilde een bedrag van 2500 euro voor hun diensten ontvangen.
Offical Transcripts zijn de diploma's en cijferlijsten van jouw opleidingen, van de havo en het hbo dus. Lagere school hoeft niet.
Ok dankjewel! Dit zijn dus die certificaten die naar Amerikaanse normen moeten worden omgezet.
Klopt, ze wilden dat bedrag NA de bemiddeling, maar ik vind dit te veel geld. Ik heb nu zelf contact gezocht, een filmpje gemaakt en alle eisen uitgezocht en dit kostte me slechts twee weken. Daarnaast heb ik ook al reacties gehad binnen een korte tijd en verloopt het contact goed, dus ik denk dat ik zo'n bureau niet meer nodig heb.
Klopt, ze wilden dat bedrag NA de bemiddeling, maar ik vind dit te veel geld. Ik heb nu zelf contact gezocht, een filmpje gemaakt en alle eisen uitgezocht en dit kostte me slechts twee weken. Daarnaast heb ik ook al reacties gehad binnen een korte tijd en verloopt het contact goed, dus ik denk dat ik zo'n bureau niet meer nodig heb.