Soccer scholarship

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Soccer scolarship

Bericht door kastelke »

RPVDD schreef:Misschien werkt voor jullie die manier van motivatie niet, voor mij echter wel.
Weet je dat? Of hoop je dat?

En die aanvullende vakken zijn leuk als ze in Amerika gegeven worden, maar tijdsverlies indien je ze in Nederland krijgt? :?

Je kan ook in Belgie gaan studeren, dat is ook een andere ervaring dan in Nederland. En voetbal is er populair. En het kost een pak minder.
Je Engels kan je verbeteren via een intensieve taalcursus van een paar weken. Of via een uitwisseling op je hogeschool of universiteit.

(en voor alle duidelijkheid: ik heb er geen probleem mee als iemand graag in Amerika wil gaan studeren
- omdat het een studie is die in je thuisland niet aangeboden wordt
- omdat je hoopt dat het daar leuker is om te studeren
- omdat je er eens graag tussenuit wil
- omdat het land je ontzettend aantrekt
En je hoeft dat dan voor mij niet anders te verpakken hoor, je mag dat gewoon zo zeggen. ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Soccer scolarship

Bericht door Hockey »

Sorry, RPVDD, maar ik begin nu het idee te krijgen dat je per post en tegenwind weer iets anders zegt. Zo valt op dat je in Nederland je ergert aan vakken die je op het hbo krijgt die niks met de opleiding te maken hebben, maar in de VS verwelkom je juist de algemene vakken? Wat is het verschil?

Dat een studie in de VS veel avontuurlijker en leuker lijkt, dat kan ik volledig in meegaan. Waarschijnlijk is dat ook zo. Maar argumenten tegen een Nederlandse opleiding gaan net zo hard op voor een Amerikaanse opleiding.

Aanvulling: ik wil me aansluiten wat kastelke zei in haar laatste alinea. Het stuk tussen haakjes dus.

Extra aanvulling: Dat je hier je verhaal verandert dan wel lijkt te veranderen is niet zo belangrijk. Belangrijker is dat je niet tegen jezelf liegt.
RPVDD
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 mar 2012, 13:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Soccer scolarship

Bericht door RPVDD »

Haha nee ik probeer niemand naar de mond te praten, mochten jullie dat denken :). Het is niet dat ik het HBO verafschuw oid, maar ik wil liever iets anders doen. Ik heb het gevoel van 'mwa' en dan moet je er niet aan beginnen vind ik. Ik heb ook mijn twijfels bij vakken als Arts, Humanities en Sciences, maar misschien vind ik het wel ontzettend leuk, wie weet. Vrijwel alles is anders in Amerika, dus als studeren in NL me niet trekt..... Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

Nee, ik heb geen ervaring met Amerika. Nee, ik weet er eigenlijk niets zo veel vanaf. Nee, ik ben geen jaar bezig om alles al te regelen.
Wat ik wel weet is dat ik erg gedreven ben om deze droom waar te gaan maken, wel erg jammer dat ik er te laat mee begonnen ben. Toch wil ik zo veel mogelijk informatie verzamelen over alles wat met Amerika te maken heeft, met name de toelatingseisen van het land en het studeren in het land. Misschien voor volgend jaar. Via dit forum heb ik al ontzettend veel behulpzame antwoorden gekregen en daar ben ik erg blij om :thumbup: . Ik sta meer dan open voor ideeën en suggesties. Echter zit ik niet te wachten op mensen die mijn visie volledig afkeuren omdat het niet 'gewoon' is. Die verhalen over studeren in NL heb ik al 20x aangehoord van mijn ouders, zussen en vrienden.

Stel je gaat elke zomer vast naar een camping; lekker dichtbij, dezelfde mensen, bekende taal.. Maar ineens krijg je een aanbieding om naar Spanje op vakantie te gaan. Het is dan wel wat duurder, maar je hebt wel een lekker zonnetje, ze spreken mooie taal en er zijn mooie schaars geklede vrouwen.
Geen beste vergelijking, maar toch; in zo'n complex zit ik. Ik wil iets anders, weg van mijn vertouwde omgeving (niet dat deze slecht is oid), op zoek naar mijn eigen weg en niet doen wat 'iedereen' doet (HBO studeren). Noem het op zoek zijn naar mezelf, eens kijken wat er nog meer is in de wereld, LEEF!
Keep dreaming, that certain day will come..
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Soccer scolarship

Bericht door kastelke »

Als je dan zegt dat je veel liever naar Spanje op vakantie gaat om op de camping te staan aan een klein riviertje omdat je camperen in Frankrijk aan een klein riviertje maar niks vindt want je vindt die taal niet zo mooi en de vrouwen die je zag waren niet schaars gekleed... In Spanje aan dat kleine riviertje gaat dat allemaal anders zijn, want je hebt dat eens gelezen en op TV gezien. Allemaal gewillige wulpse dames die een mooiere taal spreken.. (snap je?)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Soccer scolarship

Bericht door 1250 »

RPVDD schreef:Hier krijg je vakken bij een opleiding die er totaal niets mee te maken hebben (Onderzoeksvaardigheden voor een Accountant bijv?)
Haha, en je denkt dat dat hier in de VS anders is!?! Hier is het nog veel meer! Het hele Liberal Arts systeem zit nog in alle scholen verwerkt, daarom moet je hier als Business Major met een concentratie in Accountancy een music apprecitaiton class, een Philosophy Class en een History Class volgen en dat soort voorbeelden allemaal! Je moet eerst je AUCC (All-University Core Curriculum afwerken) voordat je business vakken kan gaan volgen, en AUCC is ongeveer 1/3 van je totale vakkenpakket.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Soccer scolarship

Bericht door Hockey »

RPVDD schreef:Het is niet dat ik het HBO verafschuw oid, maar ik wil liever iets anders doen.
Het beeld dat je het HBO verafschuwt gaf je wel. Als jij liever iets anders wil doen, gewoon doen, groot gelijk. Maar zeg dat dan, vooral naar jezelf toe.
RPVDD schreef:Echter zit ik niet te wachten op mensen die mijn visie volledig afkeuren omdat het niet 'gewoon' is. Die verhalen over studeren in NL heb ik al 20x aangehoord van mijn ouders, zussen en vrienden.
Iedereen hier snapt jouw droom, waar ons probleem in lag is de argumenten die je ervoor gaf. Als jouw droom is om te studeren in de VS, dan zeg ik ga ervoor. Maar dan wel met de juiste motivatie.

Jouw vergelijking met de vakantie lijkt leuk, maar ook daar mis je de essentie. Doe zoiets als je ergens anders iets nieuws vindt, niet omdat je thuis hetzelfde kan krijgen, maar niet goed genoeg gezocht hebt.
RPVDD
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 mar 2012, 13:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Soccer scolarship

Bericht door RPVDD »

Ok, blijkbaar had ik het verkeerd begrepen wat betreft de studie. De vakken in Amerika zijn voor mij totaal onbekend, dus kan niet oordelen of ik het leuk ga vinden of niet. Ik zal hier maar eens naar gaan googlen en kijken wat voor soort vakken dit zijn en wat ik hier van leer. Waarschijnlijk iets te snel door het programma gekeken op de website :oops: . Heb het even goed doorgelezen en inderdaad, de eerste twee jaar zitten vol met AUCC-vakken en de laatste twee jaar zal ik pas mijn gewenste vakken gaan volgen. Bedankt!

Ik moet me vòòr 1 mei inschrijven dus. Mijn testen (SAT en ACT) doe ik pas in juni, wordt dit een probleem? Kan ik me inschrijven en later pas deze testen afleggen?
Keep dreaming, that certain day will come..
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Soccer scolarship

Bericht door kastelke »

Dat kan je best bij hun international office navragen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RPVDD
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 mar 2012, 13:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Soccer scolarship

Bericht door RPVDD »

@ Ebelix, ze hebben net een nieuwe keeper zie ik, Corey Whisenhunt.
http://www.daytondutchlionsfc.com/site/ ... hisenhunt/

@ Kastelke, gedaan. Ben alleen bang dat je voor 1 mei alles klaar zou moeten hebben. Ze gaan je waarschijnlijk niet inschrijven terwijl het niet eens zeker is of je komt.
Keep dreaming, that certain day will come..
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Soccer scolarship

Bericht door kastelke »

Dat hebben we hier vanaf het begin gezegd, dat het wel erg kort dag is... Maar de enigen die daar uitsluitsel over kunnen geven, zijn de mensen van de school zelf.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RPVDD
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 mar 2012, 13:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Soccer scolarship

Bericht door RPVDD »

Toch een maand eerder moeten beginnen met het afleggen van testen, dan zou het een stuk makkelijker zijn geweest.

Volgend jaar ben ik 21 jaar en in september zelfs al 22. Denk je dat ik dan nog kans heb om aangenomen te worden ondanks mijn leeftijd?
Misschien wil ik voor volgend jaar dan alles proberen te regelen, vooral de financiën..
Keep dreaming, that certain day will come..
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Soccer scolarship

Bericht door Hockey »

Aangenomen te worden voor wat? Universiteit, sportbeurs, studiebeurs?
RPVDD
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 mar 2012, 13:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Soccer scolarship

Bericht door RPVDD »

Aangenomen worden op de Universiteit met een sportbeurs ja..
Keep dreaming, that certain day will come..
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Soccer scolarship

Bericht door Hockey »

Voor de universiteit ben je zeker niet te oud. Voor de sportbeurs, geen idee.
moyzo
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 okt 2011, 13:25

Re: Soccer scolarship

Bericht door moyzo »

Onze dochter heeft ook een sportscholarship sinds januari en wat mij op valt is dat ze heel hard moet werken, 4 a 5 uur trainen per dag en daarnaast heel veel uren besteden aan haar studie terwijl ze maar weinig vakken heeft en ook een tutor die haar begeleid.
Je moet je niet vergissen in de extra tijd die er in steekt om regelmatig in de weekenden vanaf do t/m za of zo meestal met het vliegtuig naar andere staten te vliegen om wedstrijden te spelen.
Als ik dan zo hoor dat de meisjes allemaal na de wedstrijden in de hotelkamers ook moeten leren dan is daar erg veel discipline voor nodig.
Tussen haakjes.. ik hoor haar niet klagen hier over, ze geniet van elke minuut en wist dat het hard werken zou zijn.

Wij hebben er voor gekozen een goede agency waarvan we persoonlijke ervaringen kenden in te schakelen en dat is het bedrag meer dan waard geweest gezien de aanbiedingen en de mogelijkheid voor haar om 3 universiteiten persoonlijk vooraf op hun kosten te mogen bezoeken. ( zal ook afhankelijk van de sport zijn)
Reken ook op de reis twee keer per jaar, die kosten moet je altijd zelf betalen.
Zij zat ook krap in haar tijd voor september voor de toefl en SAT.. de meeste scholen beginnen trouwens al in Augustus en heeft voor het springsemester gekozen.

Je moet wel rekening houden dat je maar een bepaalde tijd hebt tussen je huidige/vorige opleiding en de start op de universiteit, ik heb begrepen dat je niet jaren na het voortgezet onderwijs alsnog in aanmerking kunt komen voor een studiebeurs.

De agency : http://www.overboarder.com/nl/
RPVDD
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 mar 2012, 13:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Soccer scolarship

Bericht door RPVDD »

Leuk om een ervaring te horen!! Ik begrijp dat het erg hard werken is om je doel te bereiken, maar met de juiste motivatie is veel mogelijk natuurlijk.

Hoe zit het met de kosten? Hoeveel zijn jullie als ouders per jaar kwijt aan haar studie en verblijf per jaar?
Keep dreaming, that certain day will come..
moyzo
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 okt 2011, 13:25

Re: Soccer scolarship

Bericht door moyzo »

De investering was om en nabij €3000 voor de agency en toetsen en verdere noodzakelijke aanvragen maar behalve de 2 reizen per jaar kost het ons verder niets, alles wordt betaald met een fullscholarship, studiekosten, boeken huisvesting, eten drinken, sportkleding, schoenen en alle sportbenodigdheden, de reizen met het team, ziektekostenverzekering en ook de leuke uitjes met het team voor de teambuilding.
Nu is dat per sport verschillend en ook per divisie dus je kunt er niet van uit gaan dat dit standaard is.
Het ligt er maar net aan hoeveel aanbod er is van spelers en hoe populair de sport is in Amerika.

Eigenlijk betalen we alleen haar prepaid-telefoonkaart met internet daarop en een paar persoonlijke uitgaven en aangezien ze zeer zuinig is en ondanks dat ze de beschikking heeft over een creditcard van ons hier nagenoeg geen gebruik van maakt valt dit heel erg mee. Ik denk dat ze nog geen $50 uit geeft per maand.
Als ze straks in een appartement komt houdt ze meer over waarvan ze dan ook nog eens de laatste twee zaken van kan betalen.
JDGH
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jul 2012, 23:08

Re: Soccer scolarship

Bericht door JDGH »

Hallo,
Ik ben Jop, en ik ben nieuw op dit forum.
Nu ik laatst bij de site van soccerships terecht ben gekomen lijkt me dit de ultimate dream, maar natuurlijk is reëel de kans vrij klein dat je werkelijk hier ergens terecht komt. Via google kwam ik bij dit forum terecht en vond dit topic erg interessant. Zijn er nog nieuwe updates/ weet je al meer?

Gr.
2019: Nashville, Louisville & Montgomery
2020: Nashville
November 2021: Nashville
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Soccer scolarship

Bericht door Dutchess »

Jop, welkom op het forum.

RPVDD kreeg te horen dat hij niet "eligible" was voor de NCAA en daarom ook niet voor een voetbalbeurs in aanmerking kwam.

Hier kun je lezen hoe hij deze informatie via Overboarder heeft gekregen, en niet via Soccerships:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 44#p707944
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Soccer scholarship

Bericht door Hockey »

Ik zag onderstaand bericht op hockey.nl. Het heeft geen betrekking op voetbal, maar past wel in dit onderwerp vind ik.

Hengelose van Tweede Klasse naar hoogste niveau VS

Door Redactie hockey.nl 14-jul-2012 14:16

Noralie Weusthuis (18) verruilt haar hockeybestaan bij Twente tijdelijk voor een leven in de Verenigde Staten, meldt Tubantia. Weusthuis heeft een volle beurs gekregen van de Umass-universiteit van Massachusetts en zal gaan hockeyen bij een universiteitsteam.

Een beurs die ze te danken heeft aan de bondscoach van de Amerikaanse vrouwen tot 19 jaar, die de Hengelose er graag bij wilde hebben.

Weusthuis denkt dat er genoeg te leren valt in de VS. ‘Het hoogste niveau is denk ik een beetje vergelijkbaar met de Overgangsklasse en de Eerste Klasse hier. Maar de benadering van sport is totaal anders dan wij kennen. Toen duidelijk werd dat ik mocht, kreeg ik al een hele map met trainingsschema’s en voedingstips thuisgestuurd.’

Afgelopen seizoen won Weusthuis met Twente de titel in de Tweede Klasse (foto). Het seizoen daarvoor kwam ze uit voor het Nijmeegse Union. (TM)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer