Soccer scholarship

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
UStudy
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 27 aug 2006, 22:32
Locatie: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: Soccer scholarship

Bericht door UStudy »

Noralie houdt sinds kort ook een weblog bij. Zie: http://noralieintheusa.waarbenjij.nu
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: Soccer scholarship

Bericht door DejaVu »

Ik heb dit hele topic eens gelezen. Maar ik zie dat niemand iets heeft gezegd over zijn niveau. Als zijn hoogtepunt de 2e divisie van NL is en hij is nu afgezakt naar een lagere klasse dan weet ik niet of ze daar in de USA 500 andere keepers voor hebben. In NL is het best wel droevig gestemd met het niveau van de keepers, kijk maar gewoon naar de eredivisie. Nederlandse clubs trekken buitenlandse keepers(die ook slecht zijn) aan om het een beetje op orde te krijgen. Ik neem aan dat een Amerikaanse voetbal coach het Europese voetbal wel een beetje volgt en dat weet die dat het niet zo goed is qua niveau in NL.

Aan de andere kant als je echt goed bent op jouw leeftijd dan zit je in NL al bij Ajax, Feyenoord, PSV, Twente en Vitesse tegenwoordig(tenzij de scoutings weer blind zijn maar je speelt op zijn minste in de ere of eerste divisie). Minimaal in het tweede en dan heb je geen beurs nodig ;) OF je bent gescout door een buitenlandse club maar dan heb je ook geen geldproblemen.

Waarschijnlijk heb je geen zin om in NL te studeren(overigens is HBO niet studeren als we gaan mierenneuken ;) ) en wil je naar de USA en dacht je bij jezelf "maar dat is zoooo duur, wacht eens even die Amerikanen kunnen er helemaal niks van op een voetbalveld en ze vinden Europeanen heel goed, laat ik eens voor een soccer scholarship gaan". Het klopt dat die Amerikanen er niks van kunnen want ze hebben 300 miljoen inwoners en ze staan op de wereldranglijst onder Ghana...maar zo makkelijk gaat het niet. Afgezien van het feit dat ze Engels voetbal spelen(bal naar voren pompen en het middelveld staat er voor niks bij) maar daar heb je als keeper geen last van :).

Aan een nog andere kant, ik las iets over 2e divisie in de USA. Misschien maak je nog kans ook... :lol:
EmilyC
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2020, 18:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Soccer scholarship

Bericht door EmilyC »

Hey! mijn naam is Emily, ik ben 19 jaar jong en een grote droom van mij is om te studeren en sporten in Amerika. Ik heb mij aangesloten bij organisatie's waar ik hulp bij krijg (ik ben een meisje en speel trouwens voetbal). Ik zou graag willen weten of andere mensen op dit forum ook studeren en sporten in Amerika, ik zou namelijk graag willen weten wat de kosten hier van zijn wanneer je geen volledige studiebeurs krijgt. Ik weet dat het kan verschillen per school en talent maar ik wil puur een schatting weten :)

Ik ben nieuw hier en weet niet hoe ik een eigen forum moet starten en hoe dit helemaal werkt, sooo don't judge me :D
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Soccer scholarship

Bericht door Almere vak V »

EmilyC schreef:
06 okt 2020, 18:36
Ik heb mij aangesloten bij organisatie's waar ik hulp bij krijg (ik ben een meisje en speel trouwens voetbal). Ik zou graag willen weten of andere mensen op dit forum ook studeren en sporten in Amerika
Hoi Emily. Welkom hier!!

Altijd mooi om een droom te hebben! Ik werk in Amerika in de sport. Zowel (top)college als professioneel. In principe kan "iedereen" in Amerika gaan studeren. Zorg dat je een studentenvisum krijgt en off you go! Wel is het financieel aantrekkelijk om er voor te zorgen dat je een beurs krijgt. Bij regulier college/university betaal je al snel $15.000 per jaar. Wil je echt naar een goeie college/university reken dan op $25.000. Maar als je het over een Ivy league school gaat hebben dan mag je beginnen bij $50.000. Ik weet niet of je dat soort bedragen op de plank hebt liggen of dat je sponsoren hebt die dat voor je willen ophoesten.

Leuk dat je voetbalt! Alleen is de vraag op welk niveau. De tijd dat we moesten lachen om Amerikanen die voetballen ligt al een tijdje achter ons. En op damesvoetbal gebied liggen ze echt mijlenver voor op hetgeen wij hier in Nederland hebben ontwikkeld. Dus de vraag is, wat ga jij toevoegen als je in Amerika naar een college gaat.

Komt bij dat door corona de scholen in Amerika het op dit moment extreem zwaar hebben. Zeker de scholen die bekend staan om hun sportprogramma's. En zeker de scholen die bekend staan om een goed basketball program. Maar helemaal de scholen die bekend staan om een goed football program. En dan bedoel ik niet ons football, maar het football met een helm op. Daar worden door scholen onvoorstelbare bedragen verdiend. Texas A&M had voor dit jaar 200 miljoen aan inkomsten begroot uit hun football program. Denk hierbij aan ticketverkoop, eten, drinken rondom wedstrijden, merchandise, televisiegelden en alles wat je al niet meer kan bedenken. Het grootste deel hiervan is weggevallen. Hetzelfde geldt voor scholen met een goed baskteball program. Daar gaan tientallen miljoenen dollars per jaar in om. Grotendeels weg!
Vanuit die opbrengsten worden andere sportprograms gefinancierd. Die programs liggen nu stil. Of zijn door sommige scholen inmiddels afgestoten. Er zijn zelf al scholen die onderwijsrichtingen sluiten omdat ze het anders niet meer financieel sluitend kunnen krijgen.

Ik wil je niet ontmoedingen. Maar makkelijk is het er niet op geworden. En zeker ook niet leuker...
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Soccer scholarship

Bericht door Pete.Z »

Ik vind het persoonlijk altijd weinig hoopgevend voor de emigratieplannen als je niet weet of kan uitvinden hoe je een eigen forum(?) start voor je vraag, en zeker niet als je daarna nooit meer terugkomt. :wink:
EmilyC
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2020, 18:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Soccer scholarship

Bericht door EmilyC »

Pete.Z schreef:
18 okt 2020, 15:47
Ik vind het persoonlijk altijd weinig hoopgevend voor de emigratieplannen als je niet weet of kan uitvinden hoe je een eigen forum(?) start voor je vraag, en zeker niet als je daarna nooit meer terugkomt. :wink:
.

Goedemiddag Pete, erg jammer dat je zo moet reageren en erg sneu als je via een forum mensen gaat lopen afzeiken omdat en meisje van 19 jaar gewoon even een vraag stelt :') hoop dat je jezelf er weer een leuke dag mee hebt bezorgd want als dit is wat je doet in je leven is er ook wel weinig hoop voor jou :P

Hoop is er voor mij in ieder geval zeker wel, deze zomer vlieg ik namelijk gewoon naar Amerika en heb ik toch even alles voor elkaar gekregen! :)

Bedankt voor je hulp nog!!!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Soccer scholarship

Bericht door Pete.Z »

Ook meisjes van pas 19 moeten er toe in staat worden geacht te reageren als ze iets vragen. Dat heet beleefd.
En dan niet pas maanden later.

Veel succes en plezier in ieder geval!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Soccer scholarship

Bericht door Hockey »

@EmilyC, sorry, maar wat moeten mensen nu met jouw reactie? Je deed wat helaas heel veel mensen doen, een vraag droppen en nooit meer terugkeren. En nu doe je heel stoer dat jij het allemaal wel geregeld hebt, en geeft af op iemand die kritiek gaf op het vraag droppen en nooit meer terugkeren. Als je nu echt stoer bent, help dan anderen. En vertel hier, hoe je alles geregeld hebt. Zodat anderen in de toekomst van die informatie gebruik kunnen maken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer