paspoort aanvragen in USA
Geplaatst: 23 jan 2012, 05:52
Hoi Allemaal,
Ik ben Laura en ik studeer momenteel voor een jaar in USA. Mijn nationaliteit is Belgische en normaal woon ik in Nederland. Nu heb ik hier een probleem met mijn paspoort. Ik weet dus niet of jullie mij kunnen helpen, maar wilde het toch proberen.
Ik heb een digitaal paspoort met een transparant velletje er tussen. Nu is mijn paspoort net van een generatie, waarbij dat velletje loslaat. Ik heb dus contact gehad met het consulaat in LA (werd doorgestuurd van Honolul naar LA, verbleef op dat moment in Honolulu, nu in Seattle) Op het eerste opzicht mocht ik geen nieuwe aanvragen, maar toen ik vertelde dat het consulaat in Den Haag had verteld dat ze me konden weigeren op vluchten omdat ik een beschadigd paspoort heb, was het wel mogelijk. Nu ben ik hier al 2 weken mee bezig. Pasfoto's etc. Momenteel probeer ik het consulaat in LA weer te contacteren omdat ik nog enkele vragen hierover heb. Zo weet ik namelijk niet of ik een geheel nieuw paspoort mag aanvragen of een Tijdelijke of ETD paspoort. Ook had ik gelezen dat paspoorten uit deze generatie die kapot gaan wegens de productiefout, gratis vervangen worden. Daar wil ik ook graag nog duidelijkheid over en naar wel consulaat die gestuurd moet worden. Al neem ik aan dat dat Seattle is. Goed, daar ga ik haar morgen voor proberen te contacteren in de hoop dat die zo snel mogelijk de bus op kan. De aanvraag duurt namelijk 4-6 weken en 22 maart vlieg ik naar LA. Zou fijn zijn als ik hem dan heb natuurlijk. Nu heb ik uitgerekend dat dat gewoon goed moet komen, maar op een ander forum werd ik al bang gemaakt met iemand die haar paspoort veel later dan dit termijn ontving en hem 2 dagen voordat ze vloog thuis gestuurd kreeg.
nu heb ik een paar vraagjes voor de mensen die in US wonen en misschien mij kunnen helpen met het verzendingsproces. Ik wil namelijk niet dat dit fout gaat haha.
Nu werd er gezegd dat ik het verzekerd moest verzenden (logisch natuurlijk) In nederland kan je daar speciale postzegel voor kopen en kan je hem gewoon posten. Nu moet je in Amerika geloof ik hiervoor speciaal naar een postkantoor? En weten jullie ook of ik beide enveloppen dan kan betalen en voorzien van een postzegel? (er moet een envelop naar mijzelf gericht bij, zodat ze hem kunnen terugsturen. En wat is het verschil tussen Fedex en USPS. Zij raadde mij namelijk fedex aan, maar de reden waarom was ik alweer vergeten, dus misschien dat jullie hier het antwoord ook op weten.
Het liefst stuur ik mijn paspoort helemaal niet op ivm visa in oude paspoort etc., maar ik heb nog teveel vluchten gepland staan om het erop te wagen dat het goed komt.
Ik ga morgen bellen voor de vragen in het bovenstaande stuk, maar misschien dat een van jullie mij kan helpen met het verzendingsproces.
Alvast bedankt!
Ik ben Laura en ik studeer momenteel voor een jaar in USA. Mijn nationaliteit is Belgische en normaal woon ik in Nederland. Nu heb ik hier een probleem met mijn paspoort. Ik weet dus niet of jullie mij kunnen helpen, maar wilde het toch proberen.
Ik heb een digitaal paspoort met een transparant velletje er tussen. Nu is mijn paspoort net van een generatie, waarbij dat velletje loslaat. Ik heb dus contact gehad met het consulaat in LA (werd doorgestuurd van Honolul naar LA, verbleef op dat moment in Honolulu, nu in Seattle) Op het eerste opzicht mocht ik geen nieuwe aanvragen, maar toen ik vertelde dat het consulaat in Den Haag had verteld dat ze me konden weigeren op vluchten omdat ik een beschadigd paspoort heb, was het wel mogelijk. Nu ben ik hier al 2 weken mee bezig. Pasfoto's etc. Momenteel probeer ik het consulaat in LA weer te contacteren omdat ik nog enkele vragen hierover heb. Zo weet ik namelijk niet of ik een geheel nieuw paspoort mag aanvragen of een Tijdelijke of ETD paspoort. Ook had ik gelezen dat paspoorten uit deze generatie die kapot gaan wegens de productiefout, gratis vervangen worden. Daar wil ik ook graag nog duidelijkheid over en naar wel consulaat die gestuurd moet worden. Al neem ik aan dat dat Seattle is. Goed, daar ga ik haar morgen voor proberen te contacteren in de hoop dat die zo snel mogelijk de bus op kan. De aanvraag duurt namelijk 4-6 weken en 22 maart vlieg ik naar LA. Zou fijn zijn als ik hem dan heb natuurlijk. Nu heb ik uitgerekend dat dat gewoon goed moet komen, maar op een ander forum werd ik al bang gemaakt met iemand die haar paspoort veel later dan dit termijn ontving en hem 2 dagen voordat ze vloog thuis gestuurd kreeg.
nu heb ik een paar vraagjes voor de mensen die in US wonen en misschien mij kunnen helpen met het verzendingsproces. Ik wil namelijk niet dat dit fout gaat haha.
Nu werd er gezegd dat ik het verzekerd moest verzenden (logisch natuurlijk) In nederland kan je daar speciale postzegel voor kopen en kan je hem gewoon posten. Nu moet je in Amerika geloof ik hiervoor speciaal naar een postkantoor? En weten jullie ook of ik beide enveloppen dan kan betalen en voorzien van een postzegel? (er moet een envelop naar mijzelf gericht bij, zodat ze hem kunnen terugsturen. En wat is het verschil tussen Fedex en USPS. Zij raadde mij namelijk fedex aan, maar de reden waarom was ik alweer vergeten, dus misschien dat jullie hier het antwoord ook op weten.
Het liefst stuur ik mijn paspoort helemaal niet op ivm visa in oude paspoort etc., maar ik heb nog teveel vluchten gepland staan om het erop te wagen dat het goed komt.
Ik ga morgen bellen voor de vragen in het bovenstaande stuk, maar misschien dat een van jullie mij kan helpen met het verzendingsproces.
Alvast bedankt!