Fout bij invullen ds 160 formulier: wat te doen?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
01Jessica
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2011, 14:53

Fout bij invullen ds 160 formulier: wat te doen?

Bericht door 01Jessica »

Hee allemaal,

Ik (stresskip die ik ben) heb ingevulde en al elektronisch ondertekende en opgestuurde ds 160 formulier zitten checken. Ik kwam erachter dat er een foutje inzat: namelijk het telefoonnummer van mijn universiteit, deze komt twee cijfers tekort. Ik heb 9 december de afspraak en vlieg 24 december, er mag dus echt niks fout gaan, anders moet ik mijn vlucht verzetten en daar heb ik niet zoveel zin in. Ik vroeg mij dus af of ik om dit kleine foutje mn ds 160 formulier opnieuw moet invullen, en dus opnieuw een afspraak moet maken? Of kan ik een nieuwe invullen en die meenemen naar mijn interview?

No idea what to do right now.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door kastelke »

Staat er ergens een FAQ waarbij het antwoord op deze vraag te vinden is?
Op zich lijkt me dit geen capitale fout, aangezien jij helemaal niets kan 'verbergen' of kan sjoemelen door een fout telefoonnummer te geven van een universiteit. Dus ik zou denken dat je dat nog makkelijk (ter plaatse?) recht kan zetten. Het zou anders geweest zijn als je over jouw naam of die van de universiteit gelogen had of zo. Maar ik heb dus zelf nooit zo'n document ingevuld, dus ik heb er geen idee van of je het opnieuw moet invullen of dat je het ter plekke bij het interview nog mag rechtzetten.
Als er geen faq is -> consulaat bellen en je vraag voorleggen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
01Jessica
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2011, 14:53

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door 01Jessica »

Nee ik kon dus nergens een duidelijk antwoord op die vraag vinden. Ik was idd ook van plan even te bellen maar aangezien een telefoontje 15 euro kost, dacht ik, ik probeer het eerst even hier! thanks voor je antwoord:)

Wat een gestress, zo'n visumaanvraag op het laatste moment :sadcry:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door Hockey »

@01Jessica, ik hoop dat alles gaat lukken voor je. Laat a.u.b. wel het antwoord van het consulaat hier weten.
01Jessica
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2011, 14:53

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door 01Jessica »

Jep I will:) Ik hoop echt dat ik mn visum voor 24 december heb, anders kan ik niet gaan. Ik ga ervan uit dat het lukt, maar je weet maar nooit, als mijn visumaanvraag wordt geweigerd.. Weet iemand of dat vaak gebeurd? Het gaat om een J1 visum.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door kastelke »

Ik heb nog nooit gehoord dat het geweigerd werd. Tenminste, niet aan een Belg of Nederlander.
En de meesten zijn zenuwachtig als ze op gesprek moeten, en komen dan zeer (aangenaam!) verrast terug buiten. Zo van "Was dat alles?! :shock: ".
Gewoon zorgen dat je alles bij hebt dat je bij moet hebben.
Eigenlijk is het dan gewoon maar een administratieve afhandeling. Maar ik begrijp die zenuwachtigheid hoor. Zelf had ik dat ook met onze visumaanvraag; ondanks dat je weet dat je met alles in orde bent en zo, toch heb je wel zenuwen, ook al zeg je ondertussen heel stoer tegen je partner dat hij zich niet zo'n zorgen moet maken want dat het enkel maar een administratieve formaliteit is.
Dus: :thumbup:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
01Jessica
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2011, 14:53

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door 01Jessica »

Ja ik hoop echt dat het goedkomt, er zit nogal een tijdsdruk bij. Ik ben dan ook enorm bang dat ik de helft vergeet of fout invul (wat dus alweer is gebeurt haha) of dat ik iets vergeet mee te nemen naar het consulaat. Maar als het 9 december goed gaat, dan is er niks aan de hand.. Ik hou jullie op de hoogte:)
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door kastelke »

Je hebt het lijstje van wat je bij moet hebben. Neem een kaft, steek er van die plastick hoesjes in, en begin een voor een je documenten er in te steken, en vink het af op het overzichtslijstje zodra het er in zit. (en ondertussen vooral blijven ademen, het zou stom zijn moest je doodvallen vooraleer je kan vertrekken he! ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
01Jessica
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2011, 14:53

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door 01Jessica »

Haha ja blijven ademen is inderdaad heel belangrijk haha! Maar ik heb zo'n mooi mapje gemaakt, met allemaal tabbladen met verschillende dingen. Moet alleen nog even een verklaring van mijn ouders dat ze me financiel kunnen ondersteunen, de loonstrookjes van hun van de afgelopen 2 maanden en nog mijn binding aantonen met Nederland. En natuurlijk mijn ds-2019 formulier, maar daar kan ik zelf niet voor zorgen.. Dus bijna alles is al compleet, nog even wachten dus!
Sanne87
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2011, 11:18

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door Sanne87 »

je kunt niet zomaar je formulier aanpassen. Wel opnieuw invullen en vervolgens consulaat bellen met nieuwe bevestigingscode, kost je weer 15 euro. Telefoonnummer lijkt me niet heel erg, dus zou het er gewoon op wagen..
01Jessica
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2011, 14:53

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door 01Jessica »

Ik ga het inderdaad denk ik gewoon proberen zonder het aan te passen. Het is inderdaad maar een telefoonnummer, en ik lieg niet echt, gewoon een foutje.. toch?!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door Hockey »

01Jessica schreef:en ik lieg niet echt, gewoon een foutje.. toch?!
Ik snap je gedachtegang, maar Amerikanen hebben de neiging zaken anders te beoordelen dan wij. Zo zien zij sommige dingen als erg waarvan wij de schouders zouden ophalen en andersom. Dat kan ook hier gebeuren.
Waag er een telefoontje aan. Zelfs al kost het 15 euro.
Zoals Kastelke wel eens zegt, ben jij bereid de gevolgen te dragen als het mis gaat? Wat in het ergste geval zou zijn dat je niet naar de VS kan. Is het echt geen 15 euro waard als je daarmee definitief uitsluitsel krijgt? Wil je daarvoor je tijd in de VS riskeren? Voor maar 15 euro?
01Jessica
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2011, 14:53

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door 01Jessica »

Ja je hebt gelijk. Ik heb gebelt en ben ook meteen een stuk rustiger. Omdat het idd niet zo'n grote fout was, kon ik mijn oude aanpassen en opnieuw uitprinten en gewoon meenemen naar de afspraak, ik hoefde in ieder geval geen nieuwe afspraak te maken.. Dus ik denk dat het bij kleine foutjes zo opgelost kan worden:)
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door kastelke »

Het gaat inderdaad niet over een essentieel iets zoals je eigen identiteit of de naam van de onderwijsinstelling. Maar het is zoals Hockey zegt: voor 15 euro wil je geen risico nemen bij zoiets belangrijks. Dus goed dat je gebeld hebt! Kan je weer minder stressen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door SemJes »

Goed opgelost! Maak je maar niet al te druk voor het interview. Inderdaad gewoon goed doornemen wat je allemaal bij je moet hebben, dan kan er weinig misgaan. Als je wat over onze ervaringen wil lezen wat betreft het interview, kijk dan in dit topic http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=31410.
01Jessica
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2011, 14:53

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door 01Jessica »

Thank semjes, dat is echt heel fijn om te lezen! Ik moet nu alleen nog wachten op mijn ds-2019 formulier uit de VS, dus ik hoop dat die voor 9 december binnen is. Ik wil er niet aan denken wat er gebeurt als dat formulier niet op tijd is! Thanks voor de geruststellende woorden en de tips allemaal!
01Jessica
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2011, 14:53

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door 01Jessica »

Even nog een vraagje; mijn ds-2019 formulier is woensdag 'in principe' op de post gedaan, in de VS. Hoelang duurt het voordat post uit de VS in Nederland is, helemaal omdat het gister Thanksgiving was etc. etc.?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door kastelke »

Heb ooit meegemaakt dat het er binnen de week was, ook meegemaakt dat het 3 weken duurde... Dus daar heb je weinig aan. Je gaat gewoon een beetje geluk moeten hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
01Jessica
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2011, 14:53

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door 01Jessica »

Nou dan hoop ik heel erg dat ik geluk heb, aangezien ze er voor 9 dec moeten zijn.. thanks voor je antwoord!
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: fout bij invullen ds 160 formulier

Bericht door FlipjeBTiel »

Ik zie dat je al gebeld hebt, maar wellicht nog voor een volgende persoon als dit topic in een zoekresultaat belandt: in 2007 had ik voor H1B het DS-156 formulier online verkeerd ingevuld. Ik heb toen het hele riedeltje voor een tweede keer online gedaan. Daarmee had ik twee volgnummers, barcodes, etc. Is niets van gezegd of gevraagd bij het interview op het consulaat.

Voor post uit de VS de volgende keer gewoon FedEx gebruiken als er een tijdslimiet op staat: ze garanderen het, er is een tracking nummer, en je hebt met maar 1 bedrijf te maken (ipv. met zowel USPS en Tante Pos).

Gr., Flipje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer