Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

I-797? (J-1 visum)

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
SamP
Amerika-newbie

I-797? (J-1 visum)

Bericht door SamP »

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn visumaanvraag. Ik heb woensdag een afspraak bij het consulaat, en ik kwam er bij het nakijken van de papieren achter dat er iets niet klopt. Ik heb mijn Sevis-fee op 9 juni al betaald en daarvan ook een bewijs. Nou staat er op de confirmation page dat ik een I-797 zou hebben moeten ontvangen op het door mij opgegeven adres. Ik heb echter nog niets ontvangen.

Wat moet ik doen? Is het gebruikelijk dat het zo lang duurt? Voor het consulaat is het volgens de confirmation-page geen probleem als ik de I-797 niet bij me heb, maar zou ik hem toch niet achter de hand moet hebben voor de zekerheid? En waar heb ik de I-797 voor nodig?

Het is voor een J-1 visum overigens...

Heel erg bedankt alvast voor de hulp :)
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: I-797? (J-1 visum)

Bericht door FlipjeBTiel »

I-797 is het formulier waarop USCIS communicatie van beslissingen enzo doorgeeft. Het is an sich niet belangrijk, maar wel verrekte handig omdat er je gegevens en case nummer allemaal netjes bij elkaar staan. Ook zou ik nagaan als je het formulier niet ontvangt, of USCIS wel je juiste adresgegevens heeft.

Gr., Flipje
SamP
Amerika-newbie

Bericht door SamP »

Maar heb ik het straks nog nodig bij de douane ofzo?

Op mijn sevis-fee confirmation staat wel mijn juiste adres (maar zonder postcode). Zou ik het morgen op het consulaat kunnen vragen of moet ik de USCIS mailen?

Bedankt!
SamP
Amerika-newbie

Bericht door SamP »

Oh, en nu valt me nog iets op. De pasfoto's heb ik bij een fotograaf laten maken uit de lijst van het consulaat, het heeft de juiste maten, maar er zit een wit vlak omheen. Moet ik die eraf snijden?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

SamP schreef:Maar heb ik het straks nog nodig bij de douane ofzo?
Dat zou heel erg handig zijn (DS-2019 is evenwel veel belangrijker en heeft je gegevens ook). Of het consulaat in het adressenbestand van USCIS kan kijken weet ik niet, en of USCIS op mail reageert weet ik evenmin. Telefoontje naar USCIS werkt wel (hebben we met mijn vrouw gehad, waarvan ze ook het verkeerde adres hadden). Het kan ook zijn dat je formulier bij het instituut ligt waar je naar toe gaat, dus ik zou daar navragen.
SamP schreef:Oh, en nu valt me nog iets op. De pasfoto's heb ik bij een fotograaf laten maken uit de lijst van het consulaat, het heeft de juiste maten, maar er zit een wit vlak omheen. Moet ik die eraf snijden?
Ik ben een keer weggestuurd met een foto, omdat er een witte kant aan zat. Voor die foto van mij (in de V.S. gemaakt nog wel) was het echter zo dat zonder de witte kant, de foto te klein was. Het consulaat legde wel uit dat het niet aan hen lag, maar aan het Department of State, dus als ik wilde, kon ik het riskeren. Goed, dat wilde ik natuurlijk niet en ik heb een nieuwe foto laten maken in A'dam. Gegeven dat, en gegeven dat je een schaar/mes niet mee naar binnen krijgt op het consulaat, zou ik het eraf snijden (of de fotograaf laten doen).

Gr., Flipje
SamP
Amerika-newbie

Bericht door SamP »

Ah, dankje voor al je hulp :)

Over die foto: Op de site van het consulaat staat
"•Size: The photograph must be at least two inches by two inches (51 mm. by 51 mm.) in size, exclusive of any white borders. The image size, from the bottom of the chin to the top of the head (including hair), should measure between one inch and one and three-eighth's inches. There should be at least one-half inch between the top of the head and photograph's border. "

Dus misschien kan het wel. Ik heb er overigens twee, dus misschien dat ik er eentje bijsnij.

Ik heb morgenvroeg het gesprek, en ik ben behoorlijk zenuwachtig moet ik zeggen. Elke keer zijn er weer dingen waarvan ik me afvraag of ik het nou goed heb gedaan.

Heb intussen wel zo'n groene postzegel/pakketzegel van 7 euro, dat zal wel goed zijn toch? En ik wilde mijn paspoort (als alles goed gaat :P) laten opsturen naar mijn ouders omdat ik vrijdag op vakantie ga en ik het liever bij mijn ouders bezorgd heb dan op mijn studentenkamer. Is dit toegestaan?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

De bevestiging van het betalen kregen wij ook behoorlijk wat weken na het interview, en het was voldoende om het bewijs wat je bij betaling direct kreeg uit te printen en mee te nemen. Ik weet niet hoe het zit met het witte randje, als je er 4 hebt laten maken, misschien kun je van 2 het randje afhalen en de andere 2 als reserve meenemen? Over het interview hoef je je niet zo druk te maken! Wij maakten ons ook behoorlijk druk, maar als je gewoon goed voorbereid bent is er niks aan de hand! Misschien heb je nog wat aan het topic wat ik een paar maanden geleden maakte, voor ons interview http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=31410.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

De postzegel moet er eentje zijn voor aangetekende post (i.e. met tracking nummer erop). Weet niet meer of die groen zijn. Adres hoeft inderdaad niet je eigen adres te zijn (zet er gewoon t.a.v. jezelf op), zolang het maar in NL is. Ik heb mijn paspoort een keer naar een vriendin laten sturen omdat mijn ouders op vakantie waren.

Btw., zoals SemJes al schrijft: zenuwachtig zijn is niet goed. :) Krijg je meer vragen.

Gr., Flipje
SamP
Amerika-newbie

Bericht door SamP »

Opnieuw bedankt voor de handige reacties :)

Over een kwartier zal ik al moeten gaan (de trein). Ik maak me op zich niet zo'n zorgen over het interview maar meer over die verplichte dingen die in orde moeten zijn. Nou zit ik weer te denken dat die visa fee vooraf betalen makkelijker zou zijn geweest, maar ja dat is nu te laat.

En die foto's he, aan de ene kant denk ik dat zo'n fotograaf het wel zal weten, aan de andere kant is het natuurlijk een kleine moeite om even bij te knippen. Straks moet ik een nieuwe afspraak maken vanwege een witte rand om mijn foto.

Pfoeh, :?
SamP
Amerika-newbie

Bericht door SamP »

Nou, zo erg was het allemaal niet. Foto is niet eens ingenomen geloof ik. Meeste tijd kostte het wachten, het was best druk. De man vroeg alleen bewijs voor financiën, en vroeg wat ik daar precies ging doen. Hij vond het wel leuk dat ik naar Wyoming ging, daar was hij nog nooit geweest. Ik heb nog nagevraagd voor dat I-797 formulier. Hij zei alleen dat hij het niet nodig had omdat hij alle gegevens al kon zien op de computer enzo. Maar nou weet ik alleen nog niet of ik het voor de douane/immigration nodig heb.

Ben nu op vakantie, dus eerst maar eens even relaxen.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bij I/O aan de grens ook niet nodig per se, maar zoals boven gesteld wel erg handig. B.v. op je visa staat een nummer waarmee ze je gegevens kunnen opvragen en in principe zou dat voldoende moeten zijn. Staat b.v. tegenover dat ik twee weken geleden aan de grens stond en hadden ze problemen met het computersysteem (netwerkverbinding met DOS was beretraag). Dan heb je liever alles bij de hand.

Veel plezier op je vakantie. :)

Gr., Flipje
SamP
Amerika-newbie

Bericht door SamP »

Nou, morgen gaat de grote reis dan plaatsvinden. Pfff, veel gestress de laatste weken, maar volgens mij heb ik alles voor elkaar. Alleen online inchecken is nog niet helemaal duidelijk. Heb van mn reisbureau een mail gekregen dat ik geen papieren tickets krijg, en gewoon naar de balie van de luchtvaartmaatschappij (United Airlines) moet gaan met mn paspoort. Klinkt bijna te makkelijk ;)

Ik zou dan ook nog online kunnen inchecken via de website van United Airlines maar dat lukt me nog niet helemaal. Bovendien geeft mijn Virtually There aan dat ik niet online kan inchecken. Het is mijn eerste vliegreis dus ik vind het allemaal nog een beetje onduidelijk maar het zal wel logisch zijn allemaal...
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Je kan niet online inchecken als je met je J-1 visum reist, dus je moet inderdaad gewoon met je paspoort naar de balie gaan. Goede reis morgen!
SamP
Amerika-newbie

Bericht door SamP »

Ah bedankt :), scheelt weer tijd nu...

Weet iemand trouwens of je voedingssuplementen mee kan nemen in de handbagage (dichte verpakking)?
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

choco schreef:Je kan niet online inchecken als je met je J-1 visum reist, dus je moet inderdaad gewoon met je paspoort naar de balie gaan. Goede reis morgen!
Wij konden gewoon online inchecken bij KLM! Geen probleem gehad???

Vaste voeding? Geen probleem, vloeibaar mag niet.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Wel van VS naar NL, maar van NL naar VS kan ik nooit online inchecken. Volgens KLM is dat omdat ik geen ESTA heb, en dan blokeert 'ie de boel. Maar misschien is dat in de tussentijd versoepeld (de laatste keer dat ik naar VS vloog was afgelopen januari)?
SamP
Amerika-newbie

Bericht door SamP »

Nog een dingetje voor ik ga slapen (moet vroeg op :( ), volgens mn reisbureau mag ik maximaal 6 kg aan handbagage, op de website van United Airlines kan ik daarover niets vinden http://www.unitedairlines.nl/core/dutch ... rryon.html. Hoe streng zijn die regels, want 6 kg is wel erg weinig...
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

choco schreef:Wel van VS naar NL, maar van NL naar VS kan ik nooit online inchecken. Volgens KLM is dat omdat ik geen ESTA heb, en dan blokeert 'ie de boel. Maar misschien is dat in de tussentijd versoepeld (de laatste keer dat ik naar VS vloog was afgelopen januari)?
Wij vlogen eind januari en mijn man nog een keer in maart, konden gewoon online inchecken, maar wij zijn afgelopen september met ESTA gevlogen ook via KLM, misschien stond dat nog in het systeem! (en konden we dus wel online inchecken...)
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

@sanne: dat zal het dan inderdaad geweest zijn.

@sam: Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze je handbagage gaan wegen. Zolang je handbagage aan de afmetings-eisen voldoet, hoef je je volgens mij nergens druk om te maken.
Jolienmn
Amerika-newbie

Bericht door Jolienmn »

Haaii!

Ik heb inmiddels mijn visum binnen, maar ik heb die Sevis fee nog helemaal niet betaald. Ik weet ook niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen. Maar wat gebeurt er als ik het gewoon helemaal niet meer betaal?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer