Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

On of Off-campus

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Shermaine
Amerika-ontdekker

On of Off-campus

Bericht door Shermaine »

Hoi allemaal,

Zoals de meeste van jullie misschien al weten ga ik de fall semester van 2011 doorbrengen aan de Colorado State University in Fort Collins, Colorado.

Ik heb een vraagje over on-campus wonen. Het is aardig duur 4,800 dollar voor een semester wel met meal plan erbij.
Heeft er iemand ervaring met on-campus wonen en community showers? Het klinkt niet echt fijn :roll: .

Verder biedt de universiteit ook appartementen aan (die ook dicht bij campus zijn), waarvoor je dan 450 dollar per maand betaald.

Wat ik mij dus afvraag is waar die grootte verschillen in prijzen vandaan komen en of als ik op off-campus ga wonen dat echt ten kosten gaat van mijn sociale leven daar :?: ...

Alvast bedankt :mrgreen: !
Laatst gewijzigd door Shermaine op 17 mei 2011, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Re: On of Off-campus

Bericht door Hockey »

In welke stad ligt deze universiteit? Wellicht heb je dit in een ander topic al vermeld, maar het is handig om het hier nogmaals te vermelden.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Inderdaad zal het helemaal afliggen van de stad en type universiteit. Zal even mijn eigen mening hierover posten. Zelf ook getwijfeld met on-campus of off-campus. De afweging die naar mijn mening zeer van belang is, is de afstand tot je library/class rooms en het centrum van de stad waar het sociale leven afspeelt. Veel mede-studenten woonden off-campus en hadden hier geen probleem mee, omdat het letterlijk 5 minuten lopen was vanaf de campus. Je wilt s'avonds na lang studeren liever niet weer 30-60 minuten reizen voordat je thuis bent. Als je een beetje competitieve universiteit hebt (H/Y/P/C, maar ook andere top 10/top 20 zeker) kan ik je garanderen dat je een keer een (paar) nacht(en) gaat doorhalen. Trek je eigen conclusie of je dit liever in de 24/7 bibliotheek doet, tijd besteed aan reizen of liever in je eigen dorm: hangt van je voorkeuren af.

Let ook erg op dat de meal plans in kwaliteit verschillen. Zo weet ik dat de first-year students bij de universiteit waar ik zat echt "slechte" kwaliteit maaltijden kregen in een gemeenschappelijke zaal. De 2e/3e jaars hadden bij hun eigen residency hall meer keuze en ook stukken betere kwaliteit. Afweging die je hierin moet maken of je die $ 2000/3000 het waard vind om niet te hoeven koken, s'ochtends uit je bed te komen en direct te ontbijten zonder voorbereiding e.d. Kan me voorstellen dat als je veel te doen hebt dit ideaal is.

On-campus heeft uiteraard het voordeel dat je met meer met je klasgenoten leeft. Wij hadden veel feestjes (study breaks) op de vrijdag avond en op elke verdieping was er een ander thema. Leuk om even een onderbreking te hebben van je studie en op deze manier andere studenten te leren kennen.

Showers (2 stuks) en sanitair (2 stuks) deelden we met 6 personen en werden 2 dagelijks schoon gemaakt. Geen probleem om dit te delen, je houd met elkaar rekening.Wij waren niet zo inventief, maar andere floors hadden zelfs d.m.v. kleuren aangegeven of de roommate/floor-mate binnen kon komen en of er gezelschap was. Fill in the gaps ;-).
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

Hoi,

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn eerste bericht aangepast en er die naam van de universiteit en stad bijgevoegd. De universiteit waar ik heen ga is geen top 20 universiteit, hij staat wel egens in de top 200 8) . Ik hoef er maar 4 vakken te volgen wat ik in tegenstelling tot HBO waa ik 8 vakken per semester kijg wel relaxed vindt.

De appartementen waar ik het hierboven heb zijn ook van de universiteit, maar op de een of andere manier zijn de stukken goedkoper dan de residence hall, terwijl je een eigen slaapkamer, keuken en badkamer hebt :roll: ... Ik snap dat niet helemaal.

Als ik alles goed begrepen heb word er geen onderscheid gemaakt tussen waar Freshmans, Seniors etc. kunnen eten. Je hebt 6 of 7 dining halls waar je terecht kunt. Verder is Fort Collins een niet al te grote stad dus ik denk dat de binnenstad niet al te ver weg is.
Laatst gewijzigd door Shermaine op 17 mei 2011, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik heb vier jaar in Engeland op een campus gewoond (dus niet Amerika, maar wel vergelijkbaar), waarvan drie jaar met eigen keuken, en 1 jaar met meal plan zoals jij dat noemt. Ik vond het wonen op een campus echt super leuk, omdat je allemaal in hetzelfde schuitje zit en zo echt een community vormt. Alles is lekker gecentreerd en je maakt makkelijk sociale contacten. Wel kan je ook veel feestjes hebben op gangen/kamers onder, boven of naast je, dus dan kan het een nadeel zijn. Maar ik heb het als een zeer prettige manier van studenten-wonen ervaren! Ik zou het zo weer doen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik heb (in Utrecht :lol:) op campus gewoond en ik vond dat zo fijn! Een paar van mijn klassen waren recht onder mijn kamer, dus ik rolde echt zo mijn bed uit, de klas in. Het groepje waarmee in mijn dorm deelde (8 mensen) waren aardig, maar verder waren we niet zo hecht. Gelukkig heb je zoveel mensen vlakbij elkaar dat het makkelijk is om leuke mensen te bevrienden. Er werd ook flink wat afgefeest en dan is het wel heel fijn als je alleen over campus hoeft te strompelen. De volgende ochtend staat je ontbijtje weer voor je klaar ... super hoor!

Zeker wanneer je in het buitenland gaat studeren lijkt het me een uitkomst om niet zelf te hoeven koken en om wat meer aanspraak te hebben, maar je graag meer vrijheid hebt en wat meer het "echte leven" meemaakt dan is een apartment waarschijnlijk beter.
Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik kan je geen advies geven m.b.t. on of off campus, maar gezien vanaf de campus zal de binnenstad van Fort Collins zo'n 5 minuten fietsen zijn. Er liggen heel veel verschillende apartementsgebouwen rondom het centrum in allerlei verschillende prijsklassen. Als je ver(der) van de campus en de binnenstad gaat zitten zul je denk ik maximaal zo'n 15 minuten fietsen. (Ik zeg hier bewust fietsen aangezien - zoals al eerder aangegeven - Fort Fun een echte fietsstad is :wink: ).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Yasmine
Amerika-ontdekker

Bericht door Yasmine »

Ik ga komend semester in Canada (Vancouver) studeren en heb ook voor on campus gekozen. In mijn geval zou dat veel goedkoper zijn, plus dat het gewoon fijner is omdat alles via de uni loopt. Je bent er op het moment dat je daarheen vertrekt zeker van dat je een kamer hebt. Ik ken ook enkele mensen die vorig jaar daarheen zijn gegaan en die wouden off-campus wonen, maar die zijn uiteindelijk nog 3 weken op zoek geweest naar een appartement en dat was toen ook véél duurder dan on campus.

Kan je niet kiezen tussen verschillende soorten residenties? Wij kunnen kiezen uit verschillende types: een studio (met eigen badkamer, keuken, etc.), een appartementsblok met een blok per 6 slaapkamers, één badkamer en één keuken, een appartementsblok waar je per verdieping een keuken en douches deelt, een woonhuis voor 4 à 6 personen etc. Natuurlijk ook allemaal variërend in prijs, want hoe mee privacy je hebt, hoe duurder. Hangt er dus allemaal van af wat je wilt: wil je een keuken en badkamer voor jezelf of vind je het niet erg om te delen? Ik ben gegaan voor ofwel een huisje met 4 personen ofwel het appartementsblok met 6 personen (we moesten meerdere keuzes opgeven en weten einde deze maand waar we terecht komen). Meal plans zijn er bij ons ook en zijn in bepaalde residenties verplicht; vooral de residenties waar maar beperkte keukens zijn voor een groot aantal kamers en waar vooral de eerstejaars zitten.

De voordelen zijn voor mij: je zit meteen omringd door studenten en leert zo veel sneller mensen kennen. De residenties on campus zijn bij ons ook ontzettend dicht bij de gebouwen waar de colleges worden gegeven, dus dat bespaart je ook weer wat reistijd.

On campus is bij mij overigens 2400 CAD voor 4 volledige maanden.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

UBC, Yasmine? Die campus ligt natuurlijk wel een redelijk eind van het centrum vandaan, dus daar moet je al echt met de bus naar de universiteit toe als je off campus woont.

Toen ik samen met een vriend van me in 1999 een rondreis maakte door west Canada zijn we 4 nachten in Vancouver geweest, en hadden we bij UBC een studentenkamer geboekt voor die vier nachten, aangezien UBC (destijds in ieder geval) lege kamers aan toeristen verhuurde tijdens de zomerperiode, en ik kan me herinneren dat je toch wel een eindje van de campus af komt te zitten als je off campus gaat wonen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Yasmine
Amerika-ontdekker

Bericht door Yasmine »

UBC inderdaad! Ik ben een paar jaren terug ook in Vancouver geweest en we zijn toen langs de campus gekomen; voor zover ik me kan herinneren is dat inderdaad een stukje van het echte centrum weg. Dat was voor mij ook weer een voordeel, want vlakbij het gebouw waar ik colleges heb zitten ook enkele goede residenties. Is ook wel zo fijn als je niet een uur onderweg bent voor een college om 9u 's ochtends :)
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties =)!

Het ziet ernaar uit dat ik toch on-campus moet gaan wonen, daar ik geen off-campus housing kan vinden:(. Dit komt doordat de meeste leases voor een jaar zijn en ik zou wel graag met anders studenten willen wonen en niet alleen in een appartement willen wonen.

Dan maar 1.500 euro meer betalen :cry: ...
Aqid
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Aqid »

Persoonlijke ervaring:

Ik woonde op de campus, maar vond het veel te duur voor wat ik kreeg. Ik wou gewoon de hele Amerika ervaring hebben dus ik vond dat op de campus wonen er ook bij hoorde. Wat ik echter liever had gehad dat ik off campus zou wonen maar wel een meal plan zou hebben op de campus. Ik merkte namelijk dat de dining centers een plaats was waar wij internationals bij een kwamen. De internationals die geen meal plan hadden waren dan ook een beetje buiten de groep gevallen (vaak werden plannen tijdens het eten besproken en zo). Ik kan andere dus aanraden om off campus te wonen met een on campus meal plan.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer