Inderdaad zal het helemaal afliggen van de stad en type universiteit. Zal even mijn eigen mening hierover posten. Zelf ook getwijfeld met on-campus of off-campus. De afweging die naar mijn mening zeer van belang is, is de afstand tot je library/class rooms en het centrum van de stad waar het sociale leven afspeelt. Veel mede-studenten woonden off-campus en hadden hier geen probleem mee, omdat het letterlijk 5 minuten lopen was vanaf de campus. Je wilt s'avonds na lang studeren liever niet weer 30-60 minuten reizen voordat je thuis bent. Als je een beetje competitieve universiteit hebt (H/Y/P/C, maar ook andere top 10/top 20 zeker) kan ik je garanderen dat je een keer een (paar) nacht(en) gaat doorhalen. Trek je eigen conclusie of je dit liever in de 24/7 bibliotheek doet, tijd besteed aan reizen of liever in je eigen dorm: hangt van je voorkeuren af.
Let ook erg op dat de meal plans in kwaliteit verschillen. Zo weet ik dat de first-year students bij de universiteit waar ik zat echt "slechte" kwaliteit maaltijden kregen in een gemeenschappelijke zaal. De 2e/3e jaars hadden bij hun eigen residency hall meer keuze en ook stukken betere kwaliteit. Afweging die je hierin moet maken of je die $ 2000/3000 het waard vind om niet te hoeven koken, s'ochtends uit je bed te komen en direct te ontbijten zonder voorbereiding e.d. Kan me voorstellen dat als je veel te doen hebt dit ideaal is.
On-campus heeft uiteraard het voordeel dat je met meer met je klasgenoten leeft. Wij hadden veel feestjes (study breaks) op de vrijdag avond en op elke verdieping was er een ander thema. Leuk om even een onderbreking te hebben van je studie en op deze manier andere studenten te leren kennen.
Showers (2 stuks) en sanitair (2 stuks) deelden we met 6 personen en werden 2 dagelijks schoon gemaakt. Geen probleem om dit te delen, je houd met elkaar rekening.Wij waren niet zo inventief, maar andere floors hadden zelfs d.m.v. kleuren aangegeven of de roommate/floor-mate binnen kon komen en of er gezelschap was. Fill in the gaps

.