Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Documenten voor studie
Documenten voor studie
Hoi allemaal,
Ik weet niet of dit hier hoort, sorry als dat niet het geval is.
Ik ga over 3 weken naar LA voor een taalreis.
Ik heb me aangemeld bij de organisatie 'Education First' (EF) en verblijf op een student residence.
Nu vraagt de school een aantal dingen van me, waarvan ik hoop dat jullie me misschien tips kunnen geven of weten hoe ik het moet aanpakken.
Misschien dat iemand anders dezelfde dingen hebben moeten regelen?
Zo moet ik bijvoorbeeld een bewijs hebben van zorg- en ongevallenverzekering hebben. Uiteraard in het Engels.
Ik heb dit natuurlijk wel in het Nederlands, maar ik vraag me af hoe ik dat nu moet regelen. een vertaling erbij? kan ik een bewijs in het engels aanvragen bij mijn zorgverzekeraar?
Ook willen ze een bewijs van de inentingen die ik heb gehad. Nu heb ik wel een formuliertje met de data waarop ik prikken heb ontvangen en waartegen het was, maar het moet allemaal weer in het Engels. help!
Ik weet niet of dit hier hoort, sorry als dat niet het geval is.
Ik ga over 3 weken naar LA voor een taalreis.
Ik heb me aangemeld bij de organisatie 'Education First' (EF) en verblijf op een student residence.
Nu vraagt de school een aantal dingen van me, waarvan ik hoop dat jullie me misschien tips kunnen geven of weten hoe ik het moet aanpakken.
Misschien dat iemand anders dezelfde dingen hebben moeten regelen?
Zo moet ik bijvoorbeeld een bewijs hebben van zorg- en ongevallenverzekering hebben. Uiteraard in het Engels.
Ik heb dit natuurlijk wel in het Nederlands, maar ik vraag me af hoe ik dat nu moet regelen. een vertaling erbij? kan ik een bewijs in het engels aanvragen bij mijn zorgverzekeraar?
Ook willen ze een bewijs van de inentingen die ik heb gehad. Nu heb ik wel een formuliertje met de data waarop ik prikken heb ontvangen en waartegen het was, maar het moet allemaal weer in het Engels. help!
Re: Documenten voor studie
Je verzekeraar bellen voor een brief in het engels, die hebben ze zeer waarschijnlijk standaard klaar liggen (mijn verzekeraar tenminste wel). Voor je inentingen, vraag je huisarts om een briefje in het engels te schrijven. Ik heb trouwens alleen een kopie van een oude kaart meegenomen toen ze mij vroegen voor de inentingen, er is nooit meer naar gevraagd.
Qua inentingen kan het een stukje geavanceerder zijn dan de standaard Nederlandse prikken. De benodigde vaccinaties worden per staat geregeld. Ik heb zelf nog 4 prikken moeten halen om 2 maanden in Massachusetts te wonen. Controleer met de universiteit (of hier EF) altijd wélke vaccinaties noodzakelijk zijn. Veel scholen hebben een standaard .doc die je moet aflopen incl. handtekening GGD samen met de stickers/stempels van de vaccinatie (zit in je gele boekje). Die stickers zijn proof van inenting en internationaal begrepen. Geen vertaling noodzakelijk. Mogeliji alleen even een vertaling van de "volkstaal afkortingen" (ipv medische termen) voor de dame van de administratie. GGD heeft de vertalingen beschikbaar in het Engels, of zelf even Googlen. Let ook of de geldigheidstermijn van je inentingen niet verstreken is.
Leuk bij mede-studenten die additionele inentingen nutteloos vonden naast de NL standaard set. Ze kwamen in de VS aan en kregen de keuze bij inschrijven op de uni: 1. Direct prikken in het medical center of 2. Geen toegang collegedorms. Goed om dat dus dubbel te checken!
Leuk bij mede-studenten die additionele inentingen nutteloos vonden naast de NL standaard set. Ze kwamen in de VS aan en kregen de keuze bij inschrijven op de uni: 1. Direct prikken in het medical center of 2. Geen toegang collegedorms. Goed om dat dus dubbel te checken!
Wat waren die vier extra prikken ? Waar moest je allemaal voor ingeent zijn ?
Weet niet exact meer welke extra waren, maar deze waren verplicht: Measles–Mumps–Rubella (MMR) (2 prikken of 6 individueel), Tetanus-Diphtheria (1 prik), Hepatitis B series (3 prikken), Meningococcal vaccine (1 prik).
Heb zelf Hepatitis B serie (=3 prikken) en Meningoccoccal (= 1 prik) mogen halen as far as I know. Leuk die lamme arm
Heb zelf Hepatitis B serie (=3 prikken) en Meningoccoccal (= 1 prik) mogen halen as far as I know. Leuk die lamme arm

Ik hoefde alleen mazelen nog een keer en uiteindelijk ook Hep B (maar dat had er mee te maken dat ik met patienten in contact zou komen en dan was dat verplicht). Ik had als papieren een of ander oud vodje van de GGD bij me, in het Nederlands en mijn gele vaccinatieboekje van reisvaccinaties. Voor de verzekering-vertaling heb ik contact opgenomen met mijn verzekering. Alleen was die van mij niet zo soepel als die van Sanne, want ik heb er echt lang om moeten zeuren. Uiteindelijk heb ik zelf de vertaling gemaakt, opgestuurd en gevraagd of ze die op hun briefpapier wilde printen. En dat hebben ze uiteindelijk wel gedaan.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik hoop dat mijn verzekeraar dan niet zo moeilijk doet, want ik heb geen maanden de tijd meer!
Ga ze maandag meteen bellen.
Ik heb ook alleen maar een oud briefje waar niet eens GGD op staat en waarop mijn adres helemaal is uitgekrast na verhuizing.
moet dus sowieso al dat gele vaccinatieboekje halen. (beetje jammer dat het boekje + invullen €10 kost!)
De school eist dat ik ben ingeënt tegen Mazelen, Polio, de Bof, Rode hond, Difterie, Tetanus en Tuberculose.
Behalve Tuberculose heb ik ze allemaal gehad.
Jammer, ik hoopte niets te hoeven halen, maar dat zit er toch niet in.
Ik hoop dat mijn verzekeraar dan niet zo moeilijk doet, want ik heb geen maanden de tijd meer!
Ga ze maandag meteen bellen.
Ik heb ook alleen maar een oud briefje waar niet eens GGD op staat en waarop mijn adres helemaal is uitgekrast na verhuizing.
moet dus sowieso al dat gele vaccinatieboekje halen. (beetje jammer dat het boekje + invullen €10 kost!)
De school eist dat ik ben ingeënt tegen Mazelen, Polio, de Bof, Rode hond, Difterie, Tetanus en Tuberculose.
Behalve Tuberculose heb ik ze allemaal gehad.
Jammer, ik hoopte niets te hoeven halen, maar dat zit er toch niet in.
Hemel, dus voor en paar weken studeren heb je bijna nog meer prikken nodig dan voor compleet emigreren ?
IPaulaa, E. 10 is peanuts, vergeleken met de kosten van de prikken, plus hoe ziek je kunt zijn van de hele serie die hier genoemd wordt....
Veel plezier straks in LA, en een goede reis !
IPaulaa, E. 10 is peanuts, vergeleken met de kosten van de prikken, plus hoe ziek je kunt zijn van de hele serie die hier genoemd wordt....
Veel plezier straks in LA, en een goede reis !
Ja opzich valt het wel mee, maar als je bedenkt dat ik bijna alle stempels gewoon heb gehaald op het oude formuliertje en ze dat alleen maar over moeten schrijven of stempelen op dat nieuwe (internationale) boekje vind ik dat wel prijzig. boekje is €3, dus ik moet eigenlijk €7,- betalen voor de handtekening
Maarja, liever dat dan dat ik problemen krijg met de school.
Dankje!

Maarja, liever dat dan dat ik problemen krijg met de school.
Dankje!
Leuk inderdaad die voorpret. Wel interessante talks met een GGD'er die op Johns Hopkins heeft gestudeerd. Paula, mooi dat het lukt. Succes en veel plezier!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 832 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties