Overzicht non-immigrant visa (info en procedure)

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
JohnNJ
Amerikakenner
Berichten: 920
Lid geworden op: 28 dec 2006, 21:59
Locatie: USA

Bericht door JohnNJ »

Jill,

Je kunt geen visum krijgen dat je in staat stelt voor 6 maanden te werken. De mogelijkheden liggen voor jou vooral in een stage.

Voor een stage heb je een J-1-visum nodig.

http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_1267.html
http://brussels.usembassy.gov/exchange_visitors2.html
http://amsterdam.usconsulate.gov/j_visas.html

--john
jill
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2007, 15:23

bedankt!

Bericht door jill »

weet je toevallig of ik dan wel een contract kan krijgen voor een half jaar? nou las ik ook dat deze tijdelijke visa's tot of vanaf 1 september zijn. ik moet van school 1 augustug beginnen.

heb ik dan nog steed deze nodig?

gr jill
JohnNJ
Amerikakenner
Berichten: 920
Lid geworden op: 28 dec 2006, 21:59
Locatie: USA

Bericht door JohnNJ »

Jill,

Bij een stage wordt toch geen contract afgesloten? Een contract sluit je doorgaans af bij een arbeidsovereenkomst, niet bij een stage. Nogmaals: je kunt geen visum voor 6 maanden krijgen waarop je mag werken.

Als je nog dit najaar op stage naar de U.S. wil, moet je nu wel meteen beginnen met de procedure.

--john
jill
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2007, 15:23

ok

Bericht door jill »

hey

het is een werkplek ik doe een duaal studie en een contract is een eis.

maar ik ga er meteen achter aan!

dank je wel!
Invisiblegirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mar 2007, 16:04

Bericht door Invisiblegirl »

Ahhhhhh! Ik heb mijn visum (F1) gekregen! :) Hij is alweer een week binnen, maar toch! Ik had 'm donderdag 31 mei aangevraagd en we kregen 'm de volgende dag alweer binnen! Echt heel vlot! :)
jill
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2007, 15:23

visa zo snel!!

Bericht door jill »

gefeliciteerd

wat ga je daar doen?

gr jill
Invisiblegirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mar 2007, 16:04

Bericht door Invisiblegirl »

Ik ga een jaar bij mijn tante in Washington (state) wonen en daar naar school:D
jill
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2007, 15:23

Bericht door jill »

COOL!!!!
Kingswood
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jul 2007, 13:06
Locatie: Zevenbergen/Miami

Bericht door Kingswood »

Hoi Kastelke,

Heb jouw 'schrijven' nog maar eens met aandacht zitten lezen nadat ik mijzelf een paar uur lang heb zitten inlezen over h2b visa. Ik wist er al behoorlijk wat over maar ben nu een beetje professional geworden op dit vakgebied haha. Ik ga zelf (als de petetie van mijn werkgever wordt goedgekeurd) op een h2b terug naar mijn stagebedrijf in Miami. Eerder hebben we geprobeerd dit op een J-1 te doen maar daar zijn de regels afgelopen augustus voor aangescherpt: het totaal aantal maanden is teruggeschroefd van 18 naar 12 maanden namelijk en heb daar al 10 maanden van verbruikt..

Mijn vraag aan jou is de volgende: je schrijft dat voor alle temporary worker visas een change of status kan worden aangevraagd. Wat ik hierover heb gelezen is dat, in ieder geval wanneer het gaat om een h2b, het onverstandig is om dat te proberen. Ik kan niet meer precies terugvinden waar ik het heb gelezen maar er werd sterk afgeraden om van status te veranderen. Reden hiervoor was dat het op ee eerste plaats bijnna onmogelijk is om een een permanent residence visum te krijgen en daarbij zou een extension van je h2b of een nieuwe aanvraag voor h2b (h2Returner) in de toekomst waarschijnlijk afgewezen zou worden omdat men door je change of status aanvraag op de hoogte is van het feit dat je wel heel graag permanent in de VS zou willen blijven.

Kun jij er nog iets zinnigs over kwijt?

Gr. Wouter
Whatever people say I am, that's what I'm not
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik ben verre van een professional op dat gebied hoor!
Maar je zou kunnen proberen om van een H-visum op een L-visum terecht te kunnen komen. L-visa lenen zich makkelijker om van daaruit weer een change of status te doen naar een permanent visum.
Als je het pad wilt volgen om een permanent visum te krijgen, dan zou ik trachten zo vroeg mogelijk een goede immigratie-advocaat onder te arm te nemen, zodat je goed weet welke stappen (tussentijds) vooral wel of niet te zetten. Er hangt immers nogal veel vanaf...
Veel succes nog met je plannen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Harry-Carla
Amerikafan
Berichten: 327
Lid geworden op: 21 feb 2008, 15:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Overzicht non-immigrant visa (info en procedure)

Bericht door Harry-Carla »

Ik heb al het nodige doorgenomen via de zoekfunctie, maar zie de bekende bomen door het bekende bos niet meer :wink:

Ook ik heb wat te vragen m.b.t. een Visum i.v.m. onze geplande rondreis in SW USA 2009.

Wij hebben in 1990 beiden een 'Indefinitely' (toeristen?) Visum gekregen.
a. Is dat na 9.11. ook nog geldig?
b. hoe gaat het in dit geval dan in het vliegtuig als je de paparassen vlak voor de landing in moet vullen? (andere formulieren?)
c. volstaat gewoon het Persoonlijke Visumnummer overnemen op je eigen formulier?
d. we hebben toevallig nog een set i-94 formulieren (in Duits) met rechtsboven OMB 1115-0077.
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
ali78
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2008, 10:39

Re: Overzicht non-immigrant visa (info en procedure)

Bericht door ali78 »

Beste kastelke,

Goed overzicht !!!

bedankt voor informatie!!

ali78
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Overzicht non-immigrant visa (info en procedure)

Bericht door kastelke »

In het overzicht van het eerste bericht heb ik net deze toevoeging geplaatst:
Edit 5 mei 2009:
We krijgen op het forum regelmatig vragen die verband houden met het (al dan niet) hebben van een strafblad. Als je gebruik maakt van de zoekfunctie van dit forum, dan kan je heel wat info vinden. Onder andere dit draadje:
viewtopic.php?f=13&t=21764&p=343583#p343583
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
amerika13
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2013, 12:11

Re: Overzicht non-immigrant visa (info en procedure)

Bericht door amerika13 »

even een vraagje..
onze dochter gaat een jaar naar amerika studeren (highschool) ze heeft een visum gekregen type R J1. in haar paspoort zitten papieren geniet nl:DS-2019
en form I-797C moet ze ook nog gesealde envelop hebben maar heeft ze niet gekregen. klopt dit?
RIMmge
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2016, 14:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Overzicht non-immigrant visa (info en procedure)

Bericht door RIMmge »

Hallo,

Na vele uren zoekwerk op dit forum terecht gekomen.

Wij zijn een Belgisch bedrijf die vanaf oktober gedurende een goeie 2 maanden een 10-tal van ons mensen naar New York moeten sturen om er museum vitrines te gaan opzetten.
Telefonisch helpt de ambassade mij echt niet verder,alles moet via hun site gaan is hun antwoord.
Ik zou asap moeten weten welke documenten er in orde moeten gebracht worden en welke de juiste procedure is om te volgen.
Welk type visum is het juiste om aan te vragen?

Tot zover ik tot nu toe begrepen heb moet er een DS 160 online application ingevuld worden,daarna bellen naar de ambassade om een afspraak vast te leggen,moet iedere werknemer voor zichzelf doen....En een type B1 visum aangevraagd worden...klopt dit?
Ook heb ik een I-129 / I -797 form afgedrukt? Is daar iets van nodig?

Weet ook iemand welke documenten er door de personen zeker moet meegenomen worden naar het intervieuw op de ambassade?

Bedankt voor de hulp!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Overzicht non-immigrant visa (info en procedure)

Bericht door kastelke »

Ik zou hiervoor een advocaat raadplegen want elke fout die je maakt kan leiden tot een afwijzing van het visum. Slecht voor jouw zaak, maar daar bovenop heeft dit ernstige gevolgen voor jouw medewerkers aangezien zij dan de komende jaren zelfs geen reisje van een paar dagen meer mogen maken zonder expliciet een visum aan te vragen via de ambassade/het consukaat (met reele kans op afwijzing) aangezien hen een visum is geweigerd.
Contacteer een advocaat in de us (aila).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Overzicht non-immigrant visa (info en procedure)

Bericht door Hockey »

RIMmge schreef:Ik zou asap moeten weten welke documenten er in orde moeten gebracht worden en welke de juiste procedure is om te volgen.
Niet zelf gaan rommelen, zoek een immigratieadvocaat.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Overzicht non-immigrant visa (info en procedure)

Bericht door goldenhills »

BTW, er zijn ook bedrijven in NL die je mogelijk kunnen helpen, zoals Visa Versa (geen aanbeveling, ik heb geen ervaring met ze).
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overzicht non-immigrant visa (info en procedure)

Bericht door mtl »

RIMmge schreef: Wij zijn een Belgisch bedrijf die vanaf oktober gedurende een goeie 2 maanden een 10-tal van ons mensen naar New York moeten sturen om er museum vitrines te gaan opzetten.
Ik vraag me af waarom de opdrachtgever in New York daarvoor geen mensen in Amerika inhuurt? Er zullen toch zat bedrijven daar zijn die zoiets kunnen doen.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Overzicht non-immigrant visa (info en procedure)

Bericht door kastelke »

Wel, dat zal dus deel van de vraag zijn die gaat beslissen of dit wel of niet mogelijk gaat zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer