Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Problemen visum als je een tijdje Canada bezoekt?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Scadan
Amerika-newbie

Problemen visum als je een tijdje Canada bezoekt?

Bericht door Scadan »

Hey allemaal,

ik ben van plan vanaf 29 April 2011 tot en met 27 Juli 2011 door de Verenigde Staten te reizen (van New York naar LA), ik zit alleen nog met èèn vraag.
Ik zou bij de Niagrawatervallen graag de grens overgaan naar Canada om Toronto te bezoeken, hoe gaat het in dat geval in z´n werk met het visum?
Kan je met het visum dat je bij Esta heb aangemaakt voor een paar dagen Canada bezoeken, om later met hetzelfde visum de VS weer te betreden?
Ik heb namelijk gehoord van zogenaamde one-entry visums waarmee je maar èèn keer het land betreden kan, geld dit voor de de Amerikaans-Canadese grens ook?

Daarnaast had ik nog de vraag of je met een Amerikaans toeristen visum toegelaten word in Canada.

Weet iemand hier iets van af?

Alvast bedankt, :clap:

Bastiaan
mtl
Amerika-expert

Re: Problemen visum als je een tijdje Canada bezoekt?

Bericht door mtl »

Met een esta kun je zonder problemen uitstapjes maken naar Canada en weer terug naar de VS. Voor Canada heb je alleen een paspoort nodig.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als jij de Belgische of Nederlandse nationaliteit hebt, heb je inderdaad geen speciaal visum nodig om Canada binnen te geraken.
Let er wel op dat je natuurlijk, inclusief je uitstapje van 1 of 2 dagen of zo naar Toronto, wel binnen de 90 dagen de US verlaat.

Als je van geschiedenis houdt, ga dan zeker naar Fort York!
http://www.toronto.ca/culture/museums/fort-york.htm
En neem de audio tour. Het kost amper iets. De ligging heeft iets heel speciaals, want ondertussen is deze historische site helemaal ingesloten door bruggen, treinsporen en hoge buildings. Maar tijdens de audiotour, waarbij je van huisje tot huisje wandelt, vergeet je dat allemaal! En je leert dat de Canadezen het Amerikaanse capitaal ooit in brand gestoken hebben...

Honger? Stop dan even bij The Village Idiot in Chinatown:
http://www.villageidiotpub.ca/
Het eten is niet duur, het interieur heeft iets apart, en wij vonden het er lekker.

Neem een kijkje bij Saint Lawrence Market. http://www.stlawrencemarket.com/ Dit ligt in een gezellig buurt waar ook heel wat eet- en drinkgelegenheid is. Wij aten o.a. al eens bij Paddington Pump, bij de ingang van het hoofdgebouw van Saint Lawrence Market. Geen haute cuisine, maar lekker en met een leuk sfeertje toen. (alhoewel ik zie dat ze op Tripadvisor maar een 3/5 krijgen).

Toronto an sich is gewoon heel erg leuk om rond te wandelen. Winkelen in Eaton Centre, en vergeet niet even te stoppen aan Nathan Philips Square. Daar heb je enerzijds het moderne stadhuis. Wij noemen het altijd 'de ufo landingstoren', en je zal snel zien waarom. Maar als je voor dat gebouw staat, dan heb je links en rechts oude gebouwen staan. Links is Osgoode Hall (rechtsfaculteit) http://en.wikipedia.org/wiki/Osgoode_Hall in zijn zeer elegante bouwstijl, rechts staat Old City Hall, in zijn robuuste rotsstenen:
http://www.toronto.ca/old_cityhall/

Verder zijn er natuurlijk schitterende musea en zo, maar ik weet niet naar welke dingen jouw voorkeur uitgaat (en dat was ook helemaal je vraag niet :lol: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Scadan
Amerika-newbie

Bericht door Scadan »

Tips kan ik altijd gebruiken :thumbup:
Iniedergeval heel erg bedankt voor jullie hulp :!:
:clap:
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Hou er wel rekening mee dat je een zeer onvriendelijke douane beambte kan treffen terug Amerika in en een grote rij met auto's die wachten voor de grens.

Wij hebben dit een paar jaar terug ook gedaan voor de Niagra falls en hebben ruim 1 uur moeten wachten om steeds een stukje verder te mogen rijden en werden daarna bestookt met allerlei vragen omtrent onszelf, waarvan de beambte de antwoorden in ons paspoort kon zien. Maar de toon waarop beviel ons allerminst.

Maar het is erg mooi om dit uitstapje te doen en ik zou het zeker nogmaals doen als ik in die regio zou zijn.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ach, je moet maar denken dat die mensen ook maar hun job doen... Hoe zou je zelf zijn als je zo'n saaie job had? Werd ik misschien ook wel wat chagrijniger... ;-)

Op weg van Niagra naar Toronto kom je door Burlington. Daar hebben ze een 'magnetic hill'. Zelf ben ik er nog niet geweest (druk met het settelen hier), maar ik wil het zeker eens gaan bekijken, want het klinkt zo ongelooflijk.
Dit zijn wat linken die het verduidelijken. Misschien dat je zin hebt om daar eens een stop te maken!
http://www.eureka4you.com/magnetichill/
Dit filmpje maakt het duidelijk:
(misschien moet ik dat dit weekend maar eens doen... Ik heb er nog niets van verteld tegen onze zoon, omdat ik zijn reactie wil zien als we dit doen)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Geweldig zeg, jammer dat ik dat toen niet wist dan was ik er zeker langs gegaan op de heen of terugweg vanaf Toronto.

Ach en om de chagrijnige man hebben we daarna flink gelachen, alhoewel ik denk dat hij alle dagen daar zo staat te blaffen. :lol:
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik had totaal geen slechte ervaringen met de mensen van US-immigration op de grensovergang Buffalo. Hele vriendelijke mensen zelfs en ik was zo klaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer