Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren in amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Noémie
Amerika-newbie

Studeren in amerika

Bericht door Noémie »

Hoi iedereen,

Ik ben een studente taal en letterkunde engels en nederelands aan de universiteit van antwerpen, en ik zit momenteel in mijn tweede bachelor. Nu heeft de ua een akkoord met een aantal amerikaanse universiteiten in de midwest -missouri, nebraska, st louis, oklahoma, ...- voor uitwisselingsstudenten. En dat lijkt me een fantatische ervaring, en mijn engels zou er zwaar op vooruit gaan als ik het ook effectief dagelijks zou gebruiken. Anyways: ik wil dat dus echt doodgraag doen. Nu duiden de meeste van de universiteiten waar ik uit kan kiezen wel heel goed aan wat het allemaal kost, maar ik kan echt niet aan hun systeem uit. Ik weet dat ik een undergraduate ben naar hun normen, maar daarna loopt het echt mis... Ik vind bv nergens voor hoeveel studiepunten of credits of zelfs maar uren een bep vak telt, welke vakken bij welk jaar horen, enzovoorts enzoverder.

Dus vroeg ik me af: is er iemand op dit forum die zelf zoiets gedaan heeft? En weten jullie nog goeie links ofzo met informatie over studeren in amerika? Want al wat ik vind gaat over highschools ipv colleges...

Alvast bedankt!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Studeren in amerika

Bericht door kastelke »

Welkom bij AA!
Het volgen van zo'n uitwisseling is inderdaad een heel goede keuze! Niet alleen om je Engels bij te schaven, maar ook vanwege de ervaring an sich. En het staat ook nog eens mooi op je cv. :-)