Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren in amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Noémie
Amerika-newbie

Studeren in amerika

Bericht door Noémie »

Hoi iedereen,

Ik ben een studente taal en letterkunde engels en nederelands aan de universiteit van antwerpen, en ik zit momenteel in mijn tweede bachelor. Nu heeft de ua een akkoord met een aantal amerikaanse universiteiten in de midwest -missouri, nebraska, st louis, oklahoma, ...- voor uitwisselingsstudenten. En dat lijkt me een fantatische ervaring, en mijn engels zou er zwaar op vooruit gaan als ik het ook effectief dagelijks zou gebruiken. Anyways: ik wil dat dus echt doodgraag doen. Nu duiden de meeste van de universiteiten waar ik uit kan kiezen wel heel goed aan wat het allemaal kost, maar ik kan echt niet aan hun systeem uit. Ik weet dat ik een undergraduate ben naar hun normen, maar daarna loopt het echt mis... Ik vind bv nergens voor hoeveel studiepunten of credits of zelfs maar uren een bep vak telt, welke vakken bij welk jaar horen, enzovoorts enzoverder.

Dus vroeg ik me af: is er iemand op dit forum die zelf zoiets gedaan heeft? En weten jullie nog goeie links ofzo met informatie over studeren in amerika? Want al wat ik vind gaat over highschools ipv colleges...

Alvast bedankt!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Studeren in amerika

Bericht door kastelke »

Welkom bij AA!
Het volgen van zo'n uitwisseling is inderdaad een heel goede keuze! Niet alleen om je Engels bij te schaven, maar ook vanwege de ervaring an sich. En het staat ook nog eens mooi op je cv. :-)

Die colleges en universiteiten hebben allemaal een international office waarmee je contact kan opnemen. Is meestal heel simpel te vinden op hun website. Zij helpen je ook bij de aanvraag van een geldig studentenvisum.
En mogelijk heb je op je eigen universiteit ook iemand die je wel verder op weg kan helpen.

Heb je nog verdere vragen, dan laat je het maar weten!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kim1978
Amerika-newbie

Bericht door kim1978 »

Hoi Noemie,

Waarschijnlijk ga je via je eigen universiteit (UA) een uitwisseling doen met een Amerikaanse universiteit. Dat betekent dat je gewoon in Belgie collegeld blijft betalen dus hoef je niet te kijken naar die kosten in de USA. Verder beslist jouw universiteit (dus weer UA) hoeveel studiepunten jij gaat krijgen in Belgie voor de vakken die je in Amerika hebt gevolgd. Als jij geselecteerd wordt voor de uitwisseling (want voor zover mijn ervaring, moet je wel in aanmerking komen voor zo'n uitwisseling), dan loopt dat inderdaad via de international student office aan de Amerikaanse universiteit en die zullen je vast vertellen uit welke vakken je mag kiezen. Even simpel: de vakken in de 100 zijn meestal eerstejaars, en die in de 400 laatste jaars. Hoe hoger het nr, hoe hoger het niveau.

Informeer dus eerst op de UA wat de voorwaarden zijn en hoe je je kan aanmelden voor zo'n uitwisseling.

Ga er voor, dit is een fantastische ervaring en ook de makkelijkste manier om in de USA te raken!
kim1978
Amerika-newbie

Bericht door kim1978 »

oh ja, misschien vind je dit handig (ook al is het een nederlandse site):
http://www.nuffic.nl/nederlandse-studenten
http://www.nuffic.nl/nederlandse-studen ... jscultuur/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht