Is dit genoeg?
Geplaatst: 30 nov 2010, 22:42
Hey allemaal,
Ik ga morgen naar het consulaat voor een J1 visum en heb al mijn papieren wel op orde heb ik het idee.
Ik heb een lijstje gevolgd die mijn uitwisselingsprogramma had gegeven en daar heb ik alles van. Op de site van het consulaat staat ook dat ik wat dingen van de uni waar ik nu op zit mee moet nemen (eigenlijk hoelang het nog duurt voordat je klaar bent), maar ik heb een officiele cijferlijst t/m nu, mijn schoolpasje, de officiele acceptatiebrief voor Amerika van mijn uni en nog een referentiebrief die een leraar ooit voor mij heeft geschreven. Zou dit voldoende zijn?
Ook stond er dat je moest kunnen aantonen dat je een reden hebt om terug te gaan naar Nederland. Ik ben natuurlijk een uitwisselingsstudent en dit staat overal ook duidelijk aangegeven. Ook heb ik een formulier waar op staat dat mijn 'last day of benefits' op 11 mei is, dus dat ik dan terug ga.
Zou dit goed zijn? ik heb echt een hele papierwinkel in mijn tas zitten, maar ben nog steeds bang dat het niet genoeg is.
Ik ga morgen naar het consulaat voor een J1 visum en heb al mijn papieren wel op orde heb ik het idee.
Ik heb een lijstje gevolgd die mijn uitwisselingsprogramma had gegeven en daar heb ik alles van. Op de site van het consulaat staat ook dat ik wat dingen van de uni waar ik nu op zit mee moet nemen (eigenlijk hoelang het nog duurt voordat je klaar bent), maar ik heb een officiele cijferlijst t/m nu, mijn schoolpasje, de officiele acceptatiebrief voor Amerika van mijn uni en nog een referentiebrief die een leraar ooit voor mij heeft geschreven. Zou dit voldoende zijn?
Ook stond er dat je moest kunnen aantonen dat je een reden hebt om terug te gaan naar Nederland. Ik ben natuurlijk een uitwisselingsstudent en dit staat overal ook duidelijk aangegeven. Ook heb ik een formulier waar op staat dat mijn 'last day of benefits' op 11 mei is, dus dat ik dan terug ga.
Zou dit goed zijn? ik heb echt een hele papierwinkel in mijn tas zitten, maar ben nog steeds bang dat het niet genoeg is.