Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
totale kostenplaatje O1 visum, voor werknemer en werkgever
totale kostenplaatje O1 visum, voor werknemer en werkgever
Mijn vorige O1 visum is in de zomer verlopen en omdat ik volgend jaar nog een tijdje naar de States wil voor werk wil ik een nieuwe aanvragen. Op de website van het consulaat vind ik de kosten voor het aanvragen van een visum á 113 euro, maar zijn er verder nog kosten verbonden aan dit visum als je het toegewezen krijgt? Nou ja naast de 15 euro voor het telefoongesprek voor het maken van een afspraak bij het consulaat dan...
De aanvraagkosten voor de werkgever zijn 325 dollar las ik op de website van de U.S. citizenship and immigration services ( http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... f3d6a1RCRD )
Vroeg me af of het kostentotaalplaatje dan 128 euro voor mij + 325 dollar voor de werkgever zijn. Bij de vorige aanvraag heeft mijn Amerikaanse bureau namelijk een advocatenbureau ingeschakeld waardoor het totaal aan kosten rond de 3000 dollar kwamen, en die kwamen voor mijn rekening dus ik zou me wel een beetje getild voelen als ze maar liefst 2675 dollar aan bemiddelingskosten zouden hebben berekend...hopelijk kan iemand me hier meer over vertellen.
De aanvraagkosten voor de werkgever zijn 325 dollar las ik op de website van de U.S. citizenship and immigration services ( http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... f3d6a1RCRD )
Vroeg me af of het kostentotaalplaatje dan 128 euro voor mij + 325 dollar voor de werkgever zijn. Bij de vorige aanvraag heeft mijn Amerikaanse bureau namelijk een advocatenbureau ingeschakeld waardoor het totaal aan kosten rond de 3000 dollar kwamen, en die kwamen voor mijn rekening dus ik zou me wel een beetje getild voelen als ze maar liefst 2675 dollar aan bemiddelingskosten zouden hebben berekend...hopelijk kan iemand me hier meer over vertellen.
-
- Amerika-expert
Re: totale kostenplaatje O1 visum, voor werknemer en werkgev
Tenzij er sprake is van een overduidelijke zaak (en dat is goed mogelijk, gezien dat je al eerder op O-1 kwam), is het vrij normaal dat een advocaat in de arm genomen wordt om de bewijslast van extraordinary ability af te handelen. Probleem is altijd dat het "extraordinary" duidelijk gemaakt moet worden aan een ambtenaar die niet wegwijs is in het betreffende gebied waar je je sporen in verdiend hebt, en de manier van het brengen van de bewijslast maakt daarbij nogal uit, dus is het handig als degene die dat doet zo wat ervaring heeft.
Kortom, die $3K verbaast mij niet. Dat de werkgever ze niet op zich neemt, maar aan jou doorberekent, wel.
Gr., Flipje
Kortom, die $3K verbaast mij niet. Dat de werkgever ze niet op zich neemt, maar aan jou doorberekent, wel.
Gr., Flipje
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: totale kostenplaatje O1 visum, voor werknemer en werkgev
Vergeet ook niet dat alle visaprocedures strenger zijn geworden, en dat geldt ook voor de O-1. Zowel voor de werknemer als de werkgever is de bewijslast strenger geworden, dus meer papierwinkel en meer kosten. Mijn O-1 aanvraag ruim twee jaar geleden was al strenger en lastiger dan onze immigratieadvocaat tot dan toe had meegemaakt, en het is er niet beter op geworden.
Advocaten zijn duur... maar zonder kan het wel eens een moeilijk verhaal worden, of je moet de Nobelprijs of Pullitzerprijs hebben gewonnen...
Ik ben ook verbaasd over het feit dat ze de kosten doorberekenen, maar ik ben niet bekend met O-1's voor sporters, artiesten, etc. Misschien dat het in die wereld gangbaarder is.
Advocaten zijn duur... maar zonder kan het wel eens een moeilijk verhaal worden, of je moet de Nobelprijs of Pullitzerprijs hebben gewonnen...
Ik ben ook verbaasd over het feit dat ze de kosten doorberekenen, maar ik ben niet bekend met O-1's voor sporters, artiesten, etc. Misschien dat het in die wereld gangbaarder is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht