Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren in Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
South_Park
Amerika-newbie

Studeren in Amerika

Bericht door South_Park »

Hallo,
Ik ben van plan om volgend jaar met een studie te beginnen in de VS. Ik heb een bachelor of Science graad in Nederland en wil graag mijn Master of Science in Amerika halen. Ik heb al een universiteit gekozen en dat is Rutgers The State University of New Jersey. Kent iemand anders ook deze uni en hoe is het onderwijs daar. Ik reken op ongeveer 750 euro studiefinanciering die gelijk is aan ong. $1000. Ik weet dat dit niet genoeg is voor alle kosten die bestaan uit:

International Student
Expenses On-Campus Students
Tuition $ 23,124.00
SEVIS Administration Fee $ 200.00
General Fees $ 2,572.00
Health Insurance $ 1,060.00
Computer Fee $ 283.00
Targum (Student Newspaper) $ 19.50
Room and Board $ 11,254.00
Books, supplies, personal expenses $ 6,000.00
Total (approximate) $ 44,512.50

:( nee dat is niet genoeg, maar een familielid gaat voor me garant staan om een loan af te sluiten. Daarna wil ik graag ergens een baan zoeken, bij b.v. Walmart, Wegmans, Shoprite etc, en dan hoop ik dat ik een scholarship kan bemachtigen.

$ 44,512 is een hoop geld. Het goede nieuws is dat ik daar eerste 2 maanden bij mijn familie kan wonen. Dan hoef ik geen Room and Board kosten te betalen. Er blijft $33,258.00. Na twee maanden ga ik een kamer huren die rond $ 600 kost.

Mijn vraag is moet je dit bedrag in een keer betalen of mag je dat ook per semister of maand betalen.

Als je voor een visum aanvraagt moet je het bewijs van inschrijving op een met de federale overheid aangesloten onderwijsinstelling hebben. Je moet de fees en alle tuition betalen om ingeschreven te worden. Hoe kun je van te voren betalen terwijl je nog helemaal geen visum hebt gekregen en je weet niet eens 100% of je de visum gaat krijgen. Wil a.u.b. de mensen die dat al geregeld hebben hier de procedure uitleggen. Want ik ben helemaal in de war en weet niet waar ik moet beginnen. Ik denk dat ik daar een loan kan krijgen met een familielid die voor mij garantstaat maar het gaat hier om een behoorlijk bedrag.

Dit zijn de vragen die mij confused maken en wil graag van jullie horen hoe jullie erover denken of hoe jullie het aangepakt hebben.

Groeten.
Belg_in_SoCal
Amerika-ontdekker

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Belg_in_SoCal »

Als eerste stap moet je kontakt opnemen met de school en vragen wat de vereisten zijn om een I-20 te krijgen. (zoek naar International Admissions op hun website of zo)

Zodra je de I-20 hebt kan je met dat formulier je studenten visum (F-1) aanvragen.

Werken als buitenlandse student kan trouwens bijna alleen on-campus, en dan nog nadat je al een jaartje schoolgelopen hebt.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Je ziektekostenverzekering kan je beter in Nederland gewoon afsluiten. Toen ik in Canada ging studeren kon ik er één afsluiten in Canada á 800$, of voor een 'prikkie' mn eigen ziektekosten verzekering 'upgraden' voor een verblijf in het buitenland.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Ranger91
Amerika-ontdekker

Bericht door Ranger91 »

Beste Southpark,

Je maakt de visumafspraak pas als je zeker weet dat je er gaat studeren. D.W.Z als je bent toegelaten ( het belangrijkste ), je een enrollment bevestiging opstuurt, en bewijs dat de studie betaald kan worden. De betalingen maak je vaak ( in de regel, er zullen uitzondering zijn ! ) pas als je er bent en je inschrijft voor de vakken, en vaak gaat dat per semester. Check dit met je universiteit !

Hou er rekening mee dat je op een F-1 visum ( studentenvisum ) GEEN baan mag hebben buiten de campus. Dus dat wordt geen Walmart etc, dat kun je vergeten.

Succes !

Ranger91
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

RNA schreef:Je ziektekostenverzekering kan je beter in Nederland gewoon afsluiten. Toen ik in Canada ging studeren kon ik er één afsluiten in Canada á 800$, of voor een 'prikkie' mn eigen ziektekosten verzekering 'upgraden' voor een verblijf in het buitenland.
Heel mooi, maar sommige scholen verplichten je om als internationaal student een ziektekostenverzekering via school af te sluiten. Zo moest ik dus tijdens mijn studie verplicht verzekerd zijn voor ziektekosten, terwijl die verzekering dus nauwelijks iets dekte. Tandheelkundige hulp was bijv alleen in noodgevallen, maar niks preventiefs. Ik was dus ook nog eens extra verzekerd via mijn partner. Soms kom je dus niet onder een verzekering uit. Ik hoop echter dat dat niet overal zo is.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

houstonwehaveaproblem schreef:
RNA schreef:Je ziektekostenverzekering kan je beter in Nederland gewoon afsluiten. Toen ik in Canada ging studeren kon ik er één afsluiten in Canada á 800$, of voor een 'prikkie' mn eigen ziektekosten verzekering 'upgraden' voor een verblijf in het buitenland.
Heel mooi, maar sommige scholen verplichten je om als internationaal student een ziektekostenverzekering via school af te sluiten. Zo moest ik dus tijdens mijn studie verplicht verzekerd zijn voor ziektekosten, terwijl die verzekering dus nauwelijks iets dekte. Tandheelkundige hulp was bijv alleen in noodgevallen, maar niks preventiefs. Ik was dus ook nog eens extra verzekerd via mijn partner. Soms kom je dus niet onder een verzekering uit. Ik hoop echter dat dat niet overal zo is.

Klopt, moest ik ook. Heb ik op kunnen lossen door een engelse verklaring van mijn Nederlandse zorgverzekeraar op te vragen, inclusief dekkingsbedrag en soort. Dit compleet met een stempel en krabbel inleveren en het was goed.....
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer