Werkvisum, hoe lang vooraf aanvragen?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MARK_TEXAS
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 apr 2005, 20:05
Locatie: NL/Texas

Werkvisum, hoe lang vooraf aanvragen?

Bericht door MARK_TEXAS »

Hallo iedereen,

25Maart ’05 was ik op visite bij m’n verloofde en ik ben daar per toeval tegen een werkgever aangelopen in Texas! :D
Heb een gesprek gehad met deze werkgever, en deze was bereid om er alles aan te doen om mij daar te krijgen. :D
Echter juist omdat je voor dat werk in Texas geen “bachlors degree” nodig hebt, liep dat een beetje spaak! :(
We hebben wel geprobeerd om het op “ervaring” te gooien, dat ze niemand lokaal kunnen vinden met 12 jaar ervaring in dat vakgebied, echter wil dat ook niet helemaal vlotten! :?

Nu zit ik met het idee te spelen om voor een aantal maanden en misschien een half jaar terug te gaan.
Echter dien ik dan wel een werkvisum te hebben, bedoel een maand of twee zonder inkomen gaat nog wel, maar dan zal er toch iets moeten binnen komen.
Ik kan niet van mijn verloofde verwachten dat zij voor alles opdraait!


Dus vraag ik het volgende;

*Hoelang voorafgaande van het vertrek moet je een werkvisum aanvragen?
*Heeft dat visum misschien ook een bepaalde naam/code?
*Wat is de geldigheid van dat visum? (maand/2maanden/6maanden/jaar?!?)

b.v.d.

m.v.g.

~Mark_Texas
Afbeelding
Gebruikersavatar
MARK_TEXAS
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 apr 2005, 20:05
Locatie: NL/Texas

Re: Werkvisum, hoe lang vooraf aanvragen?

Bericht door MARK_TEXAS »

MARK_TEXAS schreef:Hallo iedereen,

25Maart ’05 was ik op visite bij m’n verloofde en ik ben daar per toeval tegen een werkgever aangelopen in Texas! :D
Heb een gesprek gehad met deze werkgever, en deze was bereid om er alles aan te doen om mij daar te krijgen. :D
Echter juist omdat je voor dat werk in Texas geen “bachlors degree” nodig hebt, liep dat een beetje spaak! :(
We hebben wel geprobeerd om het op “ervaring” te gooien, dat ze niemand lokaal kunnen vinden met 12 jaar ervaring in dat vakgebied, echter wil dat ook niet helemaal vlotten! :?

Nu zit ik met het idee te spelen om voor een aantal maanden en misschien een half jaar terug te gaan.
Echter dien ik dan wel een werkvisum te hebben, bedoel een maand of twee zonder inkomen gaat nog wel, maar dan zal er toch iets moeten binnen komen.
Ik kan niet van mijn verloofde verwachten dat zij voor alles opdraait!


Dus vraag ik het volgende;

*Hoelang voorafgaande van het vertrek moet je een werkvisum aanvragen?
*Heeft dat visum misschien ook een bepaalde naam/code?
*Wat is de geldigheid van dat visum? (maand/2maanden/6maanden/jaar?!?)

b.v.d.

m.v.g.

~Mark_Texas

:shock: :shock: :shock: Heeft dan niemand een idee?!?!?!? :?

is zo'n "werkvisa" eventueel ook telefonisch aan te vragen?

iemand?

b.v.d.
m.v.g.

~Mark_Texas
Afbeelding
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4011
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik denk dat niemand antwoord omdat ze geen idee hebben over welk "werkvisum" je het hebt. Je kunt als niet-amerikaan geen werkvisum aanvragen. Je kunt alleen een werkvisum (H1B) krijgen als een amerikaanse werkgever dat voor je aanvraagt. Kijk maar naar de regels hiervoor op de website van USCIS. En aan dat visum zitten allerlei voorwaarden vast m.b.t. opleiding, vakgebied en ervaring.

In jou geval denk ik dat de enige optie is trouwen met je amerikaanse vriendin om een greencard te krijgen.
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

Ik heb eigenlijk gewoon geen idee hoe lang en hoe en wat!

Maar als je een goed antwoord wilt hebben op deze vraag, bel dan even het consulaat in Amsterdam (15 euro's)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer