Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Toeristen visum USA --> wachttijd afspraak

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
moenen
Amerika-newbie

Toeristen visum USA --> wachttijd afspraak

Bericht door moenen »

Hoi,

Hopelijk kunnen jullie me helpen met de volgende vragen:

Mijn vriendin, die uit Kenya komt maar hier in Nederland een verblijfsvergunning heeft, en ik hebben een vakantie gepland naar Amerika met vertrekdatum in de tweede week van juni. Net voordat ik de vluchten ging boeken bedacht ik me dat zij natuurlijk niet zo'n visum waiver voor Amerika heeft, omdat ze geen Nederlands paspoort heeft. En inderdaad, mensen met een Keniaans paspoort moeten een toeristenvisum aanvragen.

Nu komt mijn probleem, op de Consulaat site staat dat je normaal gesproken pas na 2 weken een afspraak gemaakt krijgt, dus voor ons veel te laat. Daar komt nog de 2 dagen paspoort retour bij. Mijn vraag is, heeft er een van jullie ervaring met die afspraaklijn en klopt het dat je inderdaad pas over 2 weken een afspraak krijgt? Een belletje naar die lijn alleen al kost al 15 euro, dus dat zou een beetje een dure vraag worden.

Helaas durf ik nu nog niet te boeken, en ik ben bang dat het straks helemaal vol zit (nu nog maar 10 stoelen) of de prijs flink is opgeschroefd. Ik weet dat we laat zijn, maar dat lag aan allerlei externe factoren.

Alvast bedankt voor de reakties.

groeten,
Moenen
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Ik zou in jou geval toch gewoon het consulaat even bellen. Het kost inderdaad 15 euro, maar je krijgt iemand aan de lijn (stuk beter dan vroeger, toen je alleen via een computer je afspraak kunt maken).

Toen ik een tijdje geleden belde vroeg ze hoe dringend het was voor mij om een afspraak te maken, en ik kon binnen een paar dagen terecht.

Misschien is het nu wat drukker ivm de zomer, dus als ik jou was zou ik niet langer wachten en gewoon bellen.
engeltje
Amerika-ontdekker

Bericht door engeltje »

En je moet toch ook diezelfde lijn bellen om je afspraak te maken. Ik zou dus die 15 euro er tegen aan gooien.
Angele
moenen
Amerika-newbie

Bericht door moenen »

Bedankt voor de snelle reakties. Op http://www.usemb.nl/dcnvafsp.htm staat inderdaad dat ze er alles aan zullen doen om je te helpen, dus ik zal maandag maar eens bellen. Ook grappig te lezen hoe ze het proberen goed te praten dat het telefoontje alleen al 15 euro kost. Plus nog die 80 euro voor het visum zelf, de 5.85 euro voor de envelop, de foto in Amerikaans formaat, plus een dag vrijnemen...al met al bijna duurder dan de vakantie zelf. Maar ja, blijft toch leuker dan een weekje op de camping in Frankrijk.

Moenen
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Mijn vriendin moet daarbovenop voor een J1 visum ook nog eens 100 dollar betalen als onkosten voor het gebruik van het SEVIS systeem. Belachelijk eigenlijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer