Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bank Statement

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
colorito
Amerika-ontdekker

Bank Statement

Bericht door colorito »

Ik ga voor 6 maanden naar Amerika; werken bij Walt Disney World en een opleiding volgen bij University of Central Florida.
Nu moet ik voor dat laatste een aantal formulieren sturen, alleen ik weet zo 1,2,3 niet waar ik dat kan opvragen. Volgens mij is het heel simpel hoor, maar ik heb maar tot 2 juli de tijd, dus vandaar dat ik het voor de zekerheid vraag. Ze vragen om dit:

* An original bank statement from within the past 3 months that shows at least £450 and clearly states your name
* A letter from your bank stating your name and the funds in your account
* Online statement stamped and signed by your local bank

Ik zit bij de Postbank. Wat moet ik nu precies vragen? Waar kan ik dat het beste doen? Ik had eigenlijk al mijn geld op een online spaarrekening gezet waar ik dus geen afschriften van krijg. Lijkt mij dus het beste om het even over te zetten naar mijn eigen rekening. Maar goed, kan iemand mij helpen??
Hoosier
Amerikafan

Re: Onduidelijkheden

Bericht door Hoosier »

Hoi Colorito,

Werken bij Walt Disney en studeren in Florida, klinkt als een leuke ervaring!

Ik studeer zelf nu voor 2 jaar in de VS en ik kan je het alleen maar aanraden. Top ervaring en ik kan je alvast beloven dat nadat je het een keer gedaan hebt, dat je alleen maar meer wilt! Dit is nu alweer mijn tweede Amerika studie (eerste was een uitwisseling).

Ik heb al te maken gehad met de gehele papier winkel en ik heb zelf ook een rekening bij de postbank.

1. Original bank statement.

Dit is gewoon een bankafschrift. Het moet van de afgelopen 3 maanden zijn, je naam moet erop en er moet 350 pond op staan (Raar overigens dat ze om ponds vragen. Weet je zeker dat dat geen dollars zijn? En dan nog, 350 dollar is wel een heel karig bedrag om aan te tonen dat je jezelf kan ondersteunen voor 6 maanden). Je naam staat er altijd op dus dat is geregeld. Je geeft aan dat je al je geld op een online spaarrekening hebt gezet en dat je geen afschriften krijgt. Heb je misschien oudere afschriften van de afgelopen 3 maanden?

2. Letter from your bank

Dit noemen ze ook wel een solvabiliteitsverklaring. Ik heb er een aantal moeten aanvragen, omdat er telkens iets fout ging. Jij hebt maar tot 2 juli, dus let goed op dat je met alles rekening houdt. Vraag om een solvabiliteitsverklaring op naam in het Engels met vermelding van je saldo. Je kan vragen om je saldo van je spaarrekening, maar ook van je girorekening. Toen ik het aanvroeg, konden ze de twee bedragen niet samenvoegen om een of andere reden. Hiervoor kan je gewoon naar de postbank klantenservice bellen. Dit is meestal geregeld binnen een paar dagen (van bellen naar de brief in huis).

3. Online statement

Dit heb ik ook gedaan, alleen bij mijn visumaanvraag vroegen ze er niet om. Ik had het gewoon als extra gedaan. Ik heb gewoon ingelogd op mijnpostbank.nl en de pagina met mijn saldo uitgeprint. Deze heb ik meegenomen naar de bank en die hadden daar een stempel opgezet voor mij.

Success met de voorbereidingen!

p.s.1 Even een vraagje uit persoonlijke interesse. Hoe oud ben je en hoe heb je een baan geregeld bij Walt Disney?
p.s.2 Onduidelijkheden als topic titel geeft niet een goede omschrijving van jouw vragen. Misschien kan een moderator een andere titel geven?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Bank Statement

Bericht door kastelke »

Welkom op het forum!
Ik veronderstel dat Hoosier je goed heeft verder geholpen?
Zelf heb ik ook nog een vraagje: onder welk soort van visum ga je?

**Ik heb de titel aangepast.
Elke, moderator**
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
colorito
Amerika-ontdekker

Re: Onduidelijkheden

Bericht door colorito »

Hoosier schreef:Hoi Colorito,

Werken bij Walt Disney en studeren in Florida, klinkt als een leuke ervaring!

Ik studeer zelf nu voor 2 jaar in de VS en ik kan je het alleen maar aanraden. Top ervaring en ik kan je alvast beloven dat nadat je het een keer gedaan hebt, dat je alleen maar meer wilt! Dit is nu alweer mijn tweede Amerika studie (eerste was een uitwisseling).

Ik heb al te maken gehad met de gehele papier winkel en ik heb zelf ook een rekening bij de postbank.

1. Original bank statement.

Dit is gewoon een bankafschrift. Het moet van de afgelopen 3 maanden zijn, je naam moet erop en er moet 350 pond op staan (Raar overigens dat ze om ponds vragen. Weet je zeker dat dat geen dollars zijn? En dan nog, 350 dollar is wel een heel karig bedrag om aan te tonen dat je jezelf kan ondersteunen voor 6 maanden). Je naam staat er altijd op dus dat is geregeld. Je geeft aan dat je al je geld op een online spaarrekening hebt gezet en dat je geen afschriften krijgt. Heb je misschien oudere afschriften van de afgelopen 3 maanden?

2. Letter from your bank

Dit noemen ze ook wel een solvabiliteitsverklaring. Ik heb er een aantal moeten aanvragen, omdat er telkens iets fout ging. Jij hebt maar tot 2 juli, dus let goed op dat je met alles rekening houdt. Vraag om een solvabiliteitsverklaring op naam in het Engels met vermelding van je saldo. Je kan vragen om je saldo van je spaarrekening, maar ook van je girorekening. Toen ik het aanvroeg, konden ze de twee bedragen niet samenvoegen om een of andere reden. Hiervoor kan je gewoon naar de postbank klantenservice bellen. Dit is meestal geregeld binnen een paar dagen (van bellen naar de brief in huis).

3. Online statement

Dit heb ik ook gedaan, alleen bij mijn visumaanvraag vroegen ze er niet om. Ik had het gewoon als extra gedaan. Ik heb gewoon ingelogd op mijnpostbank.nl en de pagina met mijn saldo uitgeprint. Deze heb ik meegenomen naar de bank en die hadden daar een stempel opgezet voor mij.

Success met de voorbereidingen!

p.s.1 Even een vraagje uit persoonlijke interesse. Hoe oud ben je en hoe heb je een baan geregeld bij Walt Disney?
p.s.2 Onduidelijkheden als topic titel geeft niet een goede omschrijving van jouw vragen. Misschien kan een moderator een andere titel geven?
Heel erg bedankt. Is een stuk duidelijker nu. De Postbank doet er 5 werkdagen over om die verklaring te versturen. Nu maar hopen dat het lukt voor 2 juli. Kreeg vandaag pas de melding dat Disney er een nodig had... :S Beetje laat eigenlijk.

Antwoord op jou vragen:
Ik ben 22 jaar en net afgestudeerd aan de NHTV. Zij hebben een samenwerkingsverband opgezet met YummyJobs/Disney en daarom kan ik naar Disney voor 6 maanden. Eigenlijk word alles geregeld via YummyJobs en zij zijn gevestigd in de UK, vandaar ook de ponden. Je zou het zelf ook kunnen regelen, YummyJobs gaat geregeld op zoek naar (oud)studenten om te laten werken in Disney. Yummyjobs.com is de website. Ook kan je het natuurlijk via Disney zelf regelen. :D Ik ben erg benieuwd naar hoe ik die 6 maanden zal ervaren. Maar zoals jij zegt, na 1 keer wil je meer. Denk dat ik hetzelfde gevoel krijg. :P

En de titel is idd niet zo goed, maar ik weet niet hoe ik het anders zou kunnen omschrijven...

Nogmaals bedankt voor je hulp!
colorito
Amerika-ontdekker

Bericht door colorito »

kastelke schreef:Welkom op het forum!
Ik veronderstel dat Hoosier je goed heeft verder geholpen?
Zelf heb ik ook nog een vraagje: onder welk soort van visum ga je?

**Ik heb de titel aangepast.
Elke, moderator**
Dankjewel. Het leek mij wel handig om te registeren, omdat ik nu volop bezig ben met de voorbereidingen en hier toch veel ervaringen beschreven staan. :)

Ik zal onder de J-1 Scholarship vertrekken naar the US.
Diaatje
Amerika-newbie

Bericht door Diaatje »

Hoi hoi

Ik vroeg mij af, hoe heb je geregeld dat je kan studeren aan de University of Florida? Kan je daar zomaar een half jaartje studeren? Ik heb zelf ook een tijd
vlakbij Disney gewoond in Orlando. Al die Disney medewerkers woonden bij elkaar, was altijd wel gezellige boel als ik de verhalen mag geloven. Have fun daar!

Groetjes Dia
colorito
Amerika-ontdekker

Bericht door colorito »

Diaatje schreef:Hoi hoi

Ik vroeg mij af, hoe heb je geregeld dat je kan studeren aan de University of Florida? Kan je daar zomaar een half jaartje studeren? Ik heb zelf ook een tijd
vlakbij Disney gewoond in Orlando. Al die Disney medewerkers woonden bij elkaar, was altijd wel gezellige boel als ik de verhalen mag geloven. Have fun daar!

Groetjes Dia
Hoi!!
Weet ik niet precies. Ik neem deel aan het post-graduate project en daar is die combinatie gemaakt van werken+school. Op het inschrijfformulier van de school zelf staat wel 6 maanden vermeld, dus ik neem aan dat het wel kan. Maar dat zal je dan zelf moeten informeren. Bij mij is alles als combinatie en al geregeld door YummyJobs. Ik kan je dus niet echt helpen. :(

Alle Disney medewerkers wonen inderdaad op campus vlakbij Disney. Ben erg benieuwd naar hoe het daar zal zijn!!

Gr. Naomi
Diaatje
Amerika-newbie

Bericht door Diaatje »

Heb zelf in Orlando een half jaar gewoond. Was een supertijd! Echter heb je wel een auto nodig. Ik zou daar een goedkoop autootje kopen voor die 6 mnd. Of je moet iemand ritselen met een auto haha :D
Ja tis idd een campus en allemaal mensen van verschillende nationaliteiten. Super gezellig! Have fun. groetjes Dia
colorito
Amerika-ontdekker

Bericht door colorito »

Diaatje schreef:Heb zelf in Orlando een half jaar gewoond. Was een supertijd! Echter heb je wel een auto nodig. Ik zou daar een goedkoop autootje kopen voor die 6 mnd. Of je moet iemand ritselen met een auto haha :D
Ja tis idd een campus en allemaal mensen van verschillende nationaliteiten. Super gezellig! Have fun. groetjes Dia
Tof! Hoe is het leven daar? Heb het een en ander gelezen en heb er zo veel zin in.
Jammer genoeg heb ik geen rijbewijs, dus ik moet wel even iemand ritselen. :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer